2024-03-16, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Inte en chans. Ge lite exempel på satir av samma dignitet att ukrainska kvinnor är horor, fast istället riktat mot mena????
Alltså det känns rätt meningslöst att diskutera en tv-serie med någon som inte sett den eller har för avsikt att se den.
Vad får du själv ut av det?
Citera
2024-03-16, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell
Charlie hebdo var också satir.
Har jag försvarat terrorister eller vad är din poäng?
Citera
2024-03-16, 16:50
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Du kan ju dra ett roligt kurd skämt på DDR-SVT så får vi se hur det går.

Jo då, bara om du skojar om stereotyper.

Typ:
Min irak-kurdiska granntjej berättade en dag i hissen att hon ville bli pilot och lära sig flyga.
Hennes pappa uppfyllde den drömmen...
Citera
2024-03-16, 16:53
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Jo då, bara om du skojar om stereotyper.

Typ:
Min irak-kurdiska granntjej berättade en dag i hissen att hon ville bli pilot och lära sig flyga.
Hennes pappa uppfyllde den drömmen...
Tvek på att den skulle släppas igenom va?
Ganska långt ifrån jätteroliga Özz jätteroliga serie på SVT.
Citera
2024-03-16, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Alltså det känns rätt meningslöst att diskutera en tv-serie med någon som inte sett den eller har för avsikt att se den.

Så inga exempel?
Ante mig......
Citera
2024-03-16, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Så inga exempel?
Ante mig......
Jag orkar inte gå igenom drygt två säsongers material åt dig. Lite får du anstränga dig själv.
Citera
2024-03-16, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritzonTrump
Bakgrunden är ett avsnitt av mångfaldssatsningen ”Invandrare för svenskar” som publicerades förra veckan. I det pratas det om vilken invandrargrupp som fick flest uppehållstillstånd under 2022.

SVT-journalisten Elaf Ali, som själv är hemmahörande i Irak, säger i avsnittet att de flesta som kom det året var ukrainare.

– Men man kanske inte tänker så mycket på det för att de är ljushåriga så de smälter in. Det kanske mest märks på bordellerna, lägger hon till.
Samnytt: Ukrainsk protest när SVT pekar ut ukrainska flyktingar som horor

Inslaget: SVT Play: IFS - invandrare för svenskar
Vad är Suryoyozone? Och har hundturken något med laserturken att göra? Svaren får du i Sveriges mest multikultiga frågesport. Programledare: Ahmed Berhan. Med Filip Dikmen, Evelyn Mok, Thanos Fotas, Elaf Ali, Kaliffa, Camilla Hamid, Big O och Assia Dahir. Del 1 av 8.
https://www.bitchute.com/embed/dYB6ZaMsfORx

Skulle SVT även kunna "skämta" på samma sätt om muslimska flyktingar? Vad var SVT-journalistens Elaf Ali tanke med detta plumpa uttalande?

Ej läst tråden. Men ..

Är majoriteten av hororna på bordellerna mörkhåriga?
Citera
2024-03-16, 17:02
Medlem
Old-Crows avatar
Vad fan är det för fel på folk? Är ”humorbefrielse” ett av covid-symptomen eller vad är det frågan om? Sådan här jävla skitnödighet hör inte hemma 2024!
Citera
2024-03-16, 17:03
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Det är satir. Alla förstår inte satir. Det är ok.
Jag har för all del inte tittat på linjär-tv på tusen år men jag är uppriktigt förvånad över hur edgy dom blivit. Vem hade trott att SVT skulle gå full retard på "gratis standupklubb på Bondenbar"?

Att stå och skrika att kvinnor och barn som flytt från kriget i Ukraina är horor är något jag mer hade förväntat mig av rysk och inte svensk statstelevision.

Alltså jag fattar ju att ingen höger om typ Mikael Damberg tittar på SVT och att det inom din ingrupp är helt normaliserat att benämna slaviska kvinnor som horor men du måste väl förstå hur det ser ut för oss andra, kanske inte minst den stora grupp flyktingar från Ukraina som inte än har den svenska kulturella sensibiliteten att förstå att SVT är en dinosauriekyrkogård för 68-vänstern?

Nya edge lord-SVT känns dock lite spännande, är det den här nivån på alla skämt (skojas det t ex frisk om hedersmord?) eller är det som alltid med popvänster att "alla djur är jämlika, men några är mer jämlika än andra"?
Citera
2024-03-16, 17:03
Medlem
Folketstempels avatar
Om vi ger det en ärlig chans, är satir mot alla folkslag på denna nivå i programmet, eller är den grövre just mot ukrainare?
Citera
2024-03-16, 17:04
Avstängd
SoberZealots avatar
När det kom afganska män så var de flyktingar. Till och med baaarn.

När det nu kommer kvinnor, så blir de helt skogstokiga av avund. Många utav dessa ukrainskor som kommit, är ju riktigt vackra med.

Det handlar alltså om kvinnlig avund
Citera
2024-03-16, 17:05
Medlem
Citat:

Programmet handlar om att studion är fylld av massa blattar som slänger sig med inte sällan grov rasism och fördomsfulla kommentarer mot andra folkgrupper, den som brukar vara mest återhållsam med detta brukar vara den asiatiska tjejen medan muslimerna saknar nästan helt filter. De tävlande är svenskar och deras roll är att framstå som korkade och mindre kunniga än blattarna. Programledaren är givetvis en neger, men han är ganska rolig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in