2024-03-15, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Vad är då kopplingen till den i Växjö som vid fototillfället äger bilen han poserar vid på profilbilden?

Det är väl mamman till MGM den unga kvinnan.
Citera
2024-03-15, 21:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är inte otänkbart att MGK anmält honom för att han fick en hållhake på henne eller hotade med rättsliga följder. Som för att förekomma en falsk beskyllning s a s.

Frågan är hur förvildade de är, eller om det finns nåt slags ordning i galenskapen.

Att totalt haverera ett par dussin människors liv bara för att man blivit förbannad känns som kraftig overkill. Eller som för mycket filmtittande..,

Eller så är vi inne i filmen redan...hahaha.

Tre personer på flykt, en häktad, en gripen, anhållen. Ja, vad kan ha föranlett ett sådant stort ingrepp i så många människors liv?

Kruxet och svaret finns mellan kvinnan och brottsoffret.

Och inte är det något helt oskyldigt, det tror jag inte.
Min gissning.

Men jag håller som sagt dörrarna öppna.
Citera
2024-03-15, 21:33
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Länk till MGM 1 Facebook
https://www.facebook.com/w*jyahashimi
(kopiera texten och byt ut * mot a så fungerar länken)

Länk till MGM 2 Facebook
https://www.facebook.com/F*ridvaziri143

Länk till MGM 3 Facebook
https://www.facebook.com/s*eed.vaziri.180
Så WH förlovade sig 2019 med FV som gifte sig 2018? Hmm..
Citera
2024-03-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag tror också att ex- frun vet mer. Hon skulle naturligtvis säga vad han var orolig över om hon kunde. Det ligger i sakens natur att man kommer till det i en berättelse...och att åhöraren frågar...

Och som du tar upp, så träffsäkert... så trodde inte BO att han skulle mötas av typ 5 pers.

Ja som du själv är inne på är det en märklig historia som inte riktigt går ihop och någon eller några är uppenbarligen oärliga här.

Parets mobiler är troligen borta för alltid så ska bli intressant och se vad de kan få fram utan dem.

Det ska framförallt bli väldigt intressant att följa MGK rörelsemönster över tid samt hur och när den sammanstrålar med BOs.

Undras om de hittar hans mobil..
Citera
2024-03-15, 21:38
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Det är väl mamman till MGM den unga kvinnan.
OK, såg det nu att det måsta vara så. Och även till han på bilden som är efterlyst då.
Hon har tydligen delat bostad med MGM 2023-02-09 till 2024-03-05 på diligensvägen, men det är kanske redan utrett i tråden. Håller på och läser ikapp...
Citera
2024-03-15, 21:39
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Ja! Kolla på MGM:s profil och info så ser du att hon lagt till systrar som släkt. Där hittar du dem.
Många nära släktingar i Australien. Värt att kolla.
Citera
2024-03-15, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jo den sidan finns också. Och ja det finns ju medhjälp till mord också. Och mord i samförstånd.

Detta nu handlar till att börja med om realismen i misstanken från åklagarens sida men även om möjligheten att häkta o frihetsberöva för att kunna bedriva utredning. Och bevisning för detta.

Sen kan saker ändras….

Ja bevars det är låångt tills sista ordet i denna härvan är sagt!

Men i slutändan blir det aldrig bättre än åklagarens kompetens och rättens välvilja. Lär väl sluta i HR när vi alla är minst ett år äldre
Citera
2024-03-15, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Så WH förlovade sig 2019 med FV som gifte sig 2018? Hmm..

Ja, det är en av märkligheterna, men som jag skrivit tidigare känns detta mer som ungdomar som är WT än afghanskt par och småbarnsföräldrar. Mer som "orten" än "högt uppsatta". Min känsla är "broooor habibi och gifte mig med min älskling + någon polares namn" Men jag kan ha fel, det har jag haft förr.
Citera
2024-03-15, 21:47
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Japp. Bra där. Du är på rätt spår. De har även en syster till som bor i Sumpan.
Och en syster som pluggar juridik i Uppsala. Eller är det en kusin?
Citera
2024-03-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det bekräftar i vart fall att han trodde det enbart var paret han skulle åka och träffa.

Tror absolut exfrun vet mer om händelsen och att hon berättat för polisen hur det sett ut. Sen har de bett henne hålla tyst.

Sen finns det orsaker som polisen känner till om varför både 3 våldtäkter och besöksförbudet lades ner.

Om än vi får vänta kommer det helt säkert fram i FUP.

Ja så är det sannolikt, kanske det är så att detta par kanske fanns på polisens radar innan detta inträffade i något annat sammanhang och därför intresserade polisen mer än en normal anmälan om en person försvunnen vilket sker varje vecka utan att det är fara på färde. Exfrun har nog berättat mer än vad som framkommit, typ mer detaljerat och varför hon var orolig liksom att (BO) var orolig inför mötet. Sen att crossåkare snubblar på väskan med liket bara dagar efter och man snabbt fastställer vem som hittats så drar man igång intensiva efterforskningar och olika tillslag, därav tar man 19-åringen på väg mot Tyskland men paret har gått upp i rök.
Citera
2024-03-15, 21:49
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
DN:

"Den döde var en 37-årig man som var bosatt norr om Stockholm – och det var hans exfru som larmade polisen efter misstankar om att allt inte stod rätt till. För DN berättar hon om att mannen skulle träffa två personer på torsdagen och att han oroade sig för mötet.

– Jag visste att han skulle träffa dem på torsdagen. Och när han sedan inte hörde av sig så blev jag orolig, säger hon.
"

https://www.dn.se/sverige/varmdooffrets-exfru-hans-familj-ar-helt-forkrossad/

Hon berättar vidare att de varit ett par i tio år och skilde sig sommaren -21. De har i princip haft kontakt varje dag.

"– Det är verkligen den sista människan i världen som skulle drabbas så här. Det kan ju låta klyschigt men det finns inte någon enda människa som var snällare än han, berättar exfrun."
//

"Exfrun har svårt att förstå vad konflikten dem emellan skulle bestå i.

– Han har aldrig gjort en fluga förnär. Jag har levt med honom i tio år. Alla är verkligen helt förtvivlade. Han lämnar ett så stort tomrum efter sig, säger kvinnan.
"

Efter tio år bör man väl känna en människas sämsta sidor?
Kanske inte alla, absolut inte, men något som hintar om upprepade våldtäkter och misshandel?

Det är inte allt för vågat eller kontroversiellt att gissa på att BO och den nu flyende kvinnan haft en affär.
Affären har uppdagats och då kommer ett batteri av hittepå som slutar i ett… väskmord.
Citera
2024-03-15, 21:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
OK, såg det nu att det måsta vara så. Och även till han på bilden som är efterlyst då.
Hon har tydligen delat bostad med MGM 2023-02-09 till 2024-03-05 på diligensvägen, men det är kanske redan utrett i tråden. Håller på och läser ikapp...

Vems mamma har bott i nacka fram till 5 mars i år…? Eller varit skriven där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in