2024-03-14, 17:39
Medlem
Fr3ak0ut90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Du tycker alltså inte att hårdare straff, att polisen fått mer befogenheter och medlemskap i Nato är något i rätt riktning?

Allt utom NATO-medlemskapet är väl positivt, folk lär förstå först senare med tiden att det inte bara är en "hemförsäkring" som Ulf Kristersson uppenbarligen har sålt in det som
Citera
2024-03-14, 17:51
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Att stödrösta på L går bort helt då de gärna talar om språkprov mm men i samma veva importerar 10 miljoner IS-terrorister och kallar den som protesterar för nazist. Av någon konstig anledning kopplar jag ihop L och C.

KD kommer troligen få fler partiledarskandaler på halsen och tappa för många väljare. Ebba kommer avslöjas med knark eller liknande lagom till valet.

Tänk Om bara sossarna kunde backa en sisådär 50-60 år.

Lustigt, det första jag tänkte när jag börjat läsa tråden var KD ja kanske men L nej för dom känns som det nya C som inte kan bestämma sig på vilken sida dom står.

"Om bara sossarna kunde backa en sisådär 50-60" procent så skulle jag också bli glad.
Citera
2024-03-14, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
De vill styra när barn får använda sociala medier -oliberalt
De vill inte avkriminalisera cannabis - oliberalt
De vill ha höga skatter - oliberalt
De vill kvotera privata företags styrelser - oliberalt
De vill ha skattefinansierad public service - oliberalt

Säg en riktigt liberal åsikt L har?

Det är det jag alltid sagt, Folkpartiet eller nu Liberalerna pratar gärna om sin liberala ideologi men de har aldrig varit och är inte liberaler på riktigt och därför har de aldrig varit trovärdiga utan betraktats som smygsossar istället.
Citera
2024-03-14, 19:22
Medlem
Nej det ska inte stödröstas alls. Klarar inte partierna C,L,MP eller Kd och dess partiledare att göra bättre ifrån sig än så här. Ja då får partiledarna stå sitt kast och partier riskera att falla ifrån riksdagen.

Det får vara slut på idiotin med stödröster för små skitpartier. Klarar man inte av för egen maskin att genom sin politik att hänga sig kvar så får det vara.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2024-03-14 kl. 19:45.
Citera
2024-03-14, 20:58
Medlem
meatrods avatar
Kommer fan aldrig stödrösta på något - Skitpartier ska ut!
Citera
2024-03-14, 21:28
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det är förvisso sant. Vi får hoppas att AfS tar mandat någon gång på 2040-talet, om de följer SD:s utveckling 1990-2010, typ.

Tack vare internet och att SD har krattat manegen så kan det gå betydligt fortare nu.
Citera
2024-03-15, 09:59
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Nej det ska inte stödröstas alls. Klarar inte partierna C,L,MP eller Kd och dess partiledare att göra bättre ifrån sig än så här. Ja då får partiledarna stå sitt kast och partier riskera att falla ifrån riksdagen.

Det får vara slut på idiotin med stödröster för små skitpartier. Klarar man inte av för egen maskin att genom sin politik att hänga sig kvar så får det vara.

Fattar vad du menar, men grejen är att i en skarp situation där t.ex. KD skulle vara det enda partiet som hänger löst så hade det ju varit bättre att stödrösta än att få sossarna igen, helt klart.
Citera
2024-03-15, 10:03
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingkongfitness
Intressant, skulle nog ge min sd röst till kd i nästa val för att rädda stoppasosseriet kampanjen

Det är ju ett tänkbart scenario, opponera att KD hänger löst och MP och C gör det inte. Klart man stödröstar då för att få Tidö igen o slippa sossarna i fyra år. Så hade jag gjort allafall. Känns logiskt.
Citera
2024-03-15, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Ville bara säga det uppenbara med nu lite drygt 1,5 år kvar till val.

Både L och KD ligger under 4 % och kommer båda behöva stödröstas in om det vore val idag.

Vilka här tycker det är en bra idé?

Själv som röstande på SD i alla val jag kunnat hade kunnat tänka mig att stödrösta så att Tidöplanerna kan fortsätta arbeta utan avbrott för sosse och vänsterpolitik.

Att stödrösta i läget vi är i nu borde ses som en självklarhet av nationella såvidare de inte vill ha skandalmagda och vänsterhaveri i fyra år till.

Detta är verkligheten vi kommer få förhålla oss till när det blir val snart.
Nä. Jag har aldrig röstat i kyrkovalet och kommer skita i det även 2025. Det där får ni religösa fantaster sköta själva
Citera
2024-03-15, 12:50
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Nä. Jag har aldrig röstat i kyrkovalet och kommer skita i det även 2025. Det där får ni religösa fantaster sköta själva

Okej, dock är det riksdagsvalet som diskuteras i denna tråden.
Citera
2024-03-15, 14:14
Avslutad
Citat:
Okej, dock är det riksdagsvalet som diskuteras i denna tråden.
Det är inget riksdagsval utan kyrkoval om 1,5år.
Citera
2024-03-15, 18:24
Medlem
Citat:
Fattar vad du menar, men grejen är att i en skarp situation där t.ex. KD skulle vara det enda partiet som hänger löst så hade det ju varit bättre att stödrösta än att få sossarna igen, helt klart.

Då är det väl bättre att inte rösta på tex Kd alls och istället rösta på M eller Sd. Det finns ju inga garantier för att stödröster till Kd räcker och då är ju stödrösterna bortkastade.

Nej C,Kd,L och Mp ska inte ha några stödröster alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in