2024-03-14, 20:44
Medlem
Tror det är för att det är den enda ventilen i vårt kaos samhälle
Citera
2024-03-14, 21:19
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Jag skiter väl i hur du tolkar mig. Gå och sov ruset av dig istället för att sitta här och svamla.
Fast jag svamlar ju inte och jag är spiknykter. Är du det?

Det är uppenbarligen fler som säger emot dig.
Citera
2024-03-15, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Vi var ett hårt supande folk för länge sen men är inte i närheten av det längre, men det dricks fortfarande väldigt mycket mer i andra länder vilket syns på folkhälsan, skador, sjukdomar, medellivslängd, kriminalitet, barnmisshandel, relationsmisshandel, skillsmässostatistik, sjukvårdskostnader etc.

Kriminalitet och skilsmässor har iofs ökat i Sverige under senare decennier, men det beror inte på alkoholkonsumtionen.
Citera
2024-03-16, 19:51
Medlem
gofigurs avatar
Citat:

Alkoholkonsumtionen har gått ned under fler år i Sverige. Vi ligger inte i topp. Inte ens i närheten.

Kan det bero på att religionen förbjuder alkohol?
Citera
2024-03-16, 19:51
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Kriminalitet och skilsmässor har iofs ökat i Sverige under senare decennier, men det beror inte på alkoholkonsumtionen.

Hur vet du det?
Citera
2024-03-16, 20:10
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Kan det bero på att religionen förbjuder alkohol?
Nej. Många ungdomar har bytt alkohol mot andra droger. Jag vet vad du antyder med "religionen" men även muslimer (tom såna som kallar sig rättrogna fastän de inte är det) eller de du antar vara muslimer (folk från mellanöstern) dricker alkohol, knarkar mm.
Citera
2024-03-16, 20:15
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Nej. Många ungdomar har bytt alkohol mot andra droger. Jag vet vad du antyder med "religionen" men även muslimer (tom såna som kallar sig rättrogna fastän de inte är det) eller de du antar vara muslimer (folk från mellanöstern) dricker alkohol, knarkar mm.

Skojar du?
Skulle rättrogna muslimer dricka lika mycket som kultursvennar?
Citera
2024-03-16, 20:39
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Skojar du?
Skulle rättrogna muslimer dricka lika mycket som kultursvennar?
Inte rättrogna. Såna som kallar sig rättrogna fastän de inte är det. Det sups även i muslimska länder men inte i samm utsträckning som icke mjslimska länder och självklart inte lika öppet. Det knarkas också. Kolla afghanistan tex där det är haram med alkohol, narkotika, bögerier, horeri etc men de super, knarkar och kör bacha bazi ändå.
Folk hycklar hela tiden.

Jag.möter både packade muslimer, icke muslimer, kristna, folk från MÖ och förstås infödda européer i jobbet. Det sups friskt inom många grupper och etniciteter.
Citera
2024-03-16, 20:42
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Inte rättrogna. Såna som kallar sig rättrogna fastän de inte är det. Det sups även i muslimska länder men inte i samm utsträckning som icke mjslimska länder och självklart inte lika öppet. Det knarkas också. Kolla afghanistan tex där det är haram med alkohol, narkotika, bögerier, horeri etc men de super, knarkar och kör bacha bazi ändå.
Folk hycklar hela tiden.

Jag.möter både packade muslimer, icke muslimer, kristna, folk från MÖ och förstås infödda européer i jobbet. Det sups friskt inom många grupper och etniciteter.

Super hycklande muslimer lika mycket som kultursvennar?
Citera
2024-03-16, 20:53
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Super hycklande muslimer lika mycket som kultursvennar?
Men sluta tjafsa nu. Nöj dig med vad jag skrev. Jag orkar inte upprepa mig.

De allra flesta super inte. Alkoholkonsumtionen har gått ned jämfört med tidigare. Bara sluta tjata och citera inte mig mer.
Citera
2024-03-16, 20:57
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Men sluta tjafsa nu. Nöj dig med vad jag skrev. Jag orkar inte upprepa mig.

De allra flesta super inte. Alkoholkonsumtionen har gått ned jämfört med tidigare. Bara sluta tjata och citera inte mig mer.

Om du säger att jag har fel så kan du inte kräva att jag inte får argumentera emot.
Så diskuterar man bara inte!

Bemöt mig med fakta istället.
Citera
2024-03-16, 21:04
Medlem
gofigurs avatar
Jag ser att Irak, Syrien och Afghanistan placerar sig i absoluta botten vad gäller alkohol.
Låter osannolikt att de skulle anamma svenska traditioner när det kommer hit så att deras intag mäter sig med kultursvennars intag.

Alltså bör alkoholen i Sverige minska med ökad invandring från dessa muslimska länder med minimal alkoholintag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in