2024-03-16, 02:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Om socialtjänsten hade varit vittne och gjort en polisanmälan om dödshot mot Anjos barn hade jag trott på det.
Men nu är det ju återigen samma pack och de ENDA som har hört det.
Vilket ’sammanträffande’?
(Eller inte)

Jag kan däremot tro att Chrippa kan ha sagt liknande saker, men just den här gången, och för att de är personer jag inte litar på öht, så kan jag inte tro på det.

Hur lyckades Jocke göra en polisanmälan mot Chrippa under Jackes namn?

Går det att göra så om man gör anmälan genom polisens hemsida?
Krävs inget bank-id, eller någon form av identifiering?
Varför skulle det vara så konstigt? Alla som får kännedom om brott kan anmäla. Oavsett om du är målsägande eller inte.
Citera
2024-03-16, 04:49
Medlem
paperfaces avatar
STOP!
Måste fråga här även om jag sa att jag skulle sluta skriva i tråden.
Men nu fan… det här måste vara det sjukaste.

Har Julia gått och blivit polare med Anna Book????
Alltså, hur FAN gick det till??? Jag är ta mig fan helt mållös. Var, när, hur?

DET! Är det mest otippade i detta dramat. Anna book är ju fan inte stabil hon heller. Det här kmr sluta… ja jag vette fan…

Chrippa kmr få det varmt om öronen om fröken book hoppar in på ett hörn. Fy fan.
Drama väntar.
Citera
2024-03-16, 05:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Varför skulle det vara så konstigt? Alla som får kännedom om brott kan anmäla. Oavsett om du är målsägande eller inte.

Du har helt rätt, men varför utger sig Jockiboi för att vara Jacke när han gör anmälan? Han kan väl stå för sina uttalanden

"Hej Polisen
Jag vill göra en anmälan om hot. Jag är Joakim Lundell Sveriges, snart världens, största youtuber och en offentlig person. Det är så att min bror Christofer hotar min andra bror Jacke, och jag har haft en sån svår barndom och jag vill inte bli inblandad i mer drama. Jag orkar inte mer"
Va? Han som hotar? Vart han är just nu? I Dubai.
Va? Vart han som blir hotad är? Ja eh Han är i Motala
Va? Varför Jacke inte anmäler det själv? Jag är hans storebror och en känd youtuber och offentlig person. Jag har fler följare än han
Citera
2024-03-16, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Chrippa påstår att Jocke har anmält Chrippa i Jackes namn.

DET är konstigt (om det nu skulle vara sant)
Citera
2024-03-16, 06:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Du har helt rätt, men varför utger sig Jockiboi för att vara Jacke när han gör anmälan? Han kan väl stå för sina uttalanden

"Hej Polisen
Jag vill göra en anmälan om hot. Jag är Joakim Lundell Sveriges, snart världens, största youtuber och en offentlig person. Det är så att min bror Christofer hotar min andra bror Jacke, och jag har haft en sån svår barndom och jag vill inte bli inblandad i mer drama. Jag orkar inte mer"
Va? Han som hotar? Vart han är just nu? I Dubai.
Va? Vart han som blir hotad är? Ja eh Han är i Motala
Va? Varför Jacke inte anmäler det själv? Jag är hans storebror och en känd youtuber och offentlig person. Jag har fler följare än han

Citat:

Det är mycket märkligt och även ett brott att göra på det sättet.
Fast det kanske inte gör så mycket, eftersom det är Jockiboi?

FORTFARANDE är det ingen i förtalsgänget som lyfter det allvarligaste i häktningspromemorian?

Att Linnéa blir misshandlad och hotad.

Drogmissbruk

Ekobrott, någonting som Jocke blir varse och genast påbörjar operation radera spår och fokusförflyttning!?
Till priset av att en kvinna utsätts för helvetet på jorden, hennes familj jagas och hon utmålas som allt vidrigt du kan tänka dig.

Linnea har varit tyst.
Hon nödgades att gå ut offentligt för att förklara vad hon utsatts för, vilket inte är lätt, hon var saklig och hade bevis för vad hon berättade, men det häcklades hon för och fokusförflyttningen och kränkningarna mot brottsoffret blev än värre.

Det är mycket allvarligt och gör att utsatta människor inte kommer våga berätta och be om hjälp, det är sorgligt.
Citera
2024-03-16, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

FORTFARANDE är det ingen i förtalsgänget som lyfter det allvarligaste i häktningspromemorian?

Drogmissbruk

Ekobrott, någonting som Jocke blir varse och genast påbörjar operation radera spår och fokusförflyttning!?
Till priset av att en kvinna utsätts för helvetet på jorden, hennes familj jagas och hon utmålas som allt vidrigt du kan tänka dig.

