2024-03-17, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Nu var ju påståendet att det består av atomer som diskuterades. Det är otvetydigt fel. Sedan har du ändrat uttalandet till det något otydliga ”partiklar”.

Du verkar vara fullständigt obildad inom naturvetenskapen med tanke på dina uttalanden om både guld och dessa ”partiklar”.

Ja det är en skillnad på partiklar och atomer. En gång i tiden trodde vi att en atom var en odelbar partikel men idag vet vi bättre. Men om du inte hänger upp dig hos hans ordval "atomer" utan fokuserar på påståendet att det inte har en fysisk form då är mina ordval mer relevanta.

Om jag är obildad kanske du kan upplysa mig, vad representeras det av om inte partiklar?
Citera
2024-03-17, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merkhur
Nej om du inte har en aning så behöver du inte avge ett svar.
Tack för att ha bekräftat det.

Jo, jag har en aning men eftersom jag inte behöver berätta saker som är utanför det jag har sagt så kan jag välja att avböja din fråga. Din fråga är nämligen irrelevant.

Håller du med om att Leaston hade fel?
Citera
2024-03-17, 16:03
Medlem
Citat:
Ja det är en skillnad på partiklar och atomer. En gång i tiden trodde vi att en atom var en odelbar partikel men idag vet vi bättre. Men om du inte hänger upp dig hos hans ordval "atomer" utan fokuserar på påståendet att det inte har en fysisk form då är mina ordval mer relevanta.

Om jag är obildad kanske du kan upplysa mig, vad representeras det av om inte partiklar?

Det du gör är att köra med en slags halmgubbe, där du förvrider det som Leaston har sagt i ett försök att göra det svårare för oss att säga emot.

Det som har sagts av Leaston är fel. Punkt slut.
Citera
2024-03-17, 16:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Du hugger alltså på mig när jag ifrågasätter påståendet att ''Bitcoin är en illusion" genom att jag då påtalar att det är något högst fysiskt representerat av atomer på disk.

Min fråga blir då, är Bitcoin en illusion enligt dig eller är det närmare sanningen att Bitcoin är representerat av atomer på en disk?
Citera
2024-03-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Det du gör är att köra med en slags halmgubbe, där du förvrider det som Leaston har sagt i ett försök att göra det svårare för oss att säga emot.

Du säger att han har fel men kan inte avge korrekt svar, det är inte imponerande.
Då kan du i bästa fall säga att han inte har styrkt sitt påstående.
Citera
2024-03-17, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du hugger alltså på mig när jag ifrågasätter påståendet att ''Bitcoin är en illusion" genom att jag då påtalar att det är något högst fysiskt representerat av atomer på disk.

Min fråga blir då, är Bitcoin en illusion enligt dig eller är det närmare sanningen att Bitcoin är representerat av atomer på en disk?
Nu är jag förvirrad, har bitcoin gått och blivit ett grundämne nu?
Citera
2024-03-17, 16:58
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Vilken typ av partiklar handlar det om då?
Citera
2024-03-17, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vilken typ av partiklar handlar det om då?

Jag ställer dessa frågor till dem som hävdar att bitcoin inte är representerade av något fysiskt. Hur är det ens möjligt, samtidigt som de hävdar att det kan störas ut av elektromagnetism? Hur kan något fysiskt störa ut något som inte har en fysisk representation? Hur kan det ens existera?
Citera
2024-03-17, 17:08
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Herregud...
Ja, hävdar man att bitcoin består av atomer på disk så är nog ”herregud” rätt reaktion

Är det dessa atomer som skickas blixtsnabbt med det berömda lightning-nätverket också?

Vi väntar fortfarande på svar från dig gällande trådens faktiska ämne, och baserat på uttalandet om att börsbolag i regel är överprissatta med 10x jämfört med det underliggande värdet, och vad i så fall är den motsvarande övervärderingen gällande bitcoin?
Citera
2024-03-17, 17:12
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Hur kan något fysiskt störa ut något som inte har en fysisk representation? Hur kan det ens existera?
Vad har inte en fysisk representation??
Citera
2024-03-17, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vad har inte en fysisk representation??

Precis min poäng.
Man är ute på rejält svag is när man hävdar att bitcoin inte är representerad av något fysiskt eller att bitcoin inte är något verkligt.
Citera
2024-03-17, 17:15
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ja, hävdar man att bitcoin består av atomer på disk så är nog ”herregud” rätt reaktion

När jag laddar ner blockkedjan, vad har jag på hårddisken då om inte atomer sorterade på ett specifikt sätt? Eller ville du göra en stor sak av att det faktiskt är partiklar och inte atomer istället för att ifrågasätta han som startade diskussionen genom att påstå att Bitcoion var en illusion.

Sila myggor och svälja kameler kan du och Trollet syssla med.

Citat:
Vi väntar fortfarande på svar från dig gällande trådens faktiska ämne, och baserat på uttalandet om att börsbolag i regel är överprissatta med 10x jämfört med det underliggande värdet, och vad i så fall är den motsvarande övervärderingen gällande bitcoin?
Läs alla svar du fått på frågan. Att säga att du inte fått svar förtar inte faktum att du fått svar. Skrolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in