2024-03-15, 23:27
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Lite citat

Citat:
Polisen utreder en knarkhärva med kopplingar till internationell och organiserad brottslighet.
Misstankar riktas mot en 38-årig man – som enligt uppgifter till Aftonbladet tros ha varit kurir i Foxtrotnätverket.

Mannens bror är en riksdagsledamot.

– Jag har inget med hans förehavanden att göra, säger politikern.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4o59Bo/var-foxtrotkurir-ar-bror-till-en-riksdagsledamot

/Moderator

Då frågar man sig om riksdagen nu ligger i riskzonen för att utsättas för sprängdåd.
Citera
2024-03-15, 23:29
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Kristersson har gjort saker som gjort att polisen varit tvungen att utreda honom minst två gånger.
Riksdagsledamoten vi pratar om har vad jag vet inte gjort nåt.
Är du möjligtvis 15 år? Din argumentation tyder en hel del på det om du inte bor i Sjöbo förstås.

En del här som inte vet skillnaden på en klanfamilj och svenne familj.
Och jag som trodde begreppet klanfamilj redan var avklarad

Men visst. Fortsätt slå i luften för klanerna.
Citera
2024-03-15, 23:31
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Givetvis är det som ni beskriver. Det är så man ska tänka. I vårt västerländska, individualistiska, demokratiska välfärdssamhälle ska man tänka så.

Men när vi utgår från en klankultur gäller det inte alls. Där är individen inte värd någonting och klanen är allt. Då går det inte längre att bedöma en enskild individ, utan allt måste sättas i relation till klanen.

Vi ville ha mångkultur och nu har vi mångkultur. Då är det hög tid att faktiskt inse att om man har mångkultur så innebär det att vi har fått hit kulturer som är annorlunda mot vår.
Jag förstår inte hur det är möjligt att tro att två bröder inte "har med varandra att göra" när vi har svart på vitt att organiserad brottslighet för det första penetrerat det svenska samhället "på alla nivåer" som SÄPO beskriver det (= riksdagskopplingar finns) och att familjebaserade nätverk (=klaner) är utbredda som fenomen.

Du har helt rätt, man kan inte översätta svenska familjeförhållanden till den typen av klanstrukturer som förekommer inom mycket av den organiserade brottsligheten.
Citera
2024-03-15, 23:33
Medlem
Högertrollen kletar sig med bajs av glädje. Så länge inte personen själv begått något brott så är det lugnt, det vet högertrollen, men kletar vidare. Lugn nu.
Citera
2024-03-15, 23:33
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
En del här som inte vet skillnaden på en klanfamilj och svenne familj.
Och jag som trodde begreppet klanfamilj redan var avklarad

Men visst. Fortsätt slå i luften för klanerna.
Bevisa att riksdagsmannen deltar i kriminell klanaktivitet istället för att fjanta.
Citera
2024-03-15, 23:34
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Jo. Det kan man . Alla har rätt till ett eget liv.
Om det däremot är så att han deltar i broderns kriminella verksamhet kommer saken i annan dager.
Om alla som har bröder som gjort nåt kriminellt inte skulle få sitta i riksdagen skulle ju kanske 100 riksdagsledamöter få lämna på studs.

Tänk bara på alla moderater som har bröder som begått skattebrott....
Tänk bara på alla sverigedemokrater som har bröder som begått hets mot folkgrupp....
Tänk bara på alla kommunister som har bröder som kastat stolar mot fönster....
Tänk bara på alla centerpartister som.....

Ja. Ni fattar ju själva att det inte skulle kunna funka så.

Snart får vi väl en ledamot som har en kusin som knullar kossor men det behöver ju inte vara fel på riksdagsledamoten för det.
Så vad du säger är att om det finns något sammanblandning mellan brodern och riksdagsledamoten så är det en annan sak? Skäl att utesluta honom ur partiet? Eller hur hade du hanterat det?
Jag och säkert många andra hade utifrån tillgänglig info kunnat sätta en månadslön på att det finns sammanblandning. Om det visar sig att härvan inte stannar här, erkänner du att du gjorde ett felaktigt antagande då?
Citera
2024-03-15, 23:36
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Så vad du säger är att om det finns något sammanblandning mellan brodern och riksdagsledamoten så är det en annan sak? Skäl att utesluta honom ur partiet? Eller hur hade du hanterat det?
Jag och säkert många andra hade utifrån tillgänglig info kunnat sätta en månadslön på att det finns sammanblandning. Om det visar sig att härvan inte stannar här, erkänner du att du gjorde ett felaktigt antagande då?
Du har alltså inget att komma med och håller på med en massa jiddrande.
Dags att tala fakta nån gång?
Citera
2024-03-15, 23:37
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Du har alltså inget att komma med och håller på med en massa jiddrande.
Dags att tala fakta nån gång?
Svara på frågorna och sluta krångla.
Citera
2024-03-15, 23:38
Bannlyst
Som sagt dom börjar rota sig nu. Dom måste ut i år innan dom kan integreras. Ut med dessa negersvartskallar. Per Albin Hansson hade drömt mardrömmar om vad sossarna håller på med.

Vi måste kasta ut dom från inte bara Sverige utan även Europa. Till deras hemland.
Citera
2024-03-15, 23:40
Medlem
John.Walkers avatar
Ska jag ställas till svars för vad min bror gör eller ska han ställas till svars för vad jag gör?

Fan ni är värre än diktaturer i Afrika.

Ni som gormar om klaner och klan familjer, vi bor i Sverige och här gäller svensk lag och svenska normer. Om vi ska börja döma och tänka i klan tänk då är vi redan som dem.

Fan heller att jag någonsin kommer acceptera eller ta till mig klan tänket.
Citera
2024-03-15, 23:40
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Svara på frågorna och sluta krångla.
Kör med fakta som finns på bordet istället för att hålla på med konspirationsteorier och allmänna fantasier. Han är vare sig dömd eller misstänkt för något.
Citera
2024-03-15, 23:44
Medlem
Citat:
Bevisa att riksdagsmannen deltar i kriminell klanaktivitet istället för att fjanta.
Han har naturligtvis vetat om vad brodern sysslar med, men valt att inte anmäla detta till polisen. Att han påstår att han inte hade en aning om vad brodern sysslar med är en ren lögn, även om dom bara träffats på högtider så måste han varit medveten om detta. Finns inte en gängkriminell vars familj inte vet vad denna sysslar med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in