2024-03-18, 17:16
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevros
Är det bara jag som tycker han verkar lite (konstig) så ung o bara 9 vänner på FB ?

Ja alltså tösen är utvecklingsstörd vad jag förstår. Hon kanske är mer intresserad av att leka med pinnar och kottar än att hänga på Internet.

EDIT Nu såg jag att du syftade på pojkvännen..
Citera
2024-03-18, 17:17
Medlem
Gissningsvis tog hon inte bussen utan följde me någon i bil. Lättlurad (?) O godtrogen
Citera
2024-03-18, 17:17
Medlem
kevross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Ja alltså tösen är utvecklingsstörd vad jag förstår. Hon kanske är mer intresserad av att leka med pinnar och kottar än att hänga på Internet.

Hahahaha jag menar systerns pojkvän inte Maja
Citera
2024-03-18, 17:23
Medlem
volvo666s avatar
Sydamerikan adopteras till Sverige, blev mördad av araber.
Citera
2024-03-18, 17:23
Medlem
På kontot där Maja endast har en bild (profilbild) ser hon inte ut att ha någon funktionsnedsättning, om man får säga så. Kan hon ha skrivit med nån kille i hemlighet och bestämt sig för att rymma med honom? Lätt byte eftersom hon förmodligen saknar konsekvenstänk.
Citera
2024-03-18, 17:24
Medlem
kevross avatar
Har Polisen frågat om hjälp från personer som åker den sträckan (dashcam) i Danmark gik det väldigt fort när polisen frågade om hjälp att hitta den 13 åriga tjejen (hon som blev kidnappat)
Citera
2024-03-18, 17:26
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Fick samma vibbar direkt när jag kollade på honom och 9 vänner på FB i den åldern hans flickvän har över 500 (majas syster).

Ja, hoppas innerligt att magkänslan är ute och cyklar.
Citera
2024-03-18, 17:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Fick samma vibbar direkt när jag kollade på honom och 9 vänner på FB i den åldern hans flickvän har över 500 (majas syster).

Om jag sett rätt så bor systern i Borås, så även hennes kille, varför bor de inte tillsammans?

Behöver inte vara något konstigt, bara noterar.

Systerns kille har få Facebookvänner vara Maja är en.
Citera
2024-03-18, 17:30
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
På facebook skriver systern att Maja inte har "hitta din iphone" funktionen, kan hon ha en android? Det borde gå att spåra den via Google kontots platshistorik i så fall.
Ser väl ut som en iPhone 7, 6/6s eller nåt.. Förmodligen ganska gammal mobil så batteriet är nog inte jättebra. Har batteriet laddat ut så går det inte att spåra telefonen, givetvis. Är inte säkert att den aktivt har stängts av, utan har man inte tillgång till att ladda så dör den ju efter en stund.

Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34
Hon skulle till fritids enligt systern, inte åka bussen hem. Hon är adopterad, svenska föräldrar. Telefonen är avstängd. Något måste ju ha hänt, tyvärr tror jag brott ligger bakom. Hon är ingen strulig tjej vad jag förstått utan mer som ett barn.
Det låter ju jävligt märkligt att familjen går ut med helt annan information än vad Polisen går ut med.

Och sedan vill familjen inte uttala sig till media...

Så här står det i lokaltidningen:
– Maja skulle åka från skolan torsdagen förra veckan. 14.30 skulle bussen gå och det är sista iakttagelsen av Maja som är gjord, att hon är på väg till bussen för att åka från skolan. Sedan dess har ingen sett henne, säger Thomas *** på polisen.
Citera
2024-03-18, 17:30
Medlem
kevross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om jag sett rätt så bor systern i Borås, så även hennes kille, varför bor de inte tillsammans?

Behöver inte vara något konstigt, bara noterar.

Systerns kille har få Facebookvänner vara Maja är en.

och Majas mamma en av hans vänner och två av hans vänner är flickvännens 2 profiler
Citera
2024-03-18, 17:33
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34
Hon skulle till fritids enligt systern, inte åka bussen hem. Hon är adopterad, svenska föräldrar. Telefonen är avstängd. Något måste ju ha hänt, tyvärr tror jag brott ligger bakom. Hon är ingen strulig tjej vad jag förstått utan mer som ett barn.

Förstår inte systern. Maja är ju 17 år, på väg att fylla 18 snart. På fritids får väl barn bara vara tills de är 13 år?

Eller finns det någon speciell aktivitet för barn på särgymnasium?

Kan det inte vara så att hon fått lift hem av någon granne? Någon vänlig och omtyckt (?) granne uppe på Guthult-kullen?
Citera
2024-03-18, 17:37
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Urdrag ut Borås Tidning:

"Polisen har varit i kontakt med kollektivtrafik och sjukhus utan att det har gett något resultat.

– Hon har haft med sig sin mobiltelefon, men den har hon inte svarat i, säger Thomas Fuxborg."

Jag tolkar informationen att signaler gått fram till en början iallafall, då hon inte svarat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in