2024-03-16, 00:30
Medlem
Har inte följt tråden så ber om ursäkt ifall jag drar upp något som redan är diskuterat.

https://www.youtube.com/watch?v=O_nMKohY8JA

I denna video ca 8:32 så filmas entrén till Muskötunneln där en kamera finns placerad på höger sida av filmen. Har detta diskuterats?

Kan finna det en aning märkligt ifall detta videomaterial inte kommit på tal men kan ju såklart vara utrett och vara en oavslutad förundersökning och därför. Men känns som via denna kamera hade man kunnat utesluta många bilar etc..
Citera
2024-03-16, 02:10
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Kan ju även vara att han hämtar drogerna för leverans mot Norge. Men som sagt än finns det inga bevis för detta annat än hans knepiga rörelsemönster.

Men sas det inte att Terje kände Louise far och om så var fallet är ju sannolikheten NOLL att de skulle försvinna båda två inom loppet av 2 mån utan att det hör ihop med varandra.
Citera
2024-03-16, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pectusexcavatum
Har inte följt tråden så ber om ursäkt ifall jag drar upp något som redan är diskuterat.

https://www.youtube.com/watch?v=O_nMKohY8JA

I denna video ca 8:32 så filmas entrén till Muskötunneln där en kamera finns placerad på höger sida av filmen. Har detta diskuterats?

Kan finna det en aning märkligt ifall detta videomaterial inte kommit på tal men kan ju såklart vara utrett och vara en oavslutad förundersökning och därför. Men känns som via denna kamera hade man kunnat utesluta många bilar etc..

Ja, men denna kamera hade dom lagring 14 dagar på, så man var tyvarr for sent ute.
Citera
2024-03-16, 07:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Men sas det inte att Terje kände Louise far och om så var fallet är ju sannolikheten NOLL att de skulle försvinna båda två inom loppet av 2 mån utan att det hör ihop med varandra.

Aha
Ja men då har vi ju en koppling i såna fall, osäker på om det är bekräftade uppgifter.
Delar av dom drogerna som fanns i LW och Simons bostad kan vara Terjes som han skulle plocka upp för vidare försäljning i Norge.

Det var väl även något gäng som åkte fast för smuggling över fjällen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/haschvandrare-i-riksgransen-far-flera-ars-fangelsestraff

Så troligen sitter Terjes mördare inne redan.

Lite lustigt ändå att dom var på väg till Tromsö, dit även Terje skulle innan resan med båten över till Arnöy. Hela kedjan hänger ihop ?

Alternativt ser Terje något som han inte skulle sett på morgonen i Täby, eller att någon ser Terje(Simon), sen blir han jagad av gänget och försöker gömma sig på Muskö. Om Terje spenderade natten hos Louise W kan det förklara mycket.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-03-16 kl. 08:11.
Citera
2024-03-16, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av p.griffin
Var det verkligen Terje som ställt in skorna? De var inställda snyggt och prydligt, bredvid varandra, medan allt annat var i kaos i hytten, papparsbitar och annat skräp, huller om buller?

Om man planerar att dränka någon då är det ju bra att ta av skorna, annars skulle dom flyta upp rätt snabbt och kunna ge en indikation på vart Terje ligger nedsänkt. Men då rör det sig troligen om riktiga yrkesmördare, typ tränade militärer som vet exakt vad dom gör.
Citera
2024-03-16, 21:50
Medlem
Citat:
Aha
Ja men då har vi ju en koppling i såna fall, osäker på om det är bekräftade uppgifter.
Delar av dom drogerna som fanns i LW och Simons bostad kan vara Terjes som han skulle plocka upp för vidare försäljning i Norge.

Det var väl även något gäng som åkte fast för smuggling över fjällen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/haschvandrare-i-riksgransen-far-flera-ars-fangelsestraff

Så troligen sitter Terjes mördare inne redan.

Lite lustigt ändå att dom var på väg till Tromsö, dit även Terje skulle innan resan med båten över till Arnöy. Hela kedjan hänger ihop ?

Alternativt ser Terje något som han inte skulle sett på morgonen i Täby, eller att någon ser Terje(Simon), sen blir han jagad av gänget och försöker gömma sig på Muskö. Om Terje spenderade natten hos Louise W kan det förklara mycket.

Sista stycket: jag håller med, om Terje varit i huset i Kårsta då får både hans o Louise försvinnanden ett samband (och motiv).

Kanalvägen i Täby, där bodde Pontus Brolin (dömd för kidnappning och narkotikabrott och vapenbrott) och Pontus återfinns även i huset i Kårsta som han använder som narkotikalager, ompaketeringsfabrik. Samma Pontus sägs ha en koppling till Muskö.
Människorna bakom/ovanför Pontus som han kritat narkotikan av har fler försvinnanden på sitt samvete. Minst tre män och en kvinna (Louise då).
Ingen av dom har hittats. Så om dom inte ägnar sig åt att syrabada kroppar, så har dom hittat ett förbannat bra dumpningsställe, oaktat av vem som än utfört mordet på dessa människor och ev även Terje.

Hela militärspåret och galna stugägare-spåret på Muskö är uteslutet i mina teorier. Jag kan såklart ha fel. Nån gång kanske vi får veta.

Kul ändå att det här tråden lever vidare.
Citera
2024-03-17, 00:31
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Hela militärspåret och galna stugägare-spåret på Muskö är uteslutet i mina teorier. Jag kan såklart ha fel. Nån gång kanske vi får veta.

