2024-03-15, 21:20
Medlem
Lill-Anns avatar
Hejsan!

Häromsistens var jag och några bekanta/kollegor tillsammans i min kollegas hus. Vi såg filmklassikern Sällskapsresan (första filmen). Har sett den förut, men såg den gärna igen. Visst tycker jag Lasse Åbergs figur Stig-Helmer är rolig, eller ja, smårolig då. Jag småskrattade väl mer åt scenerna med honom. Och suparparet Weiron Holmberg / Sven Melander var inget kul alls - för mycket buskis över det hela.

Nej, då jag vek mig av skratt var då filmens Gösta (Roland Jansson) kom upp. Vad denne man än företog sig i filmen, så gick det snett. Så fort han öppnade munnen, skrattade jag. "Här står - 'rum med havsutsikt'" och "Nu ska skiten i", då han kastar golfbagen i dammen, eller då han upptäcker att det inte finns några sedelbuntar i Wasa sport-paketet, utan just hårt bröd.

Ingen skrattade just här. Utom jag. Och då jag fick frågan varför det var så roligt, var det svårt för mig att förklara och jag fick sneda blickar.

Ursäkta mig; vi har väl alla olika sorts humor och jag kan inte bättre förklara varför Gösta är så rolig.

Har ni varit med om samma?
Senast redigerad av Lill-Ann 2024-03-15 kl. 21:23.
Citera
2024-03-15, 21:25
Medlem
Conor-MacGyvers avatar
Dålig uppfostran, sopiga föräldrar?
Citera
2024-03-15, 21:37
Bannlyst
Om du vet att du skrattar på fel ställe är det väl bara att börja skratta på ett ställe?

Jag har aldrig i hela mitt liv hört att en persons tajming gällande skratt ska vara ett problem eller något man diskuterar
Citera
2024-03-15, 21:55
Medlem
Fr3ak0ut90s avatar
Du kanske har tourettes syndrom om du har fler konstiga bekymmer än detta då alla har olika humor, skulle annars gissa på torr humor bara
Citera
2024-03-15, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Hejsan!

Häromsistens var jag och några bekanta/kollegor tillsammans i min kollegas hus. Vi såg filmklassikern Sällskapsresan (första filmen). Har sett den förut, men såg den gärna igen. Visst tycker jag Lasse Åbergs figur Stig-Helmer är rolig, eller ja, smårolig då. Jag småskrattade väl mer åt scenerna med honom. Och suparparet Weiron Holmberg / Sven Melander var inget kul alls - för mycket buskis över det hela.

Nej, då jag vek mig av skratt var då filmens Gösta (Roland Jansson) kom upp. Vad denne man än företog sig i filmen, så gick det snett. Så fort han öppnade munnen, skrattade jag. "Här står - 'rum med havsutsikt'" och "Nu ska skiten i", då han kastar golfbagen i dammen, eller då han upptäcker att det inte finns några sedelbuntar i Wasa sport-paketet, utan just hårt bröd.

Ingen skrattade just här. Utom jag. Och då jag fick frågan varför det var så roligt, var det svårt för mig att förklara och jag fick sneda blickar.

Ursäkta mig; vi har väl alla olika sorts humor och jag kan inte bättre förklara varför Gösta är så rolig.

Har ni varit med om samma?
Du glömde "Må djävulen ta alla kvinnor". Men håller med dig. En överviktig kolerisk gubbe är skitkul.
Citera
2024-03-15, 22:19
Medlem
Conor-MacGyvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Du glömde "Må djävulen ta alla kvinnor". Men håller med dig. En överviktig kolerisk gubbe är skitkul.
*Fruntimmer*

Må djävulen ta alla fruntimmer*
Citera
2024-03-15, 22:40
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:

Känns inte som om han var tänkt att vara rolig jämfört med de andra karaktärerna.

Gösta:

Scen vid bilen. Upptäcker att bilnycklarna blev med
i golfbagen som ligger i dammen. Kroppsspråket då han vadar i dammen.

" Du får ursäkta för mitt uppträdande alldeles nyss. Måste vara värmen. Har aldrig hänt förut." Gösta urskuldar sig till chockerad mäklare. Ha ha ha!!

"Det ska bli skönt att slippa det här landet. Jävla förmyndarmentalitet" Gösta är arg för att hans bil blev lappad.

Och så vidare.😄
Citera
2024-03-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Känns inte som om han var tänkt att vara rolig jämfört med de andra karaktärerna.

Gösta:

Scen vid bilen. Upptäcker att bilnycklarna blev med
i golfbagen som ligger i dammen. Kroppsspråket då han vadar i dammen.

" Du får ursäkta för mitt uppträdande alldeles nyss. Måste vara värmen. Har aldrig hänt förut." Gösta urskuldar sig till chockerad mäklare. Ha ha ha!!

"Det ska bli skönt att slippa det här landet. Jävla förmyndarmentalitet" Gösta är arg för att hans bil blev lappad.

Och så vidare.😄
Det var bättre på Francos tid.
Citera
2024-03-15, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conor-MacGyver
*Fruntimmer*

Må djävulen ta alla fruntimmer*
Epic fail av mig, tack för rättelsen!
Citera
2024-03-15, 22:53
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Det var bättre på Francos tid.

Var väl mäklaren (Mats Ahren) som sa?

Nu blir jag osäker.

Gösta: " Jag har hört att kriminaliteten blivit värre sen Franco dog. Ingen moral."

"Vädret? 20 grader och sol. Som i Stockholm då?"

😂
Citera
2024-03-16, 11:26
Medlem
Lill-Anns avatar
Läkaren (Magnus Härenstam) "Man i fyrtioårsåldern. Indolent, flyende haka."

Gösta:"Ja ja! Men hur ser han ut?" 😂😂😂😂
Citera
2024-03-16, 11:38
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Humor är subjektivt, så garva på du..
Det är bara bögar som har ett "rätt" och ett "fel"!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in