2024-03-15, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Oavsett hur det går i den här avslutande helgen så är det en enorm bedrift av Linn att ens på allvar vara med och slåss om totalsegern i världscupen i hennes första riktiga säsong efter skadan.
Kan bara hålla med och samtidigt säga att jag är imponerad!

Man ska inte hålla på med spekulationer men man undrar ju vad som hade hänt om LINN inte hade råkat ut för den olyckliga axelskadan.
Citera
2024-03-15, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Drömmar är drivkrafter, men de kan som jag skrev ändras. Det har inget med uppnående att göra.

Som för Ebba då, innan hade hon en dröm om att bli bäst, nu är hennes enda dröm att myspysa med pojkvännen. En sådan prioritering skulle aldrig Limpan göra.

Och nej, man bör aldrig "byta" dröm.
Citera
2024-03-15, 22:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Som för Ebba då, innan hade hon en dröm om att bli bäst, nu är hennes enda dröm att myspysa med pojkvännen. En sådan prioritering skulle aldrig Limpan göra.

Och nej, man bör aldrig "byta" dröm.

Har ingen aning om vad Ebbas dröm är och drömmar byts inte, de ändras om personen ändras.
Citera
2024-03-16, 01:41
Medlem
Jag har för mig, att jag någonstans har läst att Stavås Skistad har tagit tillväxthormon. Är det någon som kan bekräfta detta? Är det sant så är det ju att bekräfta som rent fusk, människän är ju närmare 2 meter lång.
Citera
2024-03-16, 02:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold palmer
Jag har för mig, att jag någonstans har läst att Stavås Skistad har tagit tillväxthormon. Är det någon som kan bekräfta detta? Är det sant så är det ju att bekräfta som rent fusk, människän är ju närmare 2 meter lång.

Läs bättre. Det var Fossesholm som fick tillväxthormon för att hon var så kort. KSS var omvänt så snabbt växande utan att gått in i puberteten, vilket löstes med en hormonbehandling som inte står på en förbjuden lista och går att jämföra med vanliga p-piller. Hade KSS inte fått detta skulle hon nog vara två meter, nu är hon 182.
Citera
2024-03-16, 08:40
Avslutad
Citat:
Läs bättre. Det var Fossesholm som fick tillväxthormon för att hon var så kort. KSS var omvänt så snabbt växande utan att gått in i puberteten, vilket löstes med en hormonbehandling som inte står på en förbjuden lista och går att jämföra med vanliga p-piller. Hade KSS inte fått detta skulle hon nog vara två meter, nu är hon 182.

Synd att de inte lät henne växa på, hade varit en komisk syn att se Tjorvens huvud vara i samma höjd som Kikkis mus.
Citera
2024-03-16, 19:31
Medlem
katws avatar
Heidi Weng och Björgen kräver att Skistad och Slind ingår i det norska landslaget nästa säsong:

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/Q7ng1P/langrennslandslagets-smell-weng-og-bjoergen-roper-paa-endringer
Citera
2024-03-16, 21:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Heidi Weng och Björgen kräver att Skistad och Slind ingår i det norska landslaget nästa säsong:

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/Q7ng1P/langrennslandslagets-smell-weng-og-bjoergen-roper-paa-endringer

De tror att det bara är en träningsfråga alltså? Jag tror att det mer handlar om att de har relativt svaga åkare jämfört med de varit vana vid.
Citera
2024-03-16, 21:43
Medlem
katws avatar
Citat:
De tror att det bara är en träningsfråga alltså? Jag tror att det mer handlar om att de har relativt svaga åkare jämfört med de varit vana vid.

Enig. Men troligtvis fick väl TUW och kanske även Kalvaa hybris eftersom fjolårssäsongen gick oväntat bra.

TUW:

Citat:
– En sak är i alla bra. Blir jag tränare någon gång så vet jag vad jag ska säga till de åkare som haft en riktigt bra säsong.

Mer exakt?

– Träna inte när du är sliten. Hitta en balans. Och lyssna till dig själv.
Citera
2024-03-17, 01:04
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Fölajnde lopp visar hur en "skidåkare" som Kläbo inte har en chans när ryssarna får vara med i rättvisa förhållanden.

https://www.youtube.com/watch?v=VKOpD3A_GPY&t=3593s

Busted! Kläbo är långt ifrån att vara någon goat..
Citera
2024-03-17, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Fölajnde lopp visar hur en "skidåkare" som Kläbo inte har en chans när ryssarna får vara med i rättvisa förhållanden.

https://www.youtube.com/watch?v=VKOpD3A_GPY&t=3593s

Busted! Kläbo är långt ifrån att vara någon goat..

Jupp. Att FIS håller på att omformas till en intern NATO-liga har väl inte undgått någon...
Citera
2024-03-17, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thedeen
Till de svagsinta som älskar Diggins och håller på henne, såg ni inte hur hon hälsade på tränaren innan loppet startade? Bara en blind höna såg inte den där luriga blicken som växlades mellan de två.

Rätt uppenbart att de gett henne något innan tävlingen. Amerikaner har ju mantrat; vinna till varje pris.

Den liksom finns inte lika fastetsad hos naiva och blåögda svenskar. Just därför man inte ser igenom Diggins utan faller för hennes utstickande sätt och vara.

En vacker dag kommer ni alla blicka tillbaka mot mina inlägg och inse, att jag hade rätt om Diggins. Nu är ni så djupt etsade som i delirium vid ert första intryck av henne att ni inte har förnuft och läsa igenom henne. Kroppsstilen, minerna, grimaserna, hur hon gör sig till.

Allt är ett spel. Men i sinom tid kommer ni förstå. Det här är en tjej som går över lik för och vinna. Den är inte lika genomgående hos de svenska tjejerna. Jag ser igenom Diggins, och jag tycker inte hon förtjänar totalen i år. Hon är inte sportslig. Det hon visar upp är enbart en fasad. Och hon håller den väldigt mästerligt för ytterst få ser igenom den fasaden.

Skiter i hennes ev fasad eller tillskott däremot klarar jag inte av hennes dramaqueen/sepåmig/härärjag/tittapåmig/jagjagjag attityd som är väldigt överdriven. När hon vinner ligger hon och flåsar i målfållan medan vid mer mediokra lopp så tar hon sig i mål precis som övriga åkare.
Frida Karlsson delar tyvärr denna skådespelartalang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in