2024-03-16, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Att avkoda och distribuera vidare sändningar och filmer/tvprigram du inte har rätt till är klart olagligt.
Leverantör och återförsäljare gör sig skyldig till brott.

Men att som användare "tjuvkolla" på detta material finns ingen tydlig lag emot

Du kan kolla lungt vidare för nu.

Ah! Så olagligt att distrubitera vidare! Jag förstår. Att inneha är okej!
Stort tack!
Citera
2024-03-17, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Ah! Så olagligt att distrubitera vidare! Jag förstår. Att inneha är okej!
Stort tack!

Nja, finns väl egentligen många sätt att komma åt kunden juridiskt utan att man behöver ändra lagen, men inget av det har använts så vi kan väl bara vara glada för att svenskt rättsväsende är flata och fortsätta att titta på vår kära pirat-TV. Jag klagar inte.
Citera
2024-03-17, 14:21
Medlem
Hoppas aldrig detta blir olagligt att titta på. Detta är ett stort intresse för mig. Jag har både vanlig tele2 betal-tv plus iptv. Ingen mer som gör så?
Eller kanske betalar ni för appar. Då blir det ju mer okej. Om alla bara hade haft iptv så hade det blivit katastrof.
Tycker det är synd att många börjar gilla detta. Det är mest för turkar
Citera
2024-03-17, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pejowi
Chromecast med tivimate premium funkar hur bra som helst
Ja men köp CC 4K och inte HD versionen är ett tips.
Citera
2024-03-18, 08:27
Medlem
Då jag inte kan komma i kontakt med IPTV-leverantören så kastar jag ut frågan här:
Hur kommer det sig att när jag kollar på svenska kanaler så har jag nästan noll lagg/buffring.
Men då jag går över till dom finska kanalerna så börjar det buffra/lagga/frysa på en gång.

Har testat byta nätverkskablar,ingen skillnad.
Vi går direkt till 1:a fiberuttaget med nätverkskabeln.
Har Te*ia som internetdistributör.
NVidia Shield box

Själv misstänker jag att "felet" är hos iptv-leverantören, men dom svarar inte på mail

Nåt jag kan testa göra?
Senast redigerad av KissYourRedLips 2024-03-18 kl. 08:43.
Citera
2024-03-18, 09:15
Moderator
Läs Startinlägget och sluta posta frågor och tips om leverantörer!
/Moderator
Citera
2024-03-18, 22:25
Medlem
Hallå! Har problem med appen SETIPTV på min Samsungtv. Nån mer som har problem o söka efter serier under menyn ”series” ? Händer ingenting. Funkar utmärkt under menyn (vod), filmer alltså. Tacksam för hjälp!
Citera
2024-03-19, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepzan
Hallå! Har problem med appen SETIPTV på min Samsungtv. Nån mer som har problem o söka efter serier under menyn ”series” ? Händer ingenting. Funkar utmärkt under menyn (vod), filmer alltså. Tacksam för hjälp!

Testa IPTV SMARTERS PRO istället på din samsung tv. Det var den bästa jag hittade när jag körde app i tvn
Citera
2024-03-19, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepzan
Jag kommer inte in i appen överhuvudtaget på min lgvtv.
Citera
2024-03-19, 20:26
Medlem
Schaefers avatar
TiviMate IPTV Player

Är det ngn som har koll på den appen?

Ska ha ngt som lirar bra med att casta från androidplatta utan att det laggar ur och stänger ner.
Citera
2024-03-19, 21:21
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
TiviMate IPTV Player

Är det ngn som har koll på den appen?

Ska ha ngt som lirar bra med att casta från androidplatta utan att det laggar ur och stänger ner.

Tivimate installerar du direkt på din Android Tv eller Android box och lägger in spellistan där, alltså inget behov av att casta iptv då. Har aldrig fått casting av iptv att fungera bra.
Citera
2024-03-20, 18:24
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Tivimate installerar du direkt på din Android Tv eller Android box och lägger in spellistan där, alltså inget behov av att casta iptv då. Har aldrig fått casting av iptv att fungera bra.

OK tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in