2024-03-18, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Nej, det är ett missförstånd, det är en annan med samma namn som arbetar där. Jag är ganska säker på att det är Simplex/Bring som är hans arbetsplats.
aha. Simplex/Bring.

Men den du nämner som annonserat ut rummet i Väsby, är det brottsoffret ?
(Finns flera Ako Kamal.)
Men BO och paret har varit med i samma fb-grupp, och det var ett rum han hyrde ut?
Citera
2024-03-18, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
aha. Simplex/Bring.

Men den du nämner som annonserat ut rummet i Väsby, är det brottsoffret ?
(Finns flera Ako Kamal.)
Men BO och paret har varit med i samma fb-grupp, och det var ett rum han hyrde ut?

https://www.facebook.com/profile.php?id=100010412989479&locale=sv_SE

Det är den här profilen han syftar på, men den ser så himla fake ut om man kollar vännerna. En massa ryssar, massa kvinnor och gud vet vad. Samt att svenskan är annorlunda (sämre) på den här profilen än det lilla jag har sett Ako uttrycka.
Citera
2024-03-18, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010412989479&locale=sv_SE

Det är den här profilen han syftar på, men den ser så himla fake ut om man kollar vännerna. En massa ryssar, massa kvinnor och gud vet vad. Samt att svenskan är annorlunda (sämre) på den här profilen än det lilla jag har sett Ako uttrycka.
nämen så tjejig...ja kan väl inte vara hans detta.
Ryska pinuppor o så en halvnaken Julio o hårdför Diego
Senast redigerad av moshes 2024-03-18 kl. 00:57.
Citera
2024-03-18, 00:54
Medlem
Citat:
BO blev enbart gripen och kallad på förhör då MGM 1 anmält honom och därefter släpptes han. Det finns ingen dom.

Häktades han överhuvudtaget eller släpptes direkt efter förhör. Häktning är ganska förekommande när det ligger en anmälan om våldtäkt i potten, d.v.s. om det finns bärighet i anmälan som kan föranleda en häktning för vidare utredning. Han kan ju möjligtvis varit misstänkt men släppts på fri fot men sen läggs fallet ner om man inte kommer vidare i utredningen.
Citera
2024-03-18, 00:55
Medlem
Citat:
Nej, det är ett missförstånd, det är en annan med samma namn som arbetar där. Jag är ganska säker på att det är Simplex/Bring som är hans arbetsplats.
På hans minnessida är det en ”Daniel Dagab” som kommenterat. Jag antar det är en kollega och då borde han jobba på dagab?
Citera
2024-03-18, 00:55
Avslutad
Citat:
Ok, då får vi hoppas att du har hittat rätt.
Citera
2024-03-18, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neveroddoreven
Tack för förtydligande. Jag trodde att BO också hade delaktighet i dessa, men där hade jag fel.

Vilken kort tid hon suttit i styrelserna i så fall om hon (och systern?) Klev in i båda bolagsstyrelserna den 26/1 i år!
Det verkar bytas ut folk hela tiden i bolag som dessa. Jag kollade upp dom två som gick ur när Korashi x2 klev in. Bara såna här skumma bolag typ.
Citera
2024-03-18, 01:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag får lite mytomani vibbar av denna dam kryddat med en icke försumbar narcissistisk personlighetsstörning. Anmälningarna mot (BO) blev bara skit för denna dam och möjligen börjar bilden utåt av henne att krackelera och blir bara mer och mer desperat. Hon kan ha snärjt in sig med lögner mm och för att s.a.s. rädda skinnet och får med sambo och andra släktingar på denna totalt vansinniga utgång som blev mord. Själva dumpningen av kroppen tyder på att man var i viss panik och att det inte var särskilt välplanerat gällande efterbörden, offrets bil bara en kortare bit från fyndplatsen. Var är mordplatsen, är det i deras lägenhet ?? har tyvärr kanske missat om länsman med tydlighet sagt att vi har hittat mordplatsen och den är i denna lägenhet.

(Det fetade)

Du är inte ensam om att ha dragit såna slutsatser, anmälningarna mot BO kan i teorin alltså ha varit rent påhitt i syfte att nita dit BO men det blev platt fall och noll resultat för hennes del fast med förödande konsekvenser för BO.
Citera
2024-03-18, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har man ett bolag kan man väl öppna bankkonton i syfte att transferera pengar?

Bolaget måste ha en styrelse, man tillsätter målvakter som får betalt för att stå som ansvarig när skiten träffar fläkten.

Hon kan ha lånat pengar på företagen som kan vara dessa 100 000 kr.
Citera
2024-03-18, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Det verkar bytas ut folk hela tiden i bolag som dessa. Jag kollade upp dom två som gick ur när Korashi x2 klev in. Bara såna här skumma bolag typ.

Att låna pengar på ja.
Citera
2024-03-18, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
På hans minnessida är det en ”Daniel Dagab” som kommenterat. Jag antar det är en kollega och då borde han jobba på dagab?

Jag kan ha fel, simplex har folk som jobbar både på Bring (som han gillar på sin facebook) och på Dagab, så det kan ju ha varit simplex bemanning först som övergått till fast tjänst på tex dagab då. Hittade en med samma namn på Dagab som inte var han, men nu hittar jag inte den profilen längre.
Citera
2024-03-18, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Häktades han överhuvudtaget eller släpptes direkt efter förhör. Häktning är ganska förekommande när det ligger en anmälan om våldtäkt i potten, d.v.s. om det finns bärighet i anmälan som kan föranleda en häktning för vidare utredning. Han kan ju möjligtvis varit misstänkt men släppts på fri fot men sen läggs fallet ner om man inte kommer vidare i utredningen.

Han blev inte häktad alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in