2023-04-17, 00:48
Avslutad
Alltså det löjliga med detta är att de försöker få det att framstå som att alla ”invandrare” oavsett om de är från Kina eller Syrien ska veta traditioner och slang om varandras kultur. Antar att det är intränade svar sedan innan och att de antagligen inte visste vissa saker innan.. men alla är inte lika smarta som mig och fattar det haha, så det spär verkligen på skillnaden och oförstående känsla mellan svenskar och ”invandrare”. Rätt tradigt.
Citera
2023-04-17, 00:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hajlajf
"Man får ju inte säga något längre utan att någon blir kränkt."

Varsågoda här drivs det med alla.
Iraners hårighet. Romers överkriminella livsstil. Grekers förkärlek till sin egna historia. Thailändernas happy ending. Arabernas/turkarnas bilar. Dvs det mesta som även brukar tas upp här.

De enda som verkar bli ledsna i ögat är flashback-snöflingor här inne som inte kan ta skämt där svenskar inte är de som delar ut dem.

Ja men glöm inte att det länge bara varit ok för invandrare att dra dessa skämt, men kan hoppas detta program tar oss framåt lite i utvecklingen och iväg från kränktheten. Kul program ändå!
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2023-04-17 kl. 01:47.
Citera
2023-04-19, 16:28
Medlem
Jag tycker det här programmet är kul
Citera
2023-05-15, 00:35
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Alltså det löjliga med detta är att de försöker få det att framstå som att alla ”invandrare” oavsett om de är från Kina eller Syrien ska veta traditioner och slang om varandras kultur. Antar att det är intränade svar sedan innan och att de antagligen inte visste vissa saker innan.. men alla är inte lika smarta som mig och fattar det haha, så det spär verkligen på skillnaden och oförstående känsla mellan svenskar och ”invandrare”. Rätt tradigt.
Men hur många av dem är ens födda i ett annat land? Chang Frick, Dogge Doggelito? jag kände inte igen alla men de jag kände igen var alla födda i Sverige.
Citera
2023-11-05, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys

Det är lite ologiskt att panelen ibland ställer frågor om helt andra kulturer än sina egna ja, men det är väl för att det inte ska bli för begränsat med vilka frågor de kan ställa. Det tror jag är underförstått.

Tycker det är ett kul koncept, jag gillar programmet.
Citera
2023-11-05, 11:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Men hur många av dem är ens födda i ett annat land? Chang Frick, Dogge Doggelito? jag kände inte igen alla men de jag kände igen var alla födda i Sverige.

Poängen är väl att de har en annan kulturell bakgrund än bara den svenska, var de är födda spelar ingen roll.
Senast redigerad av countolaf 2023-11-05 kl. 11:08.
Citera
2024-03-16, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Poängen är väl att de har en annan kulturell bakgrund än bara den svenska, var de är födda spelar ingen roll.
Håller med.

Spelar ingen roll var katten är född.

Är katten född i ett stall är det fortfarande en katt och inte någon häst.
Citera
2024-03-16, 21:54
Medlem
Corvaxs avatar
Verkar som Elaf Alis skämt i senaste säsongen om Ukrainska kvinnor och bordeller inte gick hem hos den Ukrainska ambassadören i Sverige.

https://www.svt.se/kultur/ukrainas-ambassador-rasar-mot-svt-program

Citat:
Alis skämt handlade om att ukrainska kvinnor som flytt från kriget skulle vara en vanlig syn på svenska bordeller. Plachotnjuk skriver på X att han ”anser att sådana uttalanden är djupt kränkande och helt oacceptabla, med tanke på omständigheterna med den fullskaliga ryska militära aggressionen mot Ukraina, vilket tvingade ukrainska kvinnor att fly utomlands för att rädda sina egna och sina barns liv”.
...
Elaf Ali skriver i ett inlägg på X att hon under programmet gjorde narr av en imam, ukrainare och somalier, och att de två förstnämnda blivit upprörda:
...
Christina Hill, ansvarig utgivare för IFS och programchef på SVT, säger att det inte är aktuellt med några åtgärder.
Citera
2024-03-16, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corvax
Verkar som Elaf Alis skämt i senaste säsongen om Ukrainska kvinnor och bordeller inte gick hem hos den Ukrainska ambassadören i Sverige.

Det finns en annan tråd i Medier o Journalistik där FBare "rasar". (FB) SVT pekar ut ukrainska flyktingar som horor
Kanske är det olika diskussionsunderlag, vad vet jag.
Citera
2024-03-17, 22:14
Medlem
Crapmagics avatar
Den ubersnygge Agneta? Cissali (Angelica Cisalli) är med
(vilken förrädare! som vill förknippas med dom där andra) från vilket land är hon, nån som vet?
Senast redigerad av Crapmagic 2024-03-17 kl. 22:27.
Citera
2024-03-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Håller med.

Spelar ingen roll var katten är född.

Är katten född i ett stall är det fortfarande en katt och inte någon häst.

Det går att ta negern ur djungeln, men inte djungeln ur negern. Ser inte varför det ska blandas in katter och hästar, det är väl inte animal planet tråden handlar om, även om det är förvillande likt.
Citera
2024-03-17, 22:29
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corvax

Man undrar ju var är dom ukrainska invandrarkvinnorna i denna komikerpanel håller hus?, humorn i Ukraina är väl rätt mörk nu för tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in