2024-03-16, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Då kan du börja göra det på en gång för Elaf Ali skämtade om somalier i avsnittet som sändes innan detta avsnitt.

Det förvånar mig en smula att ukrainare (och svenskar) uppenbarligen är mer lättkränkta än somalier.
Att skämta om somalier låter vågat av svt, men jag tror knappast att de skulle våga visa skämt om självaste profeten.
Men ok, jag får leta på avsnittet om somalierna.
Citera
2024-03-16, 22:28
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novae
Since February 2022, over 12 milion Ukrainian refugees (women and children) crossed the Polish border. During the first two weeks of the invasion, the women arriving seemed to be in a relatively good condition. The ones arriving after that were often a shade of their former selves. Many of them, including teenage girls, had been raped by Russian soldiers. Also, at the time, NGO workers at the Polish-Ukrainian border kept alarming that there were buses arriving from Denmark and Germany, sent by mafia, offering a seat to these desperate women (who were completely exhausted by walking for many days in the freezing temperatures). The ones who accepted a seat were convinced that they’d being taken to asylum centers in respective countries.

Therefore, I find the "joke" by SVT entirely disgusting, and see it as an example of hate speech.

Christina Hill, ansvarig utgivare för IFS och programchef på SVT, claims that ”Det som sägs i programmet ligger inom yttrandefrihetens ramar.”. This sounds hypocritical, to say the least, and makes me wonder how exactly freedom of speech is defined in Sweden.
Well, the ukrainska maffian som sannolikt skickade bussarna och dess sex trafficking industri var en av de största i Europa långt innan kriget bröt ut. Då har vi inte ens börjat nämna annan organiserad brottslighet.
Det är inte Guds bästa barn direkt.
Citera
2024-03-16, 22:29
Medlem
"Pekar ut

Herregud. Snacka om att kränkthetens Sverige nått nya nivåer. Hört talas om humor, ironi och sarkasm?

Patetiskt är ordet.
Citera
2024-03-16, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Att skämta om somalier låter vågat av svt, men jag tror knappast att de skulle våga visa skämt om självaste profeten.
Men ok, jag får leta på avsnittet om somalierna.

Om en svensk hade skämtat om somalier hade det blivit fängelse direkt, nu klarar hon sig för hon är arab och muslim.
Citera
2024-03-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Well, the ukrainska maffian som sannolikt skickade bussarna och dess sex trafficking industri var en av de största i Europa långt innan kriget bröt ut. Då har vi inte ens börjat nämna annan organiserad brottslighet.
Det är inte Guds bästa barn direkt.

Ja, de flesta ukrainska kvinnor är trash.
Men det är ovärdigt att vi har en situation där ingen svensk kan säga sanningen om ukrainare och andra folkgrupper. Utan vi behöver ett gäng mediokra babbar till detta medan svenskarna kuvas med HMF-lagstiftningen.
Citera
2024-03-16, 23:03
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Då kan du börja göra det på en gång för Elaf Ali skämtade om somalier i avsnittet som sändes innan detta avsnitt.

Det förvånar mig en smula att ukrainare (och svenskar) uppenbarligen är mer lättkränkta än somalier.

Nu vet jag inte vad för skämt hon drog om somalier men en mer intressant jämförelse med ukrainska hor-skämtet vore om hon skulle kunna tänka sig att skämta om de palestinska kvinnorna i Gaza i detta nu. Kanske i nästa sändning? Tror inte det.

Intressant att pandoras ask är öppnad ändå, ingen kan klaga på att dom blir kränkta längre. Bara att köra på.
Citera
2024-03-16, 23:04
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritzonTrump
Bakgrunden är ett avsnitt av mångfaldssatsningen ”Invandrare för svenskar” som publicerades förra veckan. I det pratas det om vilken invandrargrupp som fick flest uppehållstillstånd under 2022.

SVT-journalisten Elaf Ali, som själv är hemmahörande i Irak, säger i avsnittet att de flesta som kom det året var ukrainare.

– Men man kanske inte tänker så mycket på det för att de är ljushåriga så de smälter in. Det kanske mest märks på bordellerna, lägger hon till.
Samnytt: Ukrainsk protest när SVT pekar ut ukrainska flyktingar som horor

Inslaget: SVT Play: IFS - invandrare för svenskar
Vad är Suryoyozone? Och har hundturken något med laserturken att göra? Svaren får du i Sveriges mest multikultiga frågesport. Programledare: Ahmed Berhan. Med Filip Dikmen, Evelyn Mok, Thanos Fotas, Elaf Ali, Kaliffa, Camilla Hamid, Big O och Assia Dahir. Del 1 av 8.
https://www.bitchute.com/embed/dYB6ZaMsfORx

Skulle SVT även kunna "skämta" på samma sätt om muslimska flyktingar? Vad var SVT-journalistens Elaf Ali tanke med detta plumpa uttalande?

