2024-03-17, 13:52
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Jag är extremt hoppfull inför den nya generationen ungdommar som nu växer upp
Ingen kollar på gammelmedia överhuvudtaget, och skulle de springa på ett propagandaklipp så känner de igen bullshit på nolltid och bara går vidare till mer trovärdiga källor.

Det skulle man ju önska, men de flesta ungdomar jag känner konsumerar inget annat än just propagandamaterial. Det är ju gubbar i min ålder som läser "alternativmedia".
Citera
2024-03-17, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Haha BRA
Vad står högst upp på en femårig arabunges önskelista?

Rakhyvel och raklödder
Varför säger alla att tjejer från Mellanöstern är så korkade? De bidrar i högsta grad till vetenskapliga framsteg. När forskarna söker nya miljövänliga flygbränslen gör tjejerna redan försök att flyga utan flygplan!
Citera
2024-03-17, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Så man tänker med kuken? Eftersom ryskor och palestinskor är fulare så kommer svenska män inte ändra sin åsikt i de pågående krigen?
Du kanske har rätt, det är därför Ryssland och Palestina alltid ligger i konflikt. Deras tjejer är så fula?
Finns många otroligt vackra ryskor. Ukrainskor vet jag inte verkar tillhöra ett bondesläkt med brett arsle.
Citera
2024-03-17, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Problemet är att vi inte har yttrandefrihet.
Problemet är att vi inte har frihet till att avsäga oss prenumerationen på SVT.
Problemet är även att Elaf kan åka hem med tjocka släkten.

Vi har visst yttrandefrihet i Sverige. Om du vantrivs här kan du ta ditt pick och pack och dra härifrån.

Som svensk ser jag hellre att Elaf Ali och hennes kollegor är kvar än att en bitter gnällgubbe är det.
Citera
2024-03-17, 14:23
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
Hela programmet är PK. Det är okej skämta om islam om skämtet går ut på att islam inte är tillräckligt PK-bögigt.

Ge oss ett program med vita män med snaggade frisyrer och HMF-frikort som drar festliga judeskämt.

Nej judar får man inte skämta om. Bara vita och muslimer.
Citera
2024-03-17, 14:24
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Och det sistnämnda är inte sant då menar du?
Och islamofobiskt oavsett?

Sant eller inte, programmet skämtar om islam och muslimer också.
Citera
2024-03-17, 14:26
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Vi har visst yttrandefrihet i Sverige. Om du vantrivs här kan du ta ditt pick och pack och dra härifrån.

Som svensk ser jag hellre att Elaf Ali och hennes kollegor är kvar än att en bitter gnällgubbe är det.
Jaha varför får jag inte dra några Alan Kurdi skämt då?
Varför får bara sandnegrer dra menlösa skämt om sin egen grupp offentligt?
Jo vi vet att pissliberalerna har den synen på sina egna fram tills att de själva blir drabbade av invandringens konsekvenser men då ska all rycka ut till din hjälp.
Du kan ju alltid ta ditt obefintliga våldskapital och försöka tvina mig att lämna mitt eget land.
Du är inte kapabel till att vars sig försvara dig eller att få någon annan att flytta så anpassa din mun till vad du kan leverera.
Citera
2024-03-17, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Nej judar får man inte skämta om. Bara vita och muslimer.
Judar är fridlysta istället ska vi fälla några krokodiltårar och ta på oss deras specialvirkade offerkoftor.
Citera
2024-03-17, 14:39
Medlem
Conquista1492s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Varför säger alla att tjejer från Mellanöstern är så korkade? De bidrar i högsta grad till vetenskapliga framsteg. När forskarna söker nya miljövänliga flygbränslen gör tjejerna redan försök att flyga utan flygplan!

den var ologisk!

men ändå djävligt bra!
Citera
2024-03-17, 14:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kanske inte, men då är det i min mening _det_ som är problemet, inte att det _går_ att skämta om ukrainare.

Sen kan jag personligen tycka att "humor" från SVT sällan är speciellt humoristisk, men det är kanske ett ämne för en annan tråd.

Mer ärligt. Man kommer nog få ner våra stunder. Om man ger dom dom grönt kort kommer det liksom bli helvete. Du kommer efter tänka men jag ville inte detta! Sedan i ett liv av fördel.
Citera
2024-03-17, 15:20
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
Hela programmet är PK. Det är okej skämta om islam om skämtet går ut på att islam inte är tillräckligt PK-bögigt.

Ge oss ett program med vita män med snaggade frisyrer och HMF-frikort som drar festliga judeskämt.

Kan tipsa dig om "Bad Friends" podcast som videosänds, där slipper fan ingen undan.
Citera
2024-03-17, 15:22
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Stackars satar som grinar över ett skämt som dessutom är sant. Elaf Ali har rätt angående ukrainska kvinnor. Men det är ju oftast så med WT-människor från livets hårda skola. Så fort en person från Mellanöstern yttrar sig så är det inte så roligt med yttrandefrihet längre. Hycklare är vad ni är.

Inte jag.
Jag har från dag 1 alltid sagt att Ukrainska kvinnor är horor och inte bara det utan de ser sig även som lyxhoror. De ser sig lite som mer och bättre än de vanliga hororna och tycker de kan ta mer betalt bara för det.
Den som hävdar det inte finns prostitution i Ukraina, Polen eller Ryssland har nog aldrig besökt dessa länder.

Bara för det råder någon slags konflikt i Ukraina gör inte hela befolkningen till helgon som man inte får säga sanningen om. Gillar inte den ukrainska ambassadören det i Sverige så tycker jag han kan åka hem och slåss för sitt land istället för ge oss svenskar en massa "uppsträckningar" inom vad man får och inte får skämta om!
Jävla trams och dumma svenskar köper det också fast ni vet landet Ukraina är fullt av prostitution, korruption och massa annan kriminalitet. Ni som varit i Odessa vet nog vad jag menar om ni försöker påstå det inte finns kriminalitet i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in