2024-03-16, 10:27
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
Carl Bildts kusin mördade sin fru. Har efter denna händelse aldrig hört krav på att Carl Bildt skulle betala notan genom att avstå från politiska och offentliga uppdrag, vilket ju vore helt galet.
Slutsatsen blir alltså att många på FB håller sig med dubbel moral. Vilken man väljer att använda sig av beror på den anklagades ursprung.
Ja detta är en så kallad storm i vattenglas. Osäkra personer på nätet har ett behov att uttrycka sitt hat mot personer av utländsk härkomst, samt det vanliga såzzehatet som finns.

Den ena personens liv ska inte påverka den andras. S kan bara ignorera det hela och gå vidare.
Citera
2024-03-16, 10:41
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Ja detta är en så kallad storm i vattenglas. Osäkra personer på nätet har ett behov att uttrycka sitt hat mot personer av utländsk härkomst, samt det vanliga såzzehatet som finns.

Den ena personens liv ska inte påverka den andras. S kan bara ignorera det hela och gå vidare.

Det är skillnad på en som mördat sin fru och en som är med i en kriminell klan vars syfte är att utpressa, lura, råna och skapa kaos.

Men att inse det krävs tydligen raketforskning 😂
Citera
2024-03-16, 10:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Ska jag ställas till svars för vad min bror gör eller ska han ställas till svars för vad jag gör?

Fan ni är värre än diktaturer i Afrika.

Ni som gormar om klaner och klan familjer, vi bor i Sverige och här gäller svensk lag och svenska normer. Om vi ska börja döma och tänka i klan tänk då är vi redan som dem.

Fan heller att jag någonsin kommer acceptera eller ta till mig klan tänket.
Ingen har bett dig ta till dig klantänket, du behöver bara acceptera dess existens. Ungefär som cancer, det existerar vare sig du vill eller ej.

Dags att klippa sig och sluta försvara absurda saker för att dina meningsmotståndare är emot dessa saker.
Citera
2024-03-16, 10:52
Medlem
Barentss avatar
Mycket avslöjande. I samma expressen-artikel har foxtrot även kopplingar till en turkisk advokat som tappat sin licens. Uppenbarligen försöker klan-liknande sammanslutningar skaffa höga positioner i Sverige, och som klaner saknar de ärlighet. Klanen kommer först i alla lägen.

Man får som svensk tanken att alla utländska advokater och alla utländska viktiga politiker har som enda motivationsfaktor att genom sitt arbete plundra Sverige? Detta beteende smetar ut över samtliga människor i hög position i Sverige som inte har ett svenskt namn och jag är motståndare till allihop.
Citera
2024-03-16, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Nej.
Du underskattar den extrema överrepresentationen bland invandrare när det gäller gängriminalitet och våldsbrott.

Jag pratar om politiker med rent mjöl i alla påsar och det var det jag svarade på.
Tänk om du kunde ha hållit dig till det jag svarade på istället för att bevisa att jag underskattat antalet inavlade här på FB.
Senast redigerad av Letsdothisnow 2024-03-16 kl. 11:00.
Citera
2024-03-16, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Varför tillåts att svartskallar, djhfadister, terroristsympatisörer invaderar vår Riksdag?? Enorm farlig utveckling.

Det är väl för att vanliga vettiga svenskar inte blir politiker? Det lämnar platser öppna för de du nämner, samt att svenska politiker vill inkludera mångkultur i riksdagen i linje med deras ideologier.
Citera
2024-03-16, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
SD är ett parti som tacksamt tar emot nazister i sina kommunfullmäktigelistor...

Och S är ett parti som tacksamt tar emot islamister i sina.
Citera
2024-03-16, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Jag pratar om politiker med rent mjöl i alla påsar och det var det jag svarade på.
Den om du kunde ha hållit dig till det jag svarade på istället för att bevisa att jag underskattat antalet inavlade här på FB.
Ja även om 50% av alla svenskar sållas bort från att bli politiker på grund av samröre med kriminella gäng så hade det varit bra.

Men då hade "rasismlarmet" gått direkt eftersom svenska politikerkåren åter skulle bli i princip helvit, bokstavligt talat. Och satt sverige och svenska folket främst.
Citera
2024-03-16, 11:02
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
Carl Bildts kusin mördade sin fru. Har efter denna händelse aldrig hört krav på att Carl Bildt skulle betala notan genom att avstå från politiska och offentliga uppdrag, vilket ju vore helt galet.
Slutsatsen blir alltså att många på FB håller sig med dubbel moral. Vilken man väljer att använda sig av beror på den anklagades ursprung.

Men Calle Pilt lever inte i en klanbaserad hederskultur vilket du gör om du kommer från Mellanöstern. Där blir Du blir tvungen att FÖRHÅLLA dig till och i många fall FÖRVÄNTAS stötta eller åtminstone ge ditt tysta GODKÄNNANDE. En sådan person kan aldrig runda sin släkt som vi svenskar kan. Om en släkting till mig gör något olagligt så kan jag bara ignorera densamma och inte bry mig. Det klart jag kan tycka det är sorgligt, obehagligt, pinsamt men i grunden har jag INGET ANSVAR för den individen. Kommer du från Mellanöstern så förhåller det sig annorlunda. Där blir din släktings förehavande, livsföring och problem DINA egna angelägenheter.
Citera
2024-03-16, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Och S är ett parti som tacksamt tar emot islamister i sina.
Skulle tro att utan islamister och andra invandrare hade S varit under 15%.
Citera
2024-03-16, 11:08
Medlem
bulletproofsouls avatar
Det här är också intressant ur ett klassperspektiv. Vänstern grinar hela tiden om de s.k "socioekonomiska faktorerna" som gör gängkriminella av invandrare. Här har vi tydligen två släktingar som vi får förmoda har vuxit upp i samma socialgrupp och bostadsområden med samma kulturella kontext och miljö men som ända valt två olika vägar åtminstone på papperet.
Citera
2024-03-16, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Skitsnack! Det här är en del av SÄPO:s bakgrundskontroll för politiker. SÄPO och alla andra instanser har antingen gett upp eller begått tjänstefel.
Även SÄPO har infiltrerats av främmande makt och islamister.

Citat:
Kia arbetade 2007–2011 på Säkerhetspolisen,[6] och därefter mellan den 1 mars 2011 och den 30 september 2014 på den militära underrättelsetjänsten MUST, bland annat inom kontoret för särskild inhämtning.[4] Han arbetade därefter åter inom Säkerhetspolisen 2014–2015.
...
Fällande dom i första instans meddelades den 19 januari 2023, varvid Peyman Kia dömdes skyldig för grovt spioneri till livstids fängelse och Payam Kia, som var den som skötte kontakterna med den ryska militära underrättelsetjänsten GRU, för grovt spioneri till fängelse i nio år och tio månader.[2]
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Peyman_Kia

Muslimska spioner från Iran som arbetar åt ryska GRU avgör alltså inne på SÄPO vilka som godkänns att sitta i sveriges riksdag.

Förvånad över resultatet som denna tråd handlar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in