2024-03-18, 09:58
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Så det är Linnéas fel, att Chrippa och hans bror satt i system att begå ekonomisk brottslighet?

Det är Linnéas fel att hon satt ner foten och "manipulerat" Chrippa att börja inse vilken sjuk kontroll Jocke har haft över hans liv, vad han ska satsa på och göra.

Hade Chrippa inte blivit kär och valt att ta sig ur ett pissigt förhållande, med en människa som inte vill någonting mer i livet än att få leka influencer, röka, shoppa, äta och leka på tiktok, hade Jocke klarat Chrippa från ekobrott.

Det har han själv haft vetskap om och operation säkra framtiden, som innebar att Chrippa skulle slänga Linnea under bussen och leva med Julia, då hade allt löst sig, med hjälp från Danjal, Gustav, Cluee, Anahit. Nessa, Anjo, Jacke, Rask mfl

Linnéa skulle bli hatad, inklusive hennes familj, en riktig psykopat, så skulle youtubefamiljen klara sig undan farligheter, Chrippa var en kuvad misshandlad man, som blivit bedragen, bestulen sitt livsverk och pengar...

Om bara Chrippa hade valt Julia, hade han varit i topp på youtubehimlen, tack vare Jocke och hans legoknektar

Man behöver inte leva i ett dåligt förhållande bara för man har barn ihop.
Vems fel det är kan diskuteras och det görs det i denna tråd.
Jag hade nog hellre sett att Chrippa levt utan både Julia och Linnea.
Tycker inte Linnea räddar honom - tvärtom.
Men det är inte min/vår huvudvärk eller hur?
Citera
2024-03-18, 09:58
Avslutad
Citat:
Så det är Linnéas fel, att Chrippa och hans bror satt i system att begå ekonomisk brottslighet?

Det är Linnéas fel att hon satt ner foten och "manipulerat" Chrippa att börja inse vilken sjuk kontroll Jocke har haft över hans liv, vad han ska satsa på och göra.

Hade Chrippa inte blivit kär och valt att ta sig ur ett pissigt förhållande, med en människa som inte vill någonting mer i livet än att få leka influencer, röka, shoppa, äta och leka på tiktok, hade Jocke klarat Chrippa från ekobrott.

Det har han själv haft vetskap om och operation säkra framtiden, som innebar att Chrippa skulle slänga Linnea under bussen och leva med Julia, då hade allt löst sig, med hjälp från Danjal, Gustav, Cluee, Anahit. Nessa, Anjo, Jacke, Rask mfl

Linnéa skulle bli hatad, inklusive hennes familj, en riktig psykopat, så skulle youtubefamiljen klara sig undan farligheter, Chrippa var en kuvad misshandlad man, som blivit bedragen, bestulen sitt livsverk och pengar...

Om bara Chrippa hade valt Julia, hade han varit i topp på youtubehimlen, tack vare Jocke och hans legoknektar

Jockiboi och hans legoknektar tar den mest oskyldige och slänger under bussen, för att rädda Chrippa som kan ställa till det för Jocke själv. Hur skall dom ta sig ur det här? Linnea jobbar och sköter sit, hon håller käften och gör vad unga människor gör 2024. Kör lives på tiktok och andra plattformar, vidgar sina vyer och jobbar utomlands, lever livet. Självklart skall Linnea ha skulden för att Chrippa blev häktad, eller? Vem var det egentligen som placerade honom där? Handling och konsekvens
Citera
2024-03-18, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Dom skulle väl gifta sig?
Eller e hon bara hans sällskapsdam?
Hade hon inte haft Chrippa hade hon inte haft någon karriär alls att bygga på.
Nej jag ser INTE henne som oskyldig. Hon är delaktig.
Gud förlåter.. tror jag? Men jag stör mig lite på att hon bär korset runt sin hals
Att inte skatteverket skulle bry sig tror jag inte heller på. Se hur det gick för Gunilla.

Så om man inte är gift så är man en sällskapsdam? Vilket århundrade lever du i?
Hon har en långt mer stabil karriär än vad Chrippa har, så Chrippa kan i princip studsa åt helvete, vilket enligt min åsikt skulle vara det bästa. Nu är det som det är, dom bor och lever tillsammans och det kan knappast vara något Jockiboi eller Anjo har med att göra. Varför lägger dom sig i allt, det är helt sjukt.
Man kan ju bara tänka sig framtiden deras stackars ungar har, fy fan
Citera
2024-03-18, 10:06
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jockiboi och hans legoknektar tar den mest oskyldige och slänger under bussen, för att rädda Chrippa som kan ställa till det för Jocke själv. Hur skall dom ta sig ur det här? Linnea jobbar och sköter sit, hon håller käften och gör vad unga människor gör 2024. Kör lives på tiktok och andra plattformar, vidgar sina vyer och jobbar utomlands, lever livet. Självklart skall Linnea ha skulden för att Chrippa blev häktad, eller? Vem var det egentligen som placerade honom där? Handling och konsekvens

