Citat:
Ursprungligen postat av
Masinga
Hur troligt är påståendet om att en brittisk fotograf sett planet i Kambodjas djungel?
Ungefär så nära noll som det går.
(Han tog ingen bild?
En fotograf som ser MH370 och inte fotar skulle få foten av mig på stående fot.)
Vi har Inmarsat-data. Det fungerar som en GPS men eftersom vi bara har en satellit får vi inte en position utan en radie på jorden. Men det är ungeför lika exakt.
Googla ”pingringar”. Vi har frekvensskift även det från satellitens logg som omöjliggör den norra delen på pingringen.
Vi har också de är upphittade vrakdelarnas driftmönster. Det matchar ungefär.
Det har växt på snäckor som är i linje med det området (marinbiologer har tittat på det).
Kärran ligger någonstans där i Södra Indiska Oceanen. Punkt.
ATSB från Australien gjorde statistik på hur nära flygmaskinen havererar när det uppstår nöd, för att minimera sökområdet (eftersom det är galet stort om man inte sätter gränser). Här antog man att maskinen ibte hade någon pilot utan att flygmaskinen gjorde som den gör om motorerna stannar när ingen flyger den.
Enligt mig är det fullt möjligt att ”någon” aktivt styrde maskinen till landning.
Då gäller inte sökområdet man hade innan. Utan man måste söka bredare.
Jag tror det kan vara sunt att låta de nya teorierna styra lite av var mannska söka och att man ska tänka bredare ön att piloten var död eller medvetslös.