Citat:
Ursprungligen postat av
merkhur
Vi är många som har motiverat det både för guld och krypto, har du missat det
Dina kommentarer här i tråden visar att du fortfarande inte har förstått vad inneboende värde är. Bara för att något är dyrt så innebär det inte att det har ett inneboende värde.
Är det inte säkerställt att man kan hyra ut hyresfastigheter och tjäna pengar på det även när fastighetsmarknaden står stilla? Varför tror du det heter hyresfastigheter för? Du hittar en ledtråd i själva namnet.
Vem fan sitter och sparar fiat pengar i madrassen? Vad är det för dumma kommentarer du lägger? Vi syftar på aktier (vissa) och hyresfastigheter.
Nej, krypto har inte samma typ av inneboende värde och medför betydligt högre risk.
Varför ska jag hålla på och definiera enkla ord som du inte förstår dig på? Du kan slå upp ordet i ett lexikon, jag kommer inte definiera ord som du inte begriper.
Leaston använde ordet spekulation och investering som att de var utbytbara, det är de inte.