2024-03-16, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
Ta de lugnt snowflake. Det är ett skämt i ett humorprogram.
Sen finns det säkert sanning i att ukrainarna tagit större plats i prostitutionsmarknaden. Big deal.

För min del är det inga problem att skämta om ukrainarna på statlig tv. Dubbelmoralen uppstår först när man hade skämtat om de palestinska flyktingarna.

Att Sverige inte hade velat ta emot några palestinska flyktingbarn pga att de blivit granatkastare och våldtäktsmän. Man kanske tom mår bra av att se barnen lida pga att man vet vad de ställer till med.

Nu är detta exempel bara ett hypotetiskt skämt. Eftersom alla i sverige vet att palestinska flyktingbarn aldrig skulle bli våldtäktsmän eller granatkastare. Då vi inte har några problem med denna grupp
Senast redigerad av kastenhof 2024-03-16 kl. 13:34.
Citera
2024-03-16, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercadier
Alltid någon som blir kränkt av humor och samtidssatir. Dock gillar jag inte programidén, att utvalda invandrare minsann ska bereda väg för alla andra. Skrattet ska få ”oss” svenskar att slappna av. Och sluta rösta på SD, får man anta. Agendan är lättbegriplig. Men så har SVT varit i många år nu, de har sitt mångfaldsdirektiv.

Då ska de kunna tåla att man eldar deras böcker, att man tecknar deras profet osv. Annars ska man inte stå i tv och leka stöddig mot andra folkgrupper.

Det som är problemet. Tål inte de yttrandefriheten, då ska de också hålla käften.
Citera
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Det är egentligen inte skämtet som är problemet. Problemet är att man inte får skämta om muslimerna och deras profet. Då blir de arga och mordiska.

Klarar man inte av att man skämtar om deras koran, då ska man inte heller stå och kalla ukrainska flyktingar för horor i tv. Det är hyckleriet som är vidrigt. Araberna tror de kan säga vad de vill, men de kan inte ta någon skit tillbaka utan att bli kränkta.

Du har ju missat helt och hållet vad jag skrev i inlägget du citerade. Det skämtas friskt om både muslimer och deras tro i programmet. Det skämtas friskt om alla.

Eller har du läst annat på Fria Tider?
Citera
Medlem
Citat:
Du verkar ogilla alla folkgrupper? Vad är det för problem om de kommer hit och bidrar?

Att de flesta araber och afrikaner inte bidrar vet vi redan, men varför i helvete riktar du in dig på alla folkgrupper?

Jag är nationalist.

Jag vill inte ha hit andra länders bottenskrap. Hade dom haft nått vettigt i sig hade dom stannat hemma och gjort nytta när deras landsmän angrips. Oavsett om dom är ukrainare eller araber.

Till skillnad från Sverige som inte längre är svenskt utan nån jävla globalistisk soptipp, består Ukraina av ukrainare. Dom borde kämpa för sitt land och sitt folk istället för att vara här och "bidra". Det är inte vi som behöver deras hjälp precis.
Senast redigerad av Hexenomen 2024-03-16 kl. 13:32.
Citera
2024-03-16, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Du har ju missat helt och hållet vad jag skrev i inlägget du citerade. Det skämtas friskt om både muslimer och deras tro i programmet. Det skämtas friskt om alla.

Det säger väl absolut ingenting din idiot. Att en muslim skämtar om sig själva har de såklart inga problem med. Det är när en arisk svensk eller någon annan icke muslim skämtar om dem som kränktheten kommer fram från denna grupp. Det tolererar dem inte.

Du kan omöjligt vara så jävla dum att du inte har sett det.
Citera
2024-03-16, 13:29
Medlem
Det är ett humor program ditt cp. Inte på riktigt
Citera
2024-03-16, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Det är ett humor program ditt cp. Inte på riktigt

Läs tråden din jävla fitta. Det är hyckleriet från dessa islamistpatrask jag vänder mig emot.
Citera
2024-03-16, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenomen
Kriget i Ukraina är ju kraftigt överdrivet. 98.5% av Ukrainas befolkade yta upplever inget krig. Man gör en höna av en fjäder, precis som alltid.

