2024-03-18, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleballe8
Franklin D. Roosevelt ställde också upp för en tredje mandatperiod trots att det egentligen stred mot USA:s konstitution.
Nej det gjorde det inte.
Putin hade inte varit President längre med dagens amerikanska konstitution.

Valet som inte är något val. Som att titta på en välregisserad teater.
Alla som kan borde ju lämna Ryssland.
Citera
2024-03-18, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joltino

Valet som inte är något val. Som att titta på en välregisserad teater.

An election without a choice.
Ett val utan valmöjligheter.
Citera
2024-03-18, 13:11
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Viktigt att förstå är att den legitimitet du refererar till, och som du tycker Ryssland borde kunna uppnå, sannolikt inte är något som tilltalar ryssarna och Ryssland. Vår tolkning av demokrati är helt enkelt inte den bästa sett från deras perspektiv. De anser säkert att det är inkörsporten till hbtq, feminism och annat destruktivt.

Vår "öppenhet" i väst är ju också bara en chimär. Visst, mer öppet än Ryssland men långt ifrån helt öppet, så frågan blir var man väljer att dra gränsen. Ryssarna kanske är nöjda med där gränsen är dragen idag. Är du nöjd med var vi dragit våra gränser? Är vi "perfekta" nu?

Demokrati är inte binärt och om sanningen ska fram är det snarare väst som närmar sig Ryssland vad gäller öppenhet och censur. I sken av det, varför skulle dom vilja ställa om och möta oss? De kanske ställer sig den omvända frågan: "Varför går utvecklingen i väst så långsamt?"
Absolut till viss del men att ha valobservatörer från Syrien, Iran och Nordkorea ger ju att nye direkt en bild av demokratiska krafter.
Citera
2024-03-18, 13:11
Avstängd
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Där har du fel.
Det fanns fyra kandidater.
Och du är inte tvingad att rösta.

Vore lite intressant att veta vad som fått dig så irriterad?

Nja Putinisterna pratar om öppna och demokratiska val!

Jag ser mördade motkandidatet!

Ryssland är ett skitland punkt slut!
Citera
2024-03-18, 13:14
Avstängd
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Har du något bevis för att valen annars inte är fria?

Om det är ok för Ukraina så är det väl ok för Ryssland att ta bort alla andra val, de är ju mitt under krig.

Ja nu höll Ryssland "val" ändå, helt odemokratiska där oppositionen blivit mördade och fördriva.

Ryssland ett skitland punkt slut, hoppas nån med stake knäpper idioten vid tillfälle!
Citera
2024-03-18, 13:18
Medlem
Keramik-Kalabaliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Att Putin hade vunnit är ju solklart, är därför jag inte fattar varför han nekat oppositionen. Han hade vunnit oavsett.
Därför att han känner sitt land och sin situation bättre än dig?
Putin känner helt klart till Ryssland bättre än han känner till needAlife.
Citera
2024-03-18, 13:18
Medlem
LOL menar rysstrollen att allt gick rätt till??

Minns videon på den blinde valövervakaren som rapporterade att han inte såg några fel...
Citera
2024-03-18, 13:28
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Nej det gjorde det inte.
Putin hade inte varit President längre med dagens amerikanska konstitution.
Roosevelt satt 3 perioder och försökte även med en fjärde, men där drog man gränsen.
Det är först 1951 som man inför regeln om 2 perioder.
The proposed amendment – now officially adopted as the Twenty-second Amendment – was ratified in 1951 after almost four full years of deliberation. Since the new amendment's ratification, all subsequent presidents have served for no longer than two elected terms.

How FDR Became the First—And Only—President to Serve Four Terms
Citera
2024-03-18, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Tycker nog att Putin börjar tappa greppet, bara drygt 87% röstade på honom!

https://www.aljazeera.com/news/2024/3/17/putin-poised-to-win-russian-presidential-election-by-a-landslide

Det var bättre på de store förebildens tid då man kammade hem valet med 99,3% av rösterna!

https://en.wikipedia.org/wiki/1937_Soviet_Union_legislative_election

Där snackar vi om en populär ledare!

Så sant. putain ligger dessutom i lä bakom sin bäste kompis, kim den fete, ty hen "får" ju 99,9% av rösterna i de fria valen i "folkrepubliken" nord korea...
Citera
2024-03-18, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongborren
Roosevelt satt 3 perioder och försökte även med en fjärde, men där drog man gränsen.
Det är först 1951 som man inför regeln om 2 perioder.
The proposed amendment – now officially adopted as the Twenty-second Amendment – was ratified in 1951 after almost four full years of deliberation. Since the new amendment's ratification, all subsequent presidents have served for no longer than two elected terms.

How FDR Became the First—And Only—President to Serve Four Terms
Ja?
Det var det jag sa. Roosevelt dog under den fjärde perioden. Jösses!
När folk ska uttala sig om USA är mer efterblivet än när man uttalar sig om Putin,
För då är man säker på att man har rätt.
Citera
2024-03-18, 13:39
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Ja?
Det var det jag sa. Roosevelt dog under den fjärde perioden. Jösses!
När folk ska uttala sig om USA är mer efterblivet än när man uttalar sig om Putin,
För då är man säker på att man har rätt.
Det hade räckt med att "du har fel och jag har rätt", eftersom du har rätt och jag läste lite slavrigt.
Behöver inte uttrycka dig som en gammal grining gubbe
Citera
2024-03-18, 13:39
Medlem
Såklart Putin. De kan inte ha ett presidentbyte mitt i detta krig, går inte. De borde bara skjutit upp valet istället för att leka att putin vann med 80 procent...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in