Linnea har varit tyst.
Hon nödgades att gå ut offentligt för att förklara vad hon utsatts för, vilket inte är lätt, hon var saklig och hade bevis för vad hon berättade, men det häcklades hon för och fokusförflyttningen och kränkningarna mot brottsoffret blev än värre.

Det är mycket allvarligt och gör att utsatta människor inte kommer våga berätta och be om hjälp, det är sorgligt.

Vart är källan om att Jocke gjort det??? Chrippa??
Citera
2024-03-16, 06:57
Medlem
Citat:

Troligtvis skitsnack, har Chrippa talat sanning någon gång de senaste halvåret???
Citera
2024-03-16, 07:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Vart är källan om att Jocke gjort det??? Chrippa??
Det framgår i häktningspromemorian, från polisförhören.
Det kan inte bli tydligare.
Särskilt inte med den uppenbara agendan att förtala och utmåla Linnea som en hacker, golddigger, psykopatbitch med borderline, misshandlare osv, när det i själva verket är Linnea som satt ner foten när hon sett vad som pågår bakom legofasaden.

Mygel och brottslighet, pengatvätt, skattesmitning, hot, förföljelse, listan är oändlig.

Vill du ha bevis?
Läs och ta reda på varifrån informationen kommer.
Säkrast är att skåda hästens mun.
Vem som är häst respektive kusk, tränare osv får du fundera över själv.

Talesätt
"Ur hästens egen mun" är ett talesätt från tidigt 1900-tal som kommer från den engelska kapplöpningsvärden. För att få det bästa stalltippset, försöker spelaren få så mycket information som möjligt från ägaren, tränaren och kusken, men sanningen kommer säkrast "ur hästens egen mun"
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-03-16 kl. 07:15.
Citera
2024-03-16, 07:06
Medlem
Citat:

Okej så där står det att Jocke anmält Chrippa i Jackes namn??? Vilken sida finner jag det??
Citera
2024-03-16, 07:16
Medlem
Om något hot verkligen polisanmälts, så borde det varit Skabbes påstådda hot att döda Anjos barn. Enligt Anjo har ju Jocke till och med en inspelning av hotet. Anmält...? Icke! Anjo kontaktar visserligen snuten - men om skattebrott...

Nej, det där om en anmälan från Jocki i Jackes namn är en lögn, missförstånd eller ett ganska kul prank.
Citera
2024-03-16, 07:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Om något hot verkligen polisanmälts, så borde det varit Skabbes påstådda hot att döda Anjos barn. Enligt Anjo har ju Jocke till och med en inspelning av hotet. Anmält...? Icke! Anjo kontaktar visserligen snuten - men om skattebrott...

Nej, det där om en anmälan från Jocki i Jackes namn är en lögn, missförstånd eller ett ganska kul prank.

Det är möjligt att det är en lögn, och likaså videon Anjo skryter om. Det finns ingen video där Chrippa skulle hotat hans ungar. Dom är lika stora smuts alla och tror att folk som läser och följer är korkade. Vilka tragiska liv dom lever för inte tala om kvinnorna. Det är ju för fan som ett Knutby i Norrköping
Citera
2024-03-16, 08:00
Avslutad
Citat:

Drogmissbruk

Linnea har varit tyst.

Det är mycket allvarligt och gör att utsatta människor inte kommer våga berätta och be om hjälp, det är sorgligt
.

Citat:
Särskilt inte med den uppenbara agendan att förtala och utmåla Linnea som en hacker, golddigger, psykopatbitch med borderline, misshandlare osv, när det i själva verket är Linnea som satt ner foten när hon sett vad som pågår bakom legofasaden.

Mygel och brottslighet, pengatvätt, skattesmitning, hot, förföljelse, listan är oändlig.

Vill du ha bevis?
Läs och ta reda på varifrån informationen kommer.
Säkrast är att skåda hästens mun.
Vem som är häst respektive kusk, tränare osv får du fundera över själv.

Talesätt
"Ur hästens egen mun" är ett talesätt från tidigt 1900-tal som kommer från den engelska kapplöpningsvärden. För att få det bästa stalltippset, försöker spelaren få så mycket information som möjligt från ägaren, tränaren och kusken, men sanningen kommer säkrast "ur hästens egen mun"

Citat:
Okej så där står det att Jocke anmält Chrippa i Jackes namn??? Vilken sida finner jag det??

Citat:
Mumsbullen ge mig sid numret där det är bevisat att Jocke anmält Chrippa i Jackes namn...
Jag pratar om vad som finns i häktningspromemorian, själva anledningen till att cirkusen startade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in