Citat:
Ursprungligen postat av
lone star
Sista 15 åren så har jag varit rätt intresserad att titta på nyheterna. Men jag skulle säga att väldigt abrupt, sista månaderna..ca ett halvår max, så har jag blivit helt ointresserad. I mitt fall så är det väl 2 orsaker. Det ena är att nästan alla nyheter numer, bevisar att vi börjar gå tillbaks i apstadiet dvs degenereras som art. Det andra skälet är all glättighet i övrigt; matprogram, efter 5, berget, farmen, över Atlanten osv. Det är liksom nä nu kör vi lite tunnelseende över världsläget och kör lite blajtv.
Hursomhelst har ert mediaintresse försvunnit också? Eller tycker ni det är värt hänga med?
Måste faktiskt säga att det blivit klart skönare att ge katten i det mesta av media, även om det krymper ens världsbild, en världsbild som i o försig inte är mycket att ha.
Slutade titta strax efter 30 års ålder. Hade börjat att titta vid cirka 10. tyckte det var kul att titta på "nyheterna" när jag var barn. I tonåren tyckte jag Anita Jekander på Aktuellt var djävligt snygg också
Det jag på senare år verkligen kräkts över är hjärntvätten och propagandan, allt det där som förvandlat svenskarna till att vara klimatmuppar, vaccinpundare, Trumphatande imbeciller och rysshatande NATO-hjon.. Dessutom fångar "nyheterna" alltid in det skitnödiga och det otroligt fåniga och trista som utgör dagens Sverige, EU och västvärld. Fy satan! Och det där ska jag knarka varje dag??? I helvete heller.