Kul ändå att det här tråden lever vidare.

Den dummaste teorin är ända att Terje av demens skulle åkt till Stockholm istället för till nyköpta stugan i Nordnorge, att han då efter att kört av vägen skruvar bort nummerplåten för att sen gå in i skogen och frysa ihjäl. Tilläggas bör även att Terje INTE hade det minsta spår av demens!

Har det någonstans bekräftats att Terje var bekant med pappan till Louise, för som även sagts tidigare, dvs om det skulle stämma så är ju fallen helt klart sammankopplade.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2024-03-17 kl. 00:36.
Citera
2024-03-17, 03:58
Medlem
Citat:

Kände Terje någon i Sverige, alls?

Det är nämnt att J*n-Em*nuel känner Louises far och att J*n-Em*nuel skrivit om försvinnandet i sin bok. Men fadern och den försvunne norrmannen kände väl inte varandra?
Citera
2024-03-17, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neveroddoreven
Kände Terje någon i Sverige, alls?

Det är nämnt att J*n-Em*nuel känner Louises far och att J*n-Em*nuel skrivit om försvinnandet i sin bok. Men fadern och den försvunne norrmannen kände väl inte varandra?

På Facebook framgår det att Louise pappa är död sedan länge så var kommer den teorin ifrån och finns det något som styrker det påståendet ?
Jag har kanske missat det om det framgått i den här tråden.
Citera
2024-03-17, 07:50
Avslutad
Citat:
Den dummaste teorin är ända att Terje av demens skulle åkt till Stockholm istället för till nyköpta stugan i Nordnorge, att han då efter att kört av vägen skruvar bort nummerplåten för att sen gå in i skogen och frysa ihjäl. Tilläggas bör även att Terje INTE hade det minsta spår av demens!

Har det någonstans bekräftats att Terje var bekant med pappan till Louise, för som även sagts tidigare, dvs om det skulle stämma så är ju fallen helt klart sammankopplade.

Idén till den teorin grundar sig på att Terje säger att han snart är framme till systerdottern, men att han är trött och sliten. Terje hade ju bara avverkat ca 50 mil av sin 200 mil långa resa, alltså knappt en fjärdedel. Om han var trött och sliten dag 1 så hade han aldrig orkat resan till Tromsö och sedan Arnöy utan långa vilopauser.

Snart framme?
Vad yrar Terje om här ?
Tydligen sluddrade Terje och inte kunde tala hela meningar längre vilket också kan vara ett tecken på demens.

Och nej han han ska inte haft några bekanta i Sverige vad jag förstår, hans mål var från punkt A till punkt B, det fanns inga kända stopp för familjen i Norge vad jag förstår innan hans färd. Tanken var nog att åka direkt till Nordnorge men att något händer på vägen.

Men det är möjligt Terje spenderar natten i Täby hos någon bekant(Louise eller hos hennes far).

Kanada/Sjursnes ligger iaf bara ca 3-4 timmars restid från Arnöy(2 timmar med båt) och 6 mil från Tromsö. Men ja detta är en extremt långsökt teori om Terje tror att han är på rätt Kanada.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-03-17 kl. 08:09.
Citera
2024-03-17, 08:13
Medlem
Citat:
Idén till den teorin grundar sig på att Terje säger att han snart är framme till systerdottern, men att han är trött och sliten. Terje hade ju bara avverkat knappt 50 mil av sin 200 mil långa resa, alltså knappt en fjärdedel. Om han var trött och sliten dag 1 så hade han aldrig orkat resan till Tromsö och sedan Arnöy utan långa vilopauser.

Snart framme?
Vad yrar Terje om här ?
Tydligen sluddrade Terje och inte kunde tala hela meningar längre vilket också kan vara ett tecken på demens.

Och nej han han ska inte haft några bekanta i Sverige vad jag förstår, hans mål var från punkt A till punkt B, det fanns inga kända stopp för familjen i Norge vad jag förstår innan hans färd. Tanken var nog att åka direkt till Nordnorge men att något händer på vägen.

Men det är möjligt Terje spenderar natten i Täby hos någon bekant(Louise eller hos hennes far).

Kanada/Sjursnes ligger iaf bara ca 3-4 timmars restid från Arnöy(2 timmar med båt) och 6 mil från Tromsö. Men ja detta är en extremt långsökt teori om Terje tror att han är på rätt Kanada.
Först, Louise far är död sen länge, dvs långy innan 2021 enligt Facebook.

Terje kan också va sluddrig om han varit påverkad alternativt blivit misshandlad. Dom två scenarios är mer sannolik än en snabbt utvecklad demens, enligt mig.

Uppenbarligen har han i alla fall haft Louise adress i sin gps. Kan det vara för att han sökt Pontus i Täby (Kanalvägen) och sedan blivit dirigerad till Kårsta, Vallentuna där Louise bor men där även Pontus uppehåller sig med sitt narkotikalager.
Citera
2024-03-17, 08:32
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
På Facebook framgår det att Louise pappa är död sedan länge så var kommer den teorin ifrån och finns det något som styrker det påståendet ?
Jag har kanske missat det om det framgått i den här tråden.
Den teorin som många andra teorier i denna tråd kommer från användare som låter fantasin flöda fritt och hittar på saker för att få saker att passa in i en av de 3467 olika teorier som dessa hittar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in