2024-03-16, 16:19
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Det är väl okej bara inte de själva springer till DO när de känner sig kränkta.
De har ju tillsammans med zigenarna uppnått statusen särskilt skyddsvärda folkgrupper i Sverige.

Problemet är väl att Elaf och andra media-araber gör just det, springer till DO eller skriver spaltmeter om strukturell rasism om någon (svensk) säger något som kan uppfattas som nedvärderande om just deras folkgrupp, skämt eller inte.
Citera
2024-03-16, 16:20
Medlem
citymormors avatar
Mycket underhållande!
Ukrainska horor och blattar är osams
Citera
2024-03-16, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hemmahörande i Irak? Hon kom till Sverige när hon var 4 år. Hon är definitivt hemmahörande i Sverige.

Kolla programmet istället. Som om hennes skämt vore det enda som är "rasistiskt". Det handlar alltså om ett humorprogram. Även om inte IFS håller samma klass som Svenska nyheter är det rätt underhållande. Elaf i Svenska nyheter är jävligt rolig.

En vithatande arabkärring, har inte sverige som hem, bara för att vi har varit dumsnälla nog att låta henne bo här ett tag.
Citera
2024-03-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag vet ju också att just den här kärringen går inte efter stereotyper att det är kul. Hon är ett agg mot ukrainskor.
https://pbs.twimg.com/media/GIvkGWdWUAA_aPD?format=jpg&name=medium

Hon var alltså 4 1991 som hon kom till Sverige från Irak. Flydde inte heller utan flyttade hit...

Intressant, hennes skämt bottnar i någon slags mindervärdeskomplex.
Citera
2024-03-16, 16:21
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Problemet är väl att Elaf och andra media-araber gör just det, springer till DO eller skriver spaltmeter om strukturell rasism om någon (svensk) säger något som kan uppfattas som nedvärderande om just deras folkgrupp, skämt eller inte.

Och det, min vän, är ironin i det hela!
Citera
2024-03-16, 16:22
Medlem
Framförallt kan ukrainare tillföra något medans mena -araber och afrikaner inte tillför något utan bara är en belastning för sammhället , detta är rasism som svt ägnar sig åt.
Citera
2024-03-16, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Då är det ett rasistiskt program med andra ord.

Vi är individer. Jag har ingen arvssynd för vad alla vita gjort.
Jag är en människa bland alla andra människor.
Vill inte bli sorterad utifrån min hudfärg.
Det är satir. Alla förstår inte satir. Det är ok.
Citera
2024-03-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aprilomaja
I slutändan handlar det förmodligen om att du har fantasier om att vara med två eller tre svarta män samtidigt men Ukrainska kvinnor ser du däremot ner på eftersom de inte är intressanta för dig.
Haha nä. Jag gillar trevliga män av alla kulörer och mötet många trevliga ukrainare genom mitt yrke. Har inga problem med dem.
Citera
2024-03-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Lars Vilks rondellhund var också satir men dock inte politiskt korrekt.
Citera
2024-03-16, 16:26
Medlem
Citat:
De skämtar om stereotyper. Tycker du att du just beskrev en stereotyp?

Så dom säger saker som att det är tur att arabkärringar täcker sig, så dom inte förfular miljön?
Eller att araber är så djävla dumma, så dom misslyckas, även om länderna badar i olja?
Citera
2024-03-16, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Så dom säger saker som att det är tur att arabkärringar täcker sig, så dom inte förfular miljön?
Eller att araber är så djävla dumma, så dom misslyckas, även om länderna badar i olja?
Du får kolla och avgöra själv 🙂
Citera
2024-03-16, 16:27
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:

Charlie hebdo var också satir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in