Däremot finns det många ukrainare som krigar för landet på fronten, och man ska kanske vi lite respekt för dom. Oavsett vad så är vi i Sverige så b, du får inte skoja om nått som kan vara lite känsligt för då blir någon jävel kränkt. Alla kränkta jävlar hela tiden. Skoja tillbaks då om du känner dig kränkt, men gå inte och gråt i media. Vi är alla vuxna.

Självklart ska man få driva med allt och alla. Oavsett om det är koranen, Ukraina, skäggbarn, nazister eller homosexuella/fikusar.
Det var det dummaste jag läst på länge. Det är väl ointressant om det bara skulle vara 98,5%, vilket är en ren lögn men det begriper du förstås inte. Titta på kartan över vilka områden som Ryssland har invaderat så skulle till och med en så korkad individ som dig att inse att du ljuger.
SVT är inte konsekvent i sin inställning till vad man får skämta om. Hade det suttit en riktig svensk i tv och skämta om muslimer skulle det bli ramaskri och landet skulle se ut som en krigszon. Att ansvarig för programmet dessutom försvarar inlägget med att man driver med stereotypa föreställningar och därmed försvarar "skämtet" att ukrainska kvinnor ofta befinner sig i prostitution är pinsamt och borde resultera i att hon får kicken, eller blir såld till en bordell i valfritt land i Mellanöstern. Ska dom skämta om stereotyper kunde dom skämta om att invandrare från mena i stor del inte vill integreras i landet och att dom inte lär sig språket eller har riktiga arbete. Det har däremot merparten av flyktingarna från Ukraina, dom lär sig även språket mycket snabbare
Citera
2024-03-16, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall

Menar du att dom skämtade om profeten? Var det någon av idioterna som visade en bild på profeten?
Citera
2024-03-16, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Det var det dummaste jag läst på länge. Det är väl ointressant om det bara skulle vara 98,5%, vilket är en ren lögn men det begriper du förstås inte. Titta på kartan över vilka områden som Ryssland har invaderat så skulle till och med en så korkad individ som dig att inse att du ljuger.
SVT är inte konsekvent i sin inställning till vad man får skämta om. Hade det suttit en riktig svensk i tv och skämta om muslimer skulle det bli ramaskri och landet skulle se ut som en krigszon. Att ansvarig för programmet dessutom försvarar inlägget med att man driver med stereotypa föreställningar och därmed försvarar "skämtet" att ukrainska kvinnor ofta befinner sig i prostitution är pinsamt och borde resultera i att hon får kicken, eller blir såld till en bordell i valfritt land i Mellanöstern. Ska dom skämta om stereotyper kunde dom skämta om att invandrare från mena i stor del inte vill integreras i landet och att dom inte lär sig språket eller har riktiga arbete. Det har däremot merparten av flyktingarna från Ukraina, dom lär sig även språket mycket snabbare

Det är bara propaganda. 95-98% av Ukraina är lugn mark i praktiken.
Senast redigerad av Hexenomen 2024-03-16 kl. 13:40.
Citera
2024-03-16, 13:40
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Det säger väl absolut ingenting din idiot. Att en muslim skämtar om sig själva har de såklart inga problem med. Det är när en arisk svensk eller någon annan icke muslim skämtar om dem som kränktheten kommer fram från denna grupp. Det tolererar dem inte.

Du kan omöjligt vara så jävla dum att du inte har sett det.

Har du prövat att skämta med en muslim, eller är du inte pursvensk själv?

Att jag inte sett vad? Senaste artikeln på SamhallsNytt?
Citera
2024-03-16, 13:42
Medlem
Joe Blows avatar
Märk väl att detta är ett av alla dessa humorprogram där formatet är att spela in två timmar för att klippa ner till en halvtimme. Tydligen tyckte man att detta garanterat skrivna manus-”skämt” var värt att sända i sosseTV. Det var alltså inte direkt utan man valde att ta med det för att visa att man är i framkant vad gäller vågad satir i mångfaldsparadiset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in