2024-03-16, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
Du är för att svenskar ska få skämta om folkgrupper utan att dömas för HMF?
Jag är av åsikten att man kan skämta om allt och alla.

Dock är komiker bättre än de flesta på att skämta så många skrattar, ety det är deras jobb.
Citera
2024-03-16, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Dock är komiker bättre än de flesta på att skämta så många skrattar, ety det är deras jobb.

Bra, då är du med på att HMF bör avskaffas eller ändras så att skämt aldrig kan leda till fällande dom.

Ja, vi kommer få fler och roligare komiker om de ej stoppas av HMF.
Citera
2024-03-16, 17:26
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:

Men det är olagligt.
Hets mot folkgrupp
Att offentligt sprida uttalanden som hotar eller är nedsättande om en grupp av personer, med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.
https://www.aklagare.se/ordlista/h/hets-mot-folkgrupp/
Citera
2024-03-16, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Men det är olagligt.
Hets mot folkgrupp
Att offentligt sprida uttalanden som hotar eller är nedsättande om en grupp av personer, med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.
https://www.aklagare.se/ordlista/h/hets-mot-folkgrupp/
Anmäl då.
Citera
2024-03-16, 17:30
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Anmäl då.
Jag är mot lagen då den bara dömer när det är "vita" som uttalar sig nedsättande mot de med mörkare hudfärg.
Citera
2024-03-16, 17:31
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:

Som sagt alla(h) får inte skämta om allt. En 16-årig pojke åkte på dagsböter när han skämtade om somalier. (Det är klart att han nu inte är en komiker då förstås.)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VRAK1/pojke-domd-for-rasistiskt-facebookinlagg
Citera
2024-03-16, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Jag är mot lagen då den bara dömer när det är "vita" som uttalar sig nedsättande mot de med mörkare hudfärg.
Fast ukrainare är inte mörkare än oss.
Citera
2024-03-16, 17:32
Medlem
Statlig TV:

”Haha, kolla så icke-skitnödiga invandrare är som vågar skämta om allt till skillnad från stela svenskar”.

Samma stat som dömer svenskar för HMF om de vågar sig på att skämta om allt.
Citera
2024-03-16, 17:42
Medlem
Det stämmer väl.

Dubbla motståckar men ändå.
Citera
2024-03-16, 17:43
Medlem
Ukrainare är inga helgon
Faktum är att många är i erotikbranschen världen över
Citera
2024-03-16, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritzonTrump
Bakgrunden är ett avsnitt av mångfaldssatsningen ”Invandrare för svenskar” som publicerades förra veckan. I det pratas det om vilken invandrargrupp som fick flest uppehållstillstånd under 2022.

SVT-journalisten Elaf Ali, som själv är hemmahörande i Irak, säger i avsnittet att de flesta som kom det året var ukrainare.

– Men man kanske inte tänker så mycket på det för att de är ljushåriga så de smälter in. Det kanske mest märks på bordellerna, lägger hon till.
Samnytt: Ukrainsk protest när SVT pekar ut ukrainska flyktingar som horor

Inslaget: SVT Play: IFS - invandrare för svenskar
Vad är Suryoyozone? Och har hundturken något med laserturken att göra? Svaren får du i Sveriges mest multikultiga frågesport. Programledare: Ahmed Berhan. Med Filip Dikmen, Evelyn Mok, Thanos Fotas, Elaf Ali, Kaliffa, Camilla Hamid, Big O och Assia Dahir. Del 1 av 8.
https://www.bitchute.com/embed/dYB6ZaMsfORx

Skulle SVT även kunna "skämta" på samma sätt om muslimska flyktingar? Vad var SVT-journalistens Elaf Ali tanke med detta plumpa uttalande?

Det skämtas till och med om koranbränningar i det programmet. Så sluta grina nu.
Citera
2024-03-16, 17:44
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jikokok
Det skämtas till och med om koranbränningar i det programmet. Så sluta grina nu.
Wow! Tíll och med alltså. Nu har man hört allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in