2024-03-18, 22:58
Medlem
Riddargrevens avatar
Hon behöver inte oroa sig. Inte så att många Ukrainskor skulle vilja umgås med förvuxna skäggbarn eller kapitalstarka jönsar, är nog andra grupper kvinnor som känner sig hotade. "Systerskap" = PK-fasad, cat war on.

Ukrainskor lär sig språket, bidrar till samhället, är trevliga & ser konventionellt bra ut. Merparten av vad som fått komma in tidigare är tonårspojkar, män och gubbar som krävt och fått mer än vad en vanlig biståndstagare skulle erhållit men inte ens bemödat sig att lära sig språket eller anamma landets kultur & lagar. Undantag finnes.

Public service idag är pinsamt, svär och har sig men att ge sig på faktiska flyktingar med "humor" är vidrigt.

Skäms SVT.
Citera
2024-03-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Om vi anses ha mer med ukrainare att göra så ska de väl tåla svensk humor. Att turkar och andra muslimer löper amok när en dansksvensk dåre beter sig illa, det är ju att räkna med eftersom de är tunnskinnade i den kulturen.

Tja, det är möjligt att östeuropéer är aningen känsligare för den här typen av påhopp? 🤔

Amerikanska filmen Hostel orsakade ju en massiv kritikstorm i Slovakien.

Citat:
The film's release was accompanied by strong complaints from Slovakia and the Czech Republic. Slovak and Czech officials were both disgusted and outraged by the film's portrayal of their countries as undeveloped, poor, and uncultured lands suffering from high criminality, war, and prostitution,[18] fearing it would "damage the good reputation of Slovakia" and make foreigners feel it was a dangerous place to be.[19] The tourist board of Slovakia invited Roth on an all-expenses-paid trip to their country so he could see it is not made up of run-down factories, ghettos, and kids who kill for bubble gum. Tomáš Galbavý, a Slovak Member of Parliament from the Slovak Democratic and Christian Union – Democratic Party, commented: "I am offended by this film. I think that all Slovaks should feel offended."

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hostel_(2005_film)

Elaf Alis kommer från ett rikt västland, och gör ett grovt påhopp på kvinnor från Ukraina, som är ett av Europas fattigaste länder.

Jag ser nog mest Elaf Alis påhopp på fattiga kvinnor, som ett uttryck för att överklassen tar sig friheter när de driver med underklassen
.
Citera
2024-03-18, 23:04
Medlem
Citat:
Putin är nog en rätt unik individ.

Om vi anses ha mer med ukrainare att göra så ska de väl tåla svensk humor. Att turkar och andra muslimer löper amok när en dansksvensk dåre beter sig illa, det är ju att räkna med eftersom de är tunnskinnade i den kulturen.
Grejen var just det, att detta inte var svensk humor.

Ukrainska ambassadören protesterar mot att hans folks kvinnor smutskastas, kallas horor.

Richard Jomshof har nog protesterat mot att svenska flickor och kvinnor kallats/kallas horor men annars har det varit djävligt tyst på den fronten.

Jag förstår att det skaver, att den ukrainska ambassadören påminde om vad det är att vara man.
Citera
2024-03-18, 23:10
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Ukrainska ambassadören protesterar mot att hans folks kvinnor smutskastas, kallas horor.

