2024-03-18, 20:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ja. Stämmer bra.

Lediga Jobb.Stockholm
Facebook. Kraftsam R&R.

Han var en bland många rekryterare.

Kanske så de lärt känna varann? Hon fanns i hans stall av jobbsökande? Och bostad- också kanske?
Citera
2024-03-18, 20:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Ja, det syftar definitivt inte på MGM iaf i och med genuset på spindeln.

Notera att svarta änkor i naturen äter upp partnern som befruktade henne (enligt Wikipedia). Vet inte om det är denna typ av symbolik som polisen anspelar på, att hon "snärjt" både BO och MGM och "käkat upp dem" med lögner och manipulation?

Mordfallet sammanfattat med nedanstående ur ginza om filmen Svarta änkan?

Citat:
Catherine är en slug skönhet som gillrar sina fällor med omsorg men utan samvete. Alex är en federal agent som misstänker det som ingen annan kunnat ana - att denna femme fatale lurar förmögna män att gifta sig med henne, för att sedan döda dem och ärva deras förmögenheter. Alex fixering vid den mystiska Catherine får henne att ta allt större risker.

Polisen kallar inte fallet Svarta änkan utan anledning tänker jag.

Är det oklart hur många gånger kvinnan varit gift, var hon på väg att snärja BO och gifta sig med honom tro?
Citera
2024-03-18, 20:36
Medlem
Öknamnet ”Svarta Änkan” är intressant. Man associerar lätt till ”spindeln i nätet” som har ihjäl sina män.

Tyder det på att WK och AA ändå haft en relation och WK är the master mind i denna mordhärva?
Citera
2024-03-18, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Min första tanke är att "svarta änkan" refererade till MGK, genom sin list och mordiska begär skapat hela denna röra, likt spindeln i Sagan om Konungens Återkomst.

Vi vet inte om anmälningarna hon skickade in angående BO var ruffel & båg (dock så lutar det åt det hållet om ni frågar mig), men allt tyder ju på att hon är spindeln i det här nätet angående händelserna före och efter mordet?
ja. änkan tar död på hanen som kommer för nära.
Antar att också Farid må vara försiktig.
Citera
2024-03-18, 20:54
Medlem
Lonnrots avatar
Där kom det! Lgh såld för 2 mille:

”Sålde lägenhet och drog
Paret har bara varit skrivna på adressen sedan i somras. Och vid det här laget skulle de redan ha varit utflyttade. I februari sålde de lägenheten för 2,14 miljoner kronor och ett par veckor senare skulle de ha flyttat ut.
– Förra veckan skulle den vara inflyttningsklar, säger [H R] som är pressansvarig på mäklarfirman N•tar.

De senaste veckorna har N•tar inte lyckats nå paret och efter mordet har paret inte setts till.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wAMn14/svarta-ankan-paret-salde-sin-lagenhet-fore-vaskmordet

Så det var deras lgh… Och de kom iväg med två miljoner.
Senast redigerad av Lonnrot 2024-03-18 kl. 21:09.
Citera
2024-03-18, 20:59
Medlem
Spännande! Har alltid känt det som att WK är av den manipulativa sorten. Frågan är nu bara vem som hinner mörda vem först?

Farid, sov med ett öga öppet!
Citera
2024-03-18, 21:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja. änkan tar död på hanen som kommer för nära.
Antar att också F*rid må vara försiktig.

Jag kommer osökt att tänka på ett annat makabert fall som inträffade i Mellanöstern för några år sedan, en kvinna dödade sin make i ett gräl (om jag minns rätt) och fick sen hjälp av sina släktingar att stycka kroppen och göra sig av med kroppsdelarna. De åkte dock fast.

Teorin om den "svarta änkan" i det aktuella fallet låter kanske inte helt orimlig om vi betänker omständigheterna kring BO:s död och de anklagelser som tidigare riktats mot honom av kvinnan som nu är på flykt.
Citera
2024-03-18, 21:01
Medlem
PKSubbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Där kom det! Lgh såld för 2 mille:

”Sålde lägenhet och drog
Paret har bara varit skrivna på adressen sedan i somras. Och vid det här laget skulle de redan ha varit utflyttade. I februari sålde de lägenheten för 2,14 miljoner kronor och ett par veckor senare skulle de ha flyttat ut.
– Förra veckan skulle den vara inflyttningsklar, säger Henrik Rundgren som är pressansvarig på mäklarfirman Notar.

De senaste veckorna har Notar inte lyckats nå paret och efter mordet har paret inte setts till.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wAMn14/svarta-ankan-paret-salde-sin-lagenhet-fore-vaskmordet

Så det var deras lgh… Och de kom iväg med två miljoner.

Fast det är ju en process att sälja en bostad, inte bara att få 2 mille in på kontot liksom… det är det jag inte får ihop. De måste ju skrivit alla papper och lämnat nyckeln för att få ut allt
Citera
2024-03-18, 21:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Spännande! Har alltid känt det som att WK är av den manipulativa sorten. Frågan är nu bara vem som hinner mörda vem först?

F*rid, sov med ett öga öppet!

Du utesluter alltså inte att även han kan sluta sina dagar i en stor väska? ☺️
Citera
2024-03-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kanske så de lärt känna varann? Hon fanns i hans stall av jobbsökande? Och bostad- också kanske?
jag kunde inte att se om han varit ansvarig i hennes arbetssökande..
på slutet i närtid kunde jag inte se hans namn alls-kanske hade ändrad arbetsuppgift som organisatör
är min hypotes.
Eller att han sökt arbete själv på annan ort-det nämnts Västerås.
Han använde sitt vanligaste namn. Ako Abbas vill jag minnas.
Citera
2024-03-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PKSubban
Fast det är ju en process att sälja en bostad, inte bara att få 2 mille in på kontot liksom… det är det jag inte får ihop. De måste ju skrivit alla papper och lämnat nyckeln för att få ut allt

Här kan du läsa om att sälja en bostadsrätt. Det är lite jobbigt att förklara.

Sälja lägenhet eller bostadsrätt

https://www.ekonomifokus.se/bostad/salja-bostad-guide/salja-bostad#13
Citera
2024-03-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenganLooben
Yes, det är en vägtrumma där, en teori var väl först att man kan ha försökt gömma kropp i trumman men om den hittades på andra sidan stängslet så är det troligast att man har stannat bilen på hålludsvägen och använt skogsvägen för att transportera kroppen till björkdungen. Att hiva ner den i diket (nivåskillnaden är säkert två+meter och det är brant) och sedan i blötan få den över viltstängslet känns inte troligt.
Väldigt troligt. Låter högst sannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in