2024-03-17, 00:04
Medlem
Bör jag begå självmord pågrund av det naturliga urvalet?

Jag har inte de kvaliteter som krävs i samhället. Min hjärna berättar för mig att jag borde begå självmord, men jag kämpar emot varje dag.

Bör jag lyssna på min hjärnan och respektera det naturliga urvalet och överge samhället?
2024-03-17, 00:06
Bannlyst
Det naturliga urvalet slutade väl vara ett problem nästa helg i samband med tsk över huvudet och modern sjukvård

Skärp till dig och kriga på istället
2024-03-17, 00:08
Avslutad
Det får du svara på själv men jag anser att jag är samhället och att det är samhället som måste dö, inte tvärtom. I alla fall inte förrän jag vill dö oberoende av vad någon annan tycker. Min åsikt är alltid rätt.
2024-03-17, 00:16
Medlem
zombie-nations avatar
Det naturliga urvalet handlar bara om vilka djur som får ungar med egenskaper som passar den rådande miljön. Vilka som för sina gener framåt, det handlar inte om vilka som dör i förtid. Visst kan de som dör ge större spelrum för de mer passande, men begreppet innebär även att föra gener vidare.

Vi som människor är rätt dåliga på att ens vara bra på evolution, våra egenskaper att leva vidare betyder ingenting, bara hur bra vi lever till vi är ca 40. Så evolutionen har ingen betydelse för dem som är äldre. Detta pga att stenåldersmänniskan ofta mördades tidigt eller råkade ut för olyckor, och även om de överlevde så fick kvinnorna inga fler barn. Andra djur brukar vara fertila hela livet och då gallras även deras ålderssjukdomar ut. Sedan är varje generation så lång jämfört med djur att evolutionen är ruskigt långsam vad gäller människor.

Du är som jag en perfekt människa för den afrikanska savannen.
2024-03-17, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenissen37
Bör jag begå självmord pågrund av det naturliga urvalet?

Jag har inte de kvaliteter som krävs i samhället. Min hjärna berättar för mig att jag borde begå självmord, men jag kämpar emot varje dag.

Bör jag lyssna på min hjärnan och respektera det naturliga urvalet och överge samhället?

Begå inte självmord, ta istället reda på varför du får dessa tankar. Gå med i någon förening eller café. Skapa relationer.
2024-03-17, 00:19
Medlem
SexgalenZombies avatar
Skit i vad samhället tycker om dig. Du behöver inte lägga någon större vikt vid det.

Dö kommer vi alla tids nog ändå. Även de som samhället belönar kommer dö.

Försök hitta saker du gillar istället nu när du lever. Bra musik, bra filmer, kanske spännande tv serier, glass nu i sommar, kall öl om du gillar sånt, god mat när du är hungrig, blå himmel, kattungar, det finns många saker som är nice, koncentrera dig på sådant istället.

Livet är en åktur, bara sätta på sig säkerhetsbältet och åka med tills det tar slut. Ta det lugnt, ingen brådska.

Var snäll mot dig själv och bli din egen bästa vän.
2024-03-17, 00:25
Medlem
Dumdrygs avatar
Men lägg ner de här självmordstrådarna på Flashback! Gå ut och gör nåt.
2024-03-17, 00:40
Medlem
hockexs avatar
Nä, hitta ett annat synsätt istället så slipper du plågas av ditt nuvarande.
2024-03-17, 01:08
Medlem
Det naturliga urvalet kan inte riktigt appliceras idag?
Förr i tiden premierades fysisk styrka/hälsa och intelligens i någon form.

Idag kan svaga män ärva pengar och ha förtur att fortplanta sig.
2024-03-17, 01:45
Medlem
Skit fullständigt i vad samhället vill, gör vad du kan för att överleva, om det så innebär att du går på bidrag och skriver arga trådar här varje dag så är vi med dig .

Det här samhället är ruttet ändå så om du mår dåligt är det ett bra tecken.
2024-03-17, 01:49
Medlem
Haha naturligt urval gäller ju reproduktion, inte liv. Du har full rätt att leva ett helt liv, chilla.
2024-03-17, 02:20
Medlem
hippjokkts avatar
Wear Sunscreen (with lyrics)
https://www.youtube.com/watch?v=KdQbb3FXSEI

Tja, i min ålder så.. Läs texten fler ggr om och skriv i tråden om 30 år om vad du kom fram till..

Lycka till <3
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in