De skämtar massor om islam och muslimer i det programmet. På gränsen till islamofobiskt. Senast pekade de ut muslimer som homofober och kvinnoförtryckare
Citera
2024-03-16, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Jag fattar inte vad som är så skoj med att fattiga kvinnor blir våldtagna i sexindustrin men det är väl nåt härligt in-joke ni i vänstern skrattar gott åt antar jag?

Det är väl egentligen inte ens det, utan att ni är så jävla skenheliga, att när det är era rasistiska vanföreställningar så är det "bara ett skämt bro!", men vad fan jag ska inte vara sån, är väl bara kul att ni vågar skämta igen... Ser fram emot framtida program där vi kan skratta gott åt hur skojfriskt det är med hedersmord och liknande galna upptåg.

Grinar du lika mycket när man skämtar om thailändskor som masserar och erbjuder happy ending?
Citera
2024-03-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritzonTrump
Bakgrunden är ett avsnitt av mångfaldssatsningen ”Invandrare för svenskar” som publicerades förra veckan. I det pratas det om vilken invandrargrupp som fick flest uppehållstillstånd under 2022.

SVT-journalisten Elaf Ali, som själv är hemmahörande i Irak, säger i avsnittet att de flesta som kom det året var ukrainare.

– Men man kanske inte tänker så mycket på det för att de är ljushåriga så de smälter in. Det kanske mest märks på bordellerna, lägger hon till.
Samnytt: Ukrainsk protest när SVT pekar ut ukrainska flyktingar som horor

Inslaget: SVT Play: IFS - invandrare för svenskar
Vad är Suryoyozone? Och har hundturken något med laserturken att göra? Svaren får du i Sveriges mest multikultiga frågesport. Programledare: Ahmed Berhan. Med Filip Dikmen, Evelyn Mok, Thanos Fotas, Elaf Ali, Kaliffa, Camilla Hamid, Big O och Assia Dahir. Del 1 av 8.
https://www.bitchute.com/embed/dYB6ZaMsfORx

Skulle SVT även kunna "skämta" på samma sätt om muslimska flyktingar? Vad var SVT-journalistens Elaf Ali tanke med detta plumpa uttalande?
Ett ytterst dålig reporter . Ukrainarna de talar om att återvända till sitt hemland så fort det blir fred . Det är den stora skillnaden . De vill ej bars gå i Sverige och belastsa samhället.
De är ej här för att ta över samhället.
Citera
2024-03-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
Ett ytterst dålig reporter . Ukrainarna de talar om att återvända till sitt hemland så fort det blir fred . Det är den stora skillnaden . De vill ej bars gå i Sverige och belastsa samhället.
De är ej här för att ta över samhället.
Om ett år upphör massflyktdirektivet. Prognosen är att de flesta stannar och söker asyl. Dels för att de själva men främst deras barn rotat sig, dels för att det inte finns så mycket för dem själva men främst deras barn att återvända till, i termer av utbildning och framtidsmöjligheter. Precis som alla andra som flytt krig och sen blivit kvar.
Citera
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:

Eller så kan inte somalier svenska och tittar inte på SVT.
Du kan ju annars ta och turnerar i Ryssland och dra lite roliga skämt som inte är PK där.
Lycka till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Stereotyperna angående ukrainska kvinnor startade långt, långt före kriget. Sorgligt men sant.

Ok men alla vet ju att man inte ”får” skämta om de som är mindre priviligierade än en själv. T ex varför man tycker att svenskar ska tåla vad som helst men man får inte säga indian eller eskimå eller säga något uppfattat stereotypt om dem.

Om invandrare i Sverige som lever trygga och fria liv i den övre medelklassen, har bott här hela eller nästan hela sina liv, tycker att ukrainska flyktingar är mer priviligierade än dem och därför fritt fram att dra osmakliga skämt om, bara för att de är från Europa, då vet jag inte vad man ska kalla det. Osmakligt? Förmätet? Det är ändå människor vars liv trasats sönder, deras land attackerats och vars anhöriga i många fall har dödats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in