Citat:
Ursprungligen postat av
bottenpaflaskan
Jag vet inte om du sett bilderna inifrån Terjes bil?
Man kan väl säga att städa bilen inte var något han prioriterade direkt högt. Skulle någon ha städat i den för att få bort fingeravtryck etc tycker jag att det skulle ha synts rätt tydligt.
Med tanke på att det var glassplitter på förarsidan så lär det snabbt blivit kallt i bilen, -14 grader.
Det är möjligt att han nu försöker bege sig till något hus för att värma sig då han misslyckas med att få loss bilen. Någon kan ha uppfattat Terje som ett hot, mitt i vintern, kolsvart ute på Muskö.
Tänk också att folk på ön troligen var alerta efter man satt upp bommen ganska nyligen.
Katjas inlägg på FB gruppen kan ha fått någon att ta fram vapnet, en trigger happy äldre person.
Sen kan nog flera personer vara inblandade i mörkläggandet.
Jag tror ingen på ön vågade röra Terjes bil om dom gjort något med honom, man vill nog lämna så minimalt med avtryck som möjligt.
Sen kan det mycket väl vara så att Terje tänkt möta PÅL där ute på Muskö om han tränade hundarna några dagar. PÅLs granne har väl stuga på Muskö som han kanske fick låna ibland...
PÅL kanske gillar att vara off-grid och lämnar mobilen hemma för att njuta av naturen helt.