Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.Boyd
Nyans?
Muslimernas nya bas är Centerpartiet. Varför starta ett parti när man kan ta över etr etablerat o desdutom med den starkaste kassan. Nyans finns bara för de som kastats ut från olika partier.
Men du har rätt i att S har stora problem i sina led. El-Haj som hade palestinierna o hamas som sin största intressesfär. Sedan så har vi
Amineh Kakabaveh som blev politisk vilde o representantant för PKK o kostade skattebetalarna miljarder i stöd i en uppgörelse, o sedemera satte stopp i Turkiet för Sveriges Natoansökan. Tippen på ett isberg.
Vi lär snart se bilder i pressen på hur den ”gode” brodern kramas med sin gangsterbroder. Firar glatt högtider o hänger. Frågan är om sossarna denna gång snabbt kastar problemet framför bussen, eller om de åter ska ta strid, gråta osv innan de låter honom gå.
Jag tror att de inte kommer göra någonting. Inte ens om det bevisas bortom allt tvivel att han visste mycket väl om att brodern var medlem i terrorbombsprängande Foxtrot. De litar på att sosse-svensken
inte fattar någonting, "men det är väl okej att ha en broder som är medlem i maffian? Man kan inte döma någon för det brodern gjort!"
Det krävdes två på varandra allvarliga pro-terror-islamistiska skandaler för att de skulle agera mot Jamal El-Haj.
Det som kommer att ske, förmodligen, är att väljarna helt enkelt bara lämnar partiet. De av väljarna som fattar, medan några hardcore-gråsossar stannar och ser partiet fyllas ut av uppenbart kriminella och korrupa människor. De sista kommer neka tills döden, att det skulle kunna tänkas vara något dåligt.
Jag tror S är på väg ner i avgrunden. Det kommer till slut bli ett parti med bara några procents väljare.
Exempelvis: Min farmor som alltid varit sosse och röstat av gammal vana har vaknat och är nu öppet SD. Jag trodde det var kört för henne men hon vaknade ur sin törnrosasömn av sig själv.