2024-03-17, 10:56
Bannlyst
Ja de kan ju ta hillbom som är vän med både den som sköt Palme med gunnar och åka till skansen till semic förlags årliga julgransplundring och titta på vackra småpojkar och småflickor.....Nej inte det sista nej.... Nej Gunnar nej inte möjligt ynglingen nej inte plats i materialet nej vad jobbigt.
Citera
2024-03-17, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrban
Ja. ■■■■ ■■■ ■■ ●● ■■■■■■ ■■■■ ■■■ trappan upp ■■■■■■ 15 min ■■■ I ■■■■ ■■■■■■ ■■■ ■■■■ jag ■■■■■■■■ m■n k■■■■ ■■■■■t■■■■.

Ditt chiffer är svårt att förstå, kan du ge någon mer pusselbit?
Citera
2024-03-17, 11:08
Medlem
"Täby den 9 januari 1990.

Till Sven Anér!

Efter ditt första brev med relevanta frågor runt Palmemordet kände jag mig mycket motiverad och skrev samma vecka ner tjugofyra A4 sidor utan att ens ha hunnit halvvägs.

Men, julen närmade sig och jag blev tvungen att prioritera annat. Eftersom jag ville leva upp till din egen ambition i ämnet, så skrev jag några rader till dig om att jag ville utnyttja mellan-dagarna till en fortsättning.

Sedan kom kallduschen i form av ditt nästa brev, strax innan du for söderut. Du ifrågasatte inte bara om jag verkligen hade varit på platsen vid tillfället, utan du påstod t.o.m. att jag ljugit ihop en massa.

Ingen som känner mig skulle nånsin påstå något sådant. Så kategorisk som du var i din formulering så kändes det helt meningslöst att fortsätta mitt skrivande runt dina frågor."

https://wpu.nu/wiki/Sida:Pol-2019-01-09_E63-24_Korrespondens_Stig_Engstr%C3%B6m_Sven_An%C3%A9r _Gunnar_Wall.pdf/5
Citera
2024-03-17, 11:53
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer

Till Sven Anér!

Efter ditt första brev med relevanta frågor runt Palmemordet kände jag mig mycket motiverad och skrev samma vecka ner tjugofyra A4 sidor utan att ens ha hunnit halvvägs.

Men, julen närmade sig och jag blev tvungen att prioritera annat. Eftersom jag ville leva upp till din egen ambition i ämnet, så skrev jag några rader till dig om att jag ville utnyttja mellan-dagarna till en fortsättning.

Sedan kom kallduschen i form av ditt nästa brev, strax innan du for söderut. Du ifrågasatte inte bara om jag verkligen hade varit på platsen vid tillfället, utan du påstod t.o.m. att jag ljugit ihop en massa.

Ingen som känner mig skulle nånsin påstå något sådant. Så kategorisk som du var i din formulering så kändes det helt meningslöst att fortsätta mitt skrivande runt dina frågor."

https://wpu.nu/wiki/Sida:Pol-2019-01-09_E63-24_Korrespondens_Stig_Engstr%C3%B6m_Sven_An%C3%A9r _Gunnar_Wall.pdf/5

Ett högst rimligt svar om SE är oskyldig. Han skriver ihop 24 A4 för att hjälpa till och tacken för det är att han misstänkliggörs. Vem som helst skulle ju bli trött av det.

Samtidigt kan det vara ett sätt att (återigen?) försöka bygga en dimridå. Det vet ingen här.
Citera
2024-03-17, 15:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Ett högst rimligt svar om SE är oskyldig. Han skriver ihop 24 A4 för att hjälpa till och tacken för det är att han misstänkliggörs. Vem som helst skulle ju bli trött av det.

Samtidigt kan det vara ett sätt att (återigen?) försöka bygga en dimridå. Det vet ingen här.

Vet man vad det var för frågor som SE trodde sig kunna skriva 48 sidor om och påstod att han redan skrivit 24 sidor?

Är det verkligen troligt att SE kunde dra ut på sin berättelse i 48 sidor?
Citera
2024-03-17, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ditt chiffer är svårt att förstå, kan du ge någon mer pusselbit?

Förbaskat svårt här i forumet när man inte ska lägga ut namnen på de medverkande i mordet. Men ni kan ju alltid titta in på FB och leta upp Tesa Millberg så har hon själv skrivit om tillslag på oxen mm....familjeband med stora pojken på västra sidan gatan...
Citera
2024-03-17, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vet man vad det var för frågor som SE trodde sig kunna skriva 48 sidor om och påstod att han redan skrivit 24 sidor?

När Stig började dumma sig för mycket så råkade whiskeyn bli förorenad av något mycket skadligt....tydligen hadde någon tillgång till hans lägenhet...bara säger det.
Citera
2024-03-17, 17:12
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen

Förmodligen inte. Jag skulle tro att 48 är något han bara högg till med. Men det vet vi ju inte. Han verkade ju ha varit rätt så noga med allt han tog sig för, så det är ju inte helt osannolikt.
Citera
2024-03-17, 20:27
Medlem
quggels avatar
Jag hittar inget om att SE fick kortison. Vet man det?
Citera
2024-03-17, 20:45
Medlem
Dannunzios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Jag hittar inget om att SE fick kortison. Vet man det?

Det enda jag vet säkert är att man grävt fram att han var sjukskriven den elfte till sjuttonde februari '86 vilket framkommer i förhör med ME 2017. (https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E63-07-A) så det är inte omöjligt att han fick Kortison någon gång under den perioden men mig vetterligen finns det inga konkreta bevis på att han fick kortison.
Citera
2024-03-17, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Robert-Ynglingen-
När Stig började dumma sig för mycket så råkade whiskeyn bli förorenad av något mycket skadligt....tydligen hadde någon tillgång till hans lägenhet...bara säger det.

Ja, och det här vet ju såklart du.
Citera
2024-03-17, 21:05
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Till Sven Anér!

Detta är strax efter att FUP:en släppts efter frikännandet av CP i hovrätten.

Fråga 1-2 från Anér besvarar SE i intervjun 1992, samt i april-förhöret 1986:

Det var en Valmet-annons och den postades strax innan han gick.

Fråga 3 har han besvarat ett flertal gånger, att han tittade på klockan.

Fråga 6-8 är intressanta, och frågan är om Anér fick dem från FUP:en:

Varken polismannen eller mannen i kön (supervittnet) har hört SE-signalementet.

Eller utförde Anér egna efterforskningar? Man kan undra vad som finns i hans arkiv.

Även detta borde kanske digitaliseras. Åtminstone bitarna som rör Skandiamannen.

De där 50 sidorna, eller vad det nu hade blivit, hade varit intressanta att läsa!

Svaret till Anér vibrerar av ilska, även om skrivstilen är ytterst kontrollerad.

Budskapet är att GS inte var i fysisk form för sitt arbete och hans insats på platsen var något som LP "svor åt", och "lilla" AH är inget mer än en tömmare av bäcken. Båda gjorde fel i sina yrkesroller, menar SE, och därmed är de mindre trovärdiga än honom.

Detta är en känd manöver inom retoriken: Att angripa någons trovärdighet och flytta över ansvar till andra.

Kanske har vi fått något att fundera på nu?
Senast redigerad av Dalulven 2024-03-17 kl. 21:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in