2024-03-17, 18:05
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Det handlar om skillnaden mellan danska och svenska kvoter, du hoitttar länkar i trådstaten.

Men varför skriver du inte det då? Det händer mycket väl att svenska tullen väger ekipaget med om du inte visste det.
Citera
2024-03-17, 18:10
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlgunnar
Men varför skriver du inte det då? Det händer mycket väl att svenska tullen väger ekipaget med om du inte visste det.

Jag har ju skrivit just detta tidigare:
Citat:
Danmark och Sverige har olika syn på hur mycket alkohol du får ta in från ett annat EU-land.
Se inlägg ett.
Citera
2024-03-17, 18:18
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Jag har ju skrivit just detta tidigare:

Överlast har inget med mängd alkohol att göra.
Citera
2024-03-17, 18:25
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Överlast har inget med mängd alkohol att göra.
Konstigt vad du hänger upp dig på det där med överlast mm.
Det jag ville säga var att det fanns olika kvoter i Danmark och Sverige, inget annat.
Citera
2024-03-17, 18:29
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Konstigt vad du hänger upp dig på det där med överlast mm.
Det jag ville säga var att det fanns olika kvoter i Danmark och Sverige, inget annat.

Och jag säger att du kan åka dit för överlast på ditt ekipage! Därför är det viktigt att använda rätt termer. Du kan ha laglig mängd alkohol och åka dit på överlast eftersom det vägs ekipage på svenska sidan.
Citera
2024-03-17, 18:36
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Och jag säger att du kan åka dit för överlast på ditt ekipage! Därför är det viktigt att använda rätt termer. Du kan ha laglig mängd alkohol och åka dit på överlast eftersom det vägs ekipage på svenska sidan.
Det viktiga är att påpeka skillnaderna mellan Sverige och Danmarks spritransoner, inget annat.
Detta känns som att diskutera 'påvens skägg' med en petimeter, så nu lägger jag ner diskussionen!
Citera
2024-03-18, 00:11
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Det viktiga är att påpeka skillnaderna mellan Sverige och Danmarks spritransoner, inget annat.
Detta känns som att diskutera 'påvens skägg' med en petimeter, så nu lägger jag ner diskussionen!

Vad är då skillnaden mellan Sverige och Danmark när det gäller skattefri införselmängd av alkohol från annat EU-land?
Citera
2024-03-18, 05:14
Medlem
Citat:
Danmark och Sverige har olika syn på hur mycket alkohol du får ta in från ett annat EU-land.
Se inlägg ett.

Inte, själv blivit stoppad i danska tullen.... Danska tullen uppgav 10 liter sprit, 90 liter vin....110 liter öl så reglerna är samma i DK som i Sverige
Citera
2024-03-18, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Vad är då skillnaden mellan Sverige och Danmark när det gäller skattefri införselmängd av alkohol från annat EU-land?
Det undrar jag med, då jag nyligen blivit kollad i danska tullen....
Citera
2024-03-18, 17:45
Medlem
drinksareonmes avatar
Har inte åkt till Tyskland sen pandemin härjade som värst, visst har väl priserna ökat rätt rejält?
Citera
2024-03-31, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Har inte åkt till Tyskland sen pandemin härjade som värst, visst har väl priserna ökat rätt rejält?
Inflationen har slagit till även här! Det har blivit dyrare att frakta till gränshandeln bla. Ingen kommer undan att betala för kriget mot ryssen samt att fylla Zelenskys konton!
Citera
2024-03-31, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Det undrar jag med, då jag nyligen blivit kollad i danska tullen....
Alla skåpbilar blir kontrollerade i Danmark. Den danska tullen är dock väldigt korrekt och vänlig till skillnad mot den svenska tullen, svenska tullare har gått fram och slagit till på dörren och frågat "hur mycket öl har du med dig"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in