2024-03-17, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missanthropy52
Ikke væry dokumentert noe spesifikt i bygda - det nevnes kun en mann. Ingen menn hsr stått fram offentlig. De fleste brev retter seg mot sårbare kvinner og er opptatt av at de har stygg kropp, hae tatt abort, ikke tar seg av ungene, er psykisk syke og går på NAV https://www.oa.no/privatetterforsker-om-hatbrevene-slik-avslorer-handskriften-deg/s/5-35-1616030

Har ikke fulgt meg i tråden men de personangrepene du lister opp minner meg om barnevernets hersketeknikker.

Når barnevernet heller vil ha tvungen omsorgsovertakelse enn å yte hjelpetiltak. Og det ikke finnes gyldige grunner for omsorgsovertakelse.

Så kan lignende mobbing av omsorgspersoner føre til psykisk sammenbrudd eller ihvertfall gjøre livet vanskeligere for omsorgspernonene. Slik at barnevernet kanskje kan greie å vri til en omsorgsovertakelse allikevel.

Det ville ikke ha forundret meg om det er en barnevernsansatt, eventuelt tidligere barnevernsansatt, som står bak brevene.
Citera
2024-03-17, 00:58
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Har ikke fulgt meg i tråden men de personangrepene du lister opp minner meg om barnevernets hersketeknikker.

Når barnevernet heller vil ha tvungen omsorgsovertakelse enn å yte hjelpetiltak. Og det ikke finnes gyldige grunner for omsorgsovertakelse.

Så kan lignende mobbing av omsorgspersoner føre til psykisk sammenbrudd eller ihvertfall gjøre livet vanskeligere for omsorgspernonene. Slik at barnevernet kanskje kan greie å vri til en omsorgsovertakelse allikevel.

Det ville ikke ha forundret meg om det er en barnevernsansatt, eventuelt tidligere barnevernsansatt, som står bak brevene.

är nog inte så enkelt i den här frågan, det är några som inte har små barn som har fått brev också och alla bor inte i Valdres så det här är nog någon som jobbar vid ett krysspunkt där man är på många ställen och pratar med många människor...
Citera
2024-03-17, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
är nog inte så enkelt i den här frågan, det är några som inte har små barn som har fått brev också och alla bor inte i Valdres så det här är nog någon som jobbar vid ett krysspunkt där man är på många ställen och pratar med många människor...

OK. Sosialkontoret da.

I mange små kommuner var det ofte både kontorfellesskap og felles ansatte. Altså, at de samme personene jobbet både på sosialkontoret og i barnevernet.

Disse brevene startet å komme for mer enn tjue år siden. Var det ikke så.

Men de brevmottakerne som ikke bor i Valdres, har de bodd i Valdres tidligere?

Dette må være ett innmari sykt menneske. Som har holdt på sånn i flere tiår.
Citera
2024-03-17, 01:24
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
OK. Sosialkontoret da.

I mange små kommuner var det ofte både kontorfellesskap og felles ansatte. Altså, at de samme personene jobbet både på sosialkontoret og i barnevernet.

Disse brevene startet å komme for mer enn tjue år siden. Var det ikke så.

Men de brevmottakerne som ikke bor i Valdres, har de bodd i Valdres tidligere?

Dette må være ett innmari sykt menneske. Som har holdt på sånn i flere tiår.

det som också upprepas är personer som bryter mot jantelagen och på ett eller annat sätt fått allmosor av något slag, men i nästan alla brev finns det återigen en tydlig låg kunskap om Nav, Helfo och den delen av samhället,
jag också har hört att hon tjänar mycket, fasad betyder mycket och är inte en kommunal anställd...
Citera
2024-03-17, 01:36
Medlem
Citat:
det som också upprepas är personer som bryter mot jantelagen och på ett eller annat sätt fått allmosor av något slag, men i nästan alla brev finns det återigen en tydlig låg kunskap om Nav, Helfo och den delen av samhället,
jag också har hört att hon tjänar mycket, fasad betyder mycket och är inte en kommunal anställd...

OK. Kanskje hun finnes på skattelistene.

Hun blir i hvert fall tatt snart. Når politiet har fått sjekket opplysningene fra Åsted Norge.

Håper navnet hennes vil komme frem her på tråden.
Citera
2024-03-17, 01:42
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
OK. Kanskje hun finnes på skattelistene.

Hun blir i hvert fall tatt snart. Når politiet har fått sjekket opplysningene fra Åsted Norge.

Håper navnet hennes vil komme frem her på tråden.

ja det är många som känner till namnet men många är rädda för att säga det ifall det är fel eller personen får reda på det, är jo ännu inte säkert att polisen klarar sitt jobb den här gången heller och då är det inte roligt att bli ovän med den här personen...
Senast redigerad av Notteliten 2024-03-17 kl. 01:46. Anledning: stavning
Citera
2024-03-17, 01:50
Medlem
Citat:
ja det är många som känner till namnet men många är rädda för att säga det ifall det är fel eller personen får reda på det, är jo ännu inte säkert att polisen klarar sitt jobb den här gången heller och då är det inte roligt att bli ovän med den här personen...

Blir spennende å se om åsted Norge kommer med en oppdatering på mandag,
Imens er det vel noen som har god greie på hvem dette er?? 🤔
Citera
2024-03-17, 01:53
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Blir spennende å se om åsted Norge kommer med en oppdatering på mandag,
Imens er det vel noen som har god greie på hvem dette er?? 🤔
ja det behövs en uppdatering i media om ingen annan kommer med information, men Kornblomst kom med ett bra förslag, att kolla skattelistorna i media...
Citera
2024-03-17, 02:04
Medlem
Citat:
ja det är många som känner till namnet men många är rädda för att säga det ifall det är fel.
Nettopp
Mange vet lokalt, men alle holder igjen.

Kan ta litt dette...
Citera
2024-03-17, 02:13
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen
Nettopp
Mange vet lokalt, men alle holder igjen.

Kan ta litt dette...
ja det är det, men nu borde polisen kunna reda ut det nästan avslutade ärendet och få någon åtalad...
det tar lite tid från att du registrerar dig här till att du kan skriva också, så fler kommer säkert med info snart...
Citera
2024-03-17, 12:20
Medlem
Citat:
Hvis det er mange som kjenner til navnet, så håper jeg politiet også vet navnet.
Om noen her inne vet hva personen heter så er det vel ikke noe problem å fortelle det her ? Her nevnes jo navn hele tiden på både mo og mgm, og da ser ikke jeg grunnen til å være redd for å røpe antatt brevskrivers navn.
Citera
2024-03-17, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baronessen79
Hvis det er mange som kjenner til navnet, så håper jeg politiet også vet navnet.
Om noen her inne vet hva personen heter så er det vel ikke noe problem å fortelle det her ? Her nevnes jo navn hele tiden på både mo og mgm, og da ser ikke jeg grunnen til å være redd for å røpe antatt brevskrivers navn.

Ja enig med deg. Siden det er så mange rykter og det er et navn som går igjen så må det jo gå an å legge ut det?
Eller initialene til denne personen??
Noen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in