2024-03-16, 18:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298

Citera
2024-03-16, 20:08
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kreosot har läckt ett enda namn, just på Snögubben som diskuteras här nämligen TB. Mycket förvånande om det skulle vara någon annan.
Citera
2024-03-17, 01:22
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Listan:

Men alltså, va, Snögubbens namn tror jag verkligen inte har tid med sånt trams, haha.
Citera
2024-03-17, 11:53
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Visst är Masked singer ett barnprogram, men det kallas "familjeprogram" på samma sätt som barnprogrammet Fångarna på fortet och barnprogrammet Gladiatorena gjorde på sin tid.

Grejen är den att man tittar på det tillsammans med sina minderåriga barn för att få en familjesammanhållning. Ingen normal vuxen person utan minderåriga barn tittar på Masked singer.

Ja enbart hålla med, skulle gärna vilja veta vilka vuxna människor som utan barn i närheten sitter och kollar på denna skit. Som liten tyckte jag gladiatorerna, fångarna på fortet och liknande var jättebra och hade säkert tyckt detsamma om masked singer, talang och bäst i test för att nämna några men jag har svårt att se underhållningsvärdet från alla dessa program idag och kan som sagt inte förstå hur vuxna kan tycka att det är bra och rolig tv. Någon får gärna förklara för mig
Citera
2024-03-17, 12:07
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Ja enbart hålla med, skulle gärna vilja veta vilka vuxna människor som utan barn i närheten sitter och kollar på denna skit. Som liten tyckte jag gladiatorerna, fångarna på fortet och liknande var jättebra och hade säkert tyckt detsamma om masked singer, talang och bäst i test för att nämna några men jag har svårt att se underhållningsvärdet från alla dessa program idag och kan som sagt inte förstå hur vuxna kan tycka att det är bra och rolig tv. Någon får gärna förklara för mig
Jag har svårt att se vad barn finner för intresse i programmet. Tokiga kostymer, men hur kul är det för barn idag? De har bra mycket roligare saker för sig på paddan. De vet inte vilka ens hälften av ”kändisarna” är. JAG vet inte vilka hälften är känns det som. Axel Pileby LOL
Citera
2024-03-17, 12:18
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
jag har svårt att se underhållningsvärdet från alla dessa program idag och kan som sagt inte förstå hur vuxna kan tycka att det är bra och rolig tv. Någon får gärna förklara för mig
Ja du, du skriver själv slaviskt i en tråd om en dum blondin till influencer. Vissa tittar på hjärndöd underhållning där kändisar gömmer sig bakom masker, andra förföljer helt maniskt unga mammor på internet. Samma sak, bara att det kommer i olika paketering. Du består av exakt samma skrot och korn som tittar på det här programmet, men det är du väl för dum för att förstå.

Det finns en viss spänning i att försöka lista ut vem som gömmer sig bakom masker, oavsett om man är 12 är 52.
Citera
2024-03-17, 12:52
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ja du, du skriver själv slaviskt i en tråd om en dum blondin till influencer. Vissa tittar på hjärndöd underhållning där kändisar gömmer sig bakom masker, andra förföljer helt maniskt unga mammor på internet. Samma sak, bara att det kommer i olika paketering. Du består av exakt samma skrot och korn som tittar på det här programmet, men det är du väl för dum för att förstå.

Det finns en viss spänning i att försöka lista ut vem som gömmer sig bakom masker, oavsett om man är 12 är 52.

Skriver inte att det är fel och dina liknelser är inte på något sätt olika saker. Båda är banala men fyller väl ett "behov" Peter Ziipen.

Jag undrade rent nyfiket vart underhållningen ligger då jag inte fattar den, precis som folk säkert undrar över underhållningen att följa en wtmorsa med narcisstiska drag. Jag läser om Linn för att det är roligt med någon som är så verklighetsfrånvänd och självupptagen. Det är spännande att vänta på när fasaden spricker och vi i tråden kan försöka lista ut vad hon ska försörja sig på då.

Tack för din förklaring över vad som kan anses spännande med programmet. Ha en fortsatt trevlig dag i det vackra vädret. Jag ska ta en promenad och sen kolla på skidspelen

Puss och kram
Senast redigerad av cosmic_dancer 2024-03-17 kl. 13:05.
Citera
2024-03-17, 12:57
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Jag har svårt att se vad barn finner för intresse i programmet. Tokiga kostymer, men hur kul är det för barn idag? De har bra mycket roligare saker för sig på paddan. De vet inte vilka ens hälften av ”kändisarna” är. JAG vet inte vilka hälften är känns det som. Axel Pileby LOL

Jag vet faktiskt inte hur roligt barn tycker att det är. Som du påpekar finns det idag ett väldigt stort utbud av underhållning än vad som fanns när vi var barn. När jag var 10 så var fångarna på fortet typ det som fanns att titta på en fredag och då fick det väl lov att vara det man tittade på. Är bara glad att jag slipper se något av det
Citera
2024-03-17, 16:04
Avslutad
Om listan stämmer känns det som man börjar skrapa i botten av tunnan av folk som vill ställa upp på sådan här lek, och det är frågan hur många fler säsonger man får ihop...

Visst kan man fortsätta men man avverkar 12 pers per säsong och i lilla Sverige brukar man då hamna med stjärnor som Joel Lundqvist nyss i Mästarnas mästare, haha
Senast redigerad av Zy 2024-03-17 kl. 16:09.
Citera
2024-03-18, 22:38
Medlem
legoboys avatar
Citat:

Jag skulle gärna vilja veta vilka vuxna människor som ägnar sin säkert värdefulla tid åt att kommentera vad de tycker är skit. Istället för att liera sig med liktänkande i andra ämnen. Någon får gärna förklara för mig.
Citera
2024-03-18, 22:51
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zy
Om listan stämmer känns det som man börjar skrapa i botten av tunnan av folk som vill ställa upp på sådan här lek, och det är frågan hur många fler säsonger man får ihop...

Visst kan man fortsätta men man avverkar 12 pers per säsong och i lilla Sverige brukar man då hamna med stjärnor som Joel Lundqvist nyss i Mästarnas mästare, haha
Dissa Joel ger inga cudos. Andras stjärnor, dina know-nothing.
Citera
2024-03-19, 11:39
Medlem
Citat:

Jag och min man, vi är båda 60+ , tycker att vi är ganska normala. Vi älskar Masked singer och även Lets dance, Melodifestivalen och Eurovision.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in