2024-03-16, 13:20
Medlem
Hej,

Jag funderar på en sak. Var analsex vanligare förr i tiden tro innan det fanns preventivmedel? jag tänker att analsex är ju helt säkert att inte bli gravid.
Citera
2024-03-16, 13:23
Medlem
LikeYouMeanIts avatar
Ja jo. Men jag tänker även att tjejen jag knullar vill ha det skönt.

Det fanns "kondomer" gjorda av djurs tarmar för... många år sen.
Citera
2024-03-16, 13:34
Medlem
Kantarellgudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen-kat
Var analsex vanligare förr i tiden tro innan det fanns preventivmedel? jag tänker att analsex är ju helt säkert att inte bli gravid.

Homofobin var ju dock starkare förr i tiden än idag och analsex känns ju lite "bögigt" eller hur man väljer att uttrycka det oavsett om det sker mellan man och kvinna eller inte.
Citera
2024-03-16, 13:41
Medlem
grungewhores avatar
Finns beskrivningar att horor när männen var fulla lät dem knulla dem mellan låren i tron att de gjorde något annat.

Om vi pratar analsex som praktik för att slippa födsel har det säkert förekommit här och där, men som tidigare nämnts så var det ju sodomi och därmed väldigt tabu.

Om vi pratar normaliseringen av analsex i dag, så är det en av de saker som porren bidragit till. Jag brukar sällan vara enig med porrkritiker, men just i det här fallet är det väldigt tydligt.

Apropå porr verkar fransmännen besatta av analsex, så kanske de var tidiga praktikanter av sodomi.
Citera
2024-03-16, 13:43
Medlem
Det besvarar inte din fråga, men jag tror att koitus interuptus var den gängse metoden.

Är det tufft att tjata sig till ett nyp i röven idag, med alla väldoftande oljor lätt beställda diskret från nätet och dongor att köpa vartfansomhelst, så var det nog fan inget pigorna välvilligt ställde upp på med kjolen uppkastad på ryggen, stående i nässlorna bakom ladan förr heller.
Citera
2024-03-16, 13:52
Medlem
triptykens avatar
Man planerade litet för att ducka graviditet? Räknade dagar och så. Sen drog man ut innan också. Plus gudarna ska veta att det finns händer... så
Citera
2024-03-16, 14:04
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
Det besvarar inte din fråga, men jag tror att koitus interuptus var den gängse metoden.

Är det tufft att tjata sig till ett nyp i röven idag, med alla väldoftande oljor lätt beställda diskret från nätet och dongor att köpa vartfansomhelst, så var det nog fan inget pigorna välvilligt ställde upp på med kjolen uppkastad på ryggen, stående i nässlorna bakom ladan förr heller.

Det kanske bara var att bita ihop när drängen valde att flytta upp festen en våning? Smärtan från nässlorna hjälpte säkert till att neutralisera filbytet.
Citera
2024-03-16, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeYouMeanIt
Ja jo. Men jag tänker även att tjejen jag knullar vill ha det skönt.

Det fanns "kondomer" gjorda av djurs tarmar för... många år sen.

Den tanken hade inte män förr och inte kvinnor heller som såg sin man som sin mästare och tjänade honom.

Mannen bestämde och kvinnorna löd följsamt efter takterna.

Analsex var mycket mer vanligt än vaginal sex förr.
Citera
2024-03-16, 14:20
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen-kat
Hej,

Jag funderar på en sak. Var analsex vanligare förr i tiden tro innan det fanns preventivmedel? jag tänker att analsex är ju helt säkert att inte bli gravid.

Under antiken var analsex vanligt förekommande och ett naturligt inslag i människors sexliv. Analsex användes som en form av preventivmedel i heterosexuella förhållanden. Homosexualitet var högt ansett och pederasti (sexuell relation mellan äldre och yngre man) var inte bara accepterat, utan uppmuntrades ibland. Många konstnärliga motiv som bevarats från antiken innehåller bilder på analsex mellan både hetero- och homosexuella par.
Citera
2024-03-16, 14:57
Medlem
HomoDeuss avatar
Vem fan knullar någon annan i röven? Har man inte mer respekt för sitt könsorgan än att man gladeligen packar bajs med det så är man rätt illa ute.
Citera
2024-03-16, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Det kanske bara var att bita ihop när drängen valde att flytta upp festen en våning? Smärtan från nässlorna hjälpte säkert till att neutralisera filbytet.
Säkerligen var det ingen ljuv romans, alla gånger. Men jag tror nog kärlek och lust existerade förr också. Utan lite kvinnlig lust och saven därav får drängen troligen ingen rolig tid själv att försöka kränga in lilleman i ett torrt rövhål. Jag tänker alltså 1800 - tidigt 1900tal. Inte Neanderthal.

Mina far- o morföräldrars syskonskaror låg runt 8-10st till antalet.
Alla knull medans det redan grodde,
alla rövknull,
alla munknull,
alla handjobs och övrig petting,
samt de avbrutna samlag som faktiskt funkade, finns ju inte dokumenterat, utan bara de skott som tog sig.
Säkert blev gubbarna avhjälpta på allehanda sätt för husfridens skull, typ som nu, men att rövsex skulle vara en särskilt utstuderad strategi, vetefan.
Skulle ens analsex ses som en ny ekivok trend inom porr i "nutid"? Skulle ju snarast ses som retro.
Citera
2024-03-16, 15:13
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Finns beskrivningar att horor när männen var fulla lät dem knulla dem mellan låren i tron att de gjorde något annat.

Om vi pratar analsex som praktik för att slippa födsel har det säkert förekommit här och där, men som tidigare nämnts så var det ju sodomi och därmed väldigt tabu.

Om vi pratar normaliseringen av analsex i dag, så är det en av de saker som porren bidragit till. Jag brukar sällan vara enig med porrkritiker, men just i det här fallet är det väldigt tydligt.

Apropå porr verkar fransmännen besatta av analsex, så kanske de var tidiga praktikanter av sodomi.
Det kan vara så att "lårknull" var mycket vanligt förr, som det är idag i den muslimska världen.
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Under antiken var analsex vanligt förekommande och ett naturligt inslag i människors sexliv. Analsex användes som en form av preventivmedel i heterosexuella förhållanden. Homosexualitet var högt ansett och pederasti (sexuell relation mellan äldre och yngre man) var inte bara accepterat, utan uppmuntrades ibland. Många konstnärliga motiv som bevarats från antiken innehåller bilder på analsex mellan både hetero- och homosexuella par.
Nja, det där råder det delade meningar om.
Troligen var det den ovan beskrivna tekniken att ta ungdomarna mellan låren som var den vanliga tekniken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in