Fast skämtet var ju att det var massa horor på bordellen, inte bara ukrainska. Att man kunde känna igen dem mot de andra för att de var vita. Och det gällde ju bordeller i Sverige, så då får man väl anta att de svarta hororna är svarta flyktingar, eller asiatiska invandrare, vi har inte så mycket vita flyktingar så det var ju inte så att de ukrainska pekades ut mot andra vita, då det inte fanns andra. Då kan man lika gärna gå i taket för att hon sa att det fanns svarta och asiatiska horor.
Citera
2024-03-18, 23:17
Medlem
Jag tycker överlag IFS är ett roligt program. Förstår inte skitnödigheten över just detta skämt, panelen skämtar ju om alla folkgrupper/nationaliteter? Det jag däremot kan störa mig på är att skämten är "okej" för att det är individer med invandrarbakgrund som skämtar om andra invandrargrupper. Förstå ramaskriet om det satt 6 svenskar och skämtade om diverse invandrargrupper. Tror inte det skulle kunna sändas i 1 minut.
Citera
2024-03-18, 23:20
Medlem
Roligt att hon kallas för muslim/islamist osv osv av rasisterna här, men tittar man samtidigt på henne Instagram så kan man se hur hon kritiserar en islamist som snackar skit om henne. Alltid kul att se när både rasisterna och islamisten tillsammans kritiserar en person. Ni har så mycket gemensamt!
Senast redigerad av Mike-Tyson 2024-03-18 kl. 23:52.
Citera
2024-03-18, 23:26
Medlem
Citat:
Fast skämtet var ju att det var massa horor på bordellen, inte bara ukrainska. Att man kunde känna igen dem mot de andra för att de var vita. Och det gällde ju bordeller i Sverige, så då får man väl anta att de svarta hororna är svarta flyktingar, eller asiatiska invandrare, vi har inte så mycket vita flyktingar så det var ju inte så att de ukrainska pekades ut mot andra vita, då det inte fanns andra. Då kan man lika gärna gå i taket för att hon sa att det fanns svarta och asiatiska horor.

Asien inkluderar Mellanöstern, som ligger i västra Asien.

Givet Elaf Alis uttalanden, så finner jag det troligt att hon själv jobbat på bordell som prostituerad. Annars hade hon inte varit insatt i vilka andra nationaliteter som arbetar där.

Någon som vet mer om Elaf Alis bakgrund som anställd på bordell, och prostituerad?
Citera
2024-03-19, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabaeret
Jag tycker överlag IFS är ett roligt program. Förstår inte skitnödigheten över just detta skämt, panelen skämtar ju om alla folkgrupper/nationaliteter? Det jag däremot kan störa mig på är att skämten är "okej" för att det är individer med invandrarbakgrund som skämtar om andra invandrargrupper. Förstå ramaskriet om det satt 6 svenskar och skämtade om diverse invandrargrupper. Tror inte det skulle kunna sändas i 1 minut.

Spot on. Vilka slutsatser kan vi då dra? Jo att skämtets lämplighet inte avgörs av själva skämtet utan vem det är som uttalar skämtet. Det är skillnad på folk och folk.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2024-03-19 kl. 00:31.
Citera
2024-03-19, 00:33
Medlem
FuckSwedens avatar
Vidriga lilla muslimfitta!

Varför uttalar sig inte Ukraina-kramarna från Riksdag och Regering? Hallå? Nä just det, det är ju en vidrig MUSLIMFITTA som uttalat sig, och då vågar ingen säga emot.

Jag tycker att vi börjar säga att alla palestinier också är horor isåfall! Så får vi se hur kul hon tycker det är.

SÅ IN I HELVETE glad att jag nolltaxerade förra året och slipper betala ETT ENDA öre till Public Oservice.
Citera
2024-03-19, 01:38
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Självklart är det vidrigt att svenska kvinnor har tillåtit/tillåter, till och med har välkomnat, arabiska män i Sverige.

Hur vi har agerat när de ukrainska kvinnorna kommit vet jag inte. De har inte klängt på oss, har sett i facebook-grupper och så att de fixat jobb efter nån vecka.

Tror inte ukrainska kvinnor ser svenskor som horor,
tror inte ens ukrainska män ser svenska kvinnor som horor.

Om jag skulle känna ett "hot" från ukrainska kvinnor?
Tja, skulle nog unna henne det.

Du verkar vettig så ta det inte för personligt. Jag är dock rätt säker på att om 100 000 thailändska kvinnor var på väg till Sverige hade svenska kvinnor stormat riksdagen och gränserna hade stängt.
Citera
2024-03-19, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Du verkar vettig så ta det inte för personligt. Jag är dock rätt säker på att om 100 000 thailändska kvinnor var på väg till Sverige hade svenska kvinnor stormat riksdagen och gränserna hade stängt.

Varför? Stormade de riksdagen när ukrainskorna kom? Varför skulle de göra det om thailändskor kom?
Citera
2024-03-19, 03:09
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Varför? Stormade de riksdagen när ukrainskorna kom? Varför skulle de göra det om thailändskor kom?

Spela inte dum. Har hört många svenska kvinnor gnälla över thailändskor. Svenska kvinnor låter som nazister när thailändskor nämns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in