Det var Linnea som placerade han i häktet Hade hon knipt käft och bara spelat med hade detta aldrig hänt. Det är Linnea som kastat Chrippa under bussen.
Citera
2024-03-18, 10:10
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Så om man inte är gift så är man en sällskapsdam? Vilket århundrade lever du i?
Hon har en långt mer stabil karriär än vad Chrippa har, så Chrippa kan i princip studsa åt helvete, vilket enligt min åsikt skulle vara det bästa. Nu är det som det är, dom bor och lever tillsammans och det kan knappast vara något Jockiboi eller Anjo har med att göra. Varför lägger dom sig i allt, det är helt sjukt.
Man kan ju bara tänka sig framtiden deras stackars ungar har, fy fan

Jag frågade om hon var sällskapsdam. Ska dom inte gifta sig?
Hon har ingen karriär. Som vad? Tennisproffs?
Chrippa och Linnea VILL att dom ska lägga sig i. Dom VILL att alla ska se och höra dom.
Vilka barn tänker du på?
Chrippa och SNEAS framtida barn?
Citera
2024-03-18, 10:23
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Och i vilket århundrade lever ni i som skriver att han tydligen bara har 2 val? Att han MÅSTE leva ihop med Julia eller Linnea? Han behöver eller måste inte ha NÅGON av dessa 2
Citera
2024-03-18, 10:29
Avslutad
Citat:
Det var Linnea som placerade han i häktet Hade hon knipt käft och bara spelat med hade detta aldrig hänt. Det är Linnea som kastat Chrippa under bussen.
Härlig människosyn och moral.

Det fungerar inte i verkliga livet, youtubebubblan med Stefan bakom spakarna är snart ett minne bloo.
Hans skötebarn Jocki har försökt komma undan rättvisan, genom att begå nya brott för att mörka gamla brott, allt för att kunna fortsätta begå nya brott i framtiden.

Nåde den som har ryggrad och säger ifrån, att man ska göra rätt för sig...

Ett kors som bärs runt halsen, eh... det är mer anmärkningsvärt att tatuera in att man älskar horor, vodka, radband, osv...det är problematiskt, samt att man attackerar människor offentligt enbart i syfte att vinna likes och falska sympatier hos sina följare.

Chrippa är rätt rolig, skulle nog kunna bli kommentator eller liknande, men han skulle behöva gå i en liten vett&etikettskola först
Citera
2024-03-18, 10:29
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Vad säger kristallkulan om framtiden?
Ja då ser vi Linnea böla och säga.. - Buhuuu Chrippa förstörde mitt liv.
- Se mig, hör mig!
Citera
2024-03-18, 10:32
Avslutad
Citat:
Och i vilket århundrade lever ni i som skriver att han tydligen bara har 2 val? Att han MÅSTE leva ihop med Julia eller Linnea? Han behöver eller måste inte ha NÅGON av dessa 2
Enligt Jocke så var det dealen, att Chrippa fick mobil, lägenhet, flytt, möbler, konton, bil osv, mot att han var med Julia.
Citera
2024-03-18, 10:34
Medlem
Citat:
Enligt Jocke så var det dealen, att Chrippa fick mobil, lägenhet, flytt, möbler, konton, bil osv, mot att han var med Julia.

Men nu fantiserar du igen.
Citera
2024-03-18, 10:35
Avslutad
Citat:
Jag frågade om hon var sällskapsdam. Ska dom inte gifta sig?
Hon har ingen karriär. Som vad? Tennisproffs?
Chrippa och Linnea VILL att dom ska lägga sig i. Dom VILL att alla ska se och höra dom.
Vilka barn tänker du på?
Chrippa och SNEAS framtida barn?

Citat från ditt eget inlägg:
"Dom skulle väl gifta sig?
Eller e hon bara hans sällskapsdam?"
Nej dom vill inte att alla skall lägga sig i, dom vill vara ifred och slippa allt djävla drev. Anjo och Jocke har gjort allt för att förstöra efter dom tappade makten och i första hand skyller dom på Linnea. Dom drar till och med in Linneas familj i det här. Va fan är det för fel på folk? Om man då skall dra in Chrippa och Jockes föräldrar och granskat dom, hade det varit okej. Dom har ju tappat det helt
Chrippa hade troligen fått ett hyfsat lågt straff efter misshandeln, och varit fri innan sommaren. Vad var hela grejen med det här ens? Nu har Jocke möt sin överman (läs kvinna) och han håller på att gå sönder. Jag kan tänka mig att hon fått en sjudjävla bra uppfostran av sina föräldrar, att man är inte mer värd bara för att man är man-känd- eller rik. Det är hur man behandlar varandra som värderas.
Vilka barn jag tänker på??
Jockes barn
Anjos barn
och den viktigaste av dom alla Chrippas dotter, hon som dom, Jocke och Anjo, offrat till gamarna, för views och content. Vilka svin dom är
Citera
2024-03-18, 10:43
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Ja DET kan jag hålla med om var fel.
Som sagt.. DU behöver inte leva och bo ihop med den du har barn med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in