Citat:
Ursprungligen postat av
Gipsy-tears
Pappan är från Marocko. Det kortet har hon spelat flera gånger när det gett fördelar på X.
Möjligt att det är krismöte på Dumpens redaktion för dom som orkar i skrivande stund men vad än ETC sitter på så kommer Sara Rise again - det är det jag gillar med henne.
Skandaler, narki, p-böter, utpressning mm. Sånt skit biter inte på Dumpen. Kommer blånekas tills stormen är över.
”Vi gör det här för baaarnens skull”
Jag tror att du är rätt på det. Sannolikt ska det väldigt mycket till innan något biter på Dumpen.
Dumpens fortlevnad är inte beroende av någon acceptans från medieetablissemanget eller ens folk i allmänhet. Dumpen behöver inte framstå som trovärdig i någon sorts generell mening. Dumpen behöver inte värna sitt varumärke på sedvanligt vis.
Dumpen har lyckats arbeta upp en tillräckligt stor supporterskara/fanbase. Dumpen har lyckats med det många affärsidkare bara kan drömma om, att få kunderna att bli lojala fans, att knyta emotionella band, att få kunderna att betala för produkten av ren kärlek: ”Den är bara bäst!”
Nu har ju inte Dumpen ”kunder” i traditionell betydelse, mer crowdfunding, men många följare som swishar kan jämställas med lojala fans eller supportrar: ”Tack för att ni finns! Jag swishar!” Känslomässiga bindningar.
Är man en inbiten supporter till en idrottsklubb eller ett stort fan av en så kallad stjärna, är man ofta beredd att i vått och torrt stå upp för klubben/stjärnan. Väldigt mycket dynga, och framförallt synnerligen illaluktande dynga, lär behöva kastas på Dumpen innan tillräckligt många vänder Dumpen ryggen.
Så länge supportrarna stöttar ”Dumpenklubben” och alltså väljer att avfärda diverse ”avslöjanden” om Dumpen som ren smutskastning, kommer Dumpen att kunna segla vidare genom stormvindarna (jämför influencerbranschen).