2024-03-14, 01:31
Medlem
OdCaBos avatar
Tror inte jag haft en tv på typ 15 år nu. Enda användningsområdet för den jag kan tänka mig vore om jag spelade tv-spel. Men det gör jag inte.

Vad gör en tv som inte en dator gör bättre liksom?
Citera
2024-03-14, 01:34
Medlem
geezerchides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Hur vet ni vad som visas om ni inte kollar på programmen?

Bra svar! Har nu börjat titta på TV igen, åh tack, kära V-H. Nu är jag tranny och går runt i samhället med en dildo i röven konstant och dyrkar muslimer. Slava Ukraini!
Citera
2024-03-14, 03:23
Medlem
Missisoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttackHelikopter69
Jag får dom viktiga och intressanta nyheterna här ifrån under aktuella ämnen…

Man kan med fördel komplettera vanliga PK-nyheter med vittnesmål från Flashback. Det är här dom som varit med vid studioinspelningar och galor skriver. Man får givetvis använda sitt sunda förnuft och väga sannolikheten i det som skrivs.
Som grävande journalist bör man definitivt inte släppa ett scoop, utan att kolla med flashback. Dom hetaste brotten och fusken i kulturvärlden ligger i Papperskorgen.
Citera
2024-03-14, 06:48
Medlem
Jag slutade också för mer än 10 år sedan. Vet inte om jag någonsin följt nyheterna egentligen. Men jag vet att jag för kanske 7 år sedan började läsa svt på webben. Man får liksom basic fakta där.

Det jag inte kunde stå ut med var känslan av att de trycker in i mitt huvud vad jag ska tänka på. Liksom "NU ska vi ägna FEM MINUTER åt detta ämne som VI tycker är oerhört viktigt och med RYNKAD PANNA ska informera er om: hur SVÅRT det kan vara för TJEJER som vill spela ISHOCKEY."

Men jag kollade faktiskt på en nyhetssändning nyligen, tror det var TV4. Det var lite kul faktiskt. Jag tänkte jag skulle göra om det men det har inte blivit av.

Jag förstår inte hur folk hade tid förr. Då vid 19-20 tiden vill min unge leka. Vi kanske är bättre föräldrar idag än våra föräldrar var.
Citera
2024-03-14, 07:07
Medlem
Ett upplyst folk är av vitalt och grundläggande värde för Demokratin.

Tronen, Altaret, Svärdet och Penningpåsen är despoti och inbilskhet, tillhör en svunnen tid.
Citera
2024-03-14, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wombatfriend
Orkade inte med propagandan längre. Det går alldeles utmärkt att hålla sig uppdaterad på andra sätt om man nu vill det.

Det är väl bara vänstertomtar som tittar på propagandakanalen SVT.
Citera
2024-03-14, 14:55
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Hur vet ni vad som visas om ni inte kollar på programmen?
Via andra😅
Referat på Sr ibland....
Visst nån gång har man ju fastnat och
då häpnar man ju över ytligheten i nyhetssvepen.
Citera
2024-03-14, 21:29
Medlem
Jag vill helst kolla/lyssna på sånt där man kan ändra uppspelningshastigheten vid behov. Ibland blir det segt.
Citera
2024-03-15, 00:05
Medlem
Slängde ut TVn för 5-6 år sedan. Söker info här och på tex X och danska tidningar. Är numera 10 ggr mer kunnig om omvärlden än tidigare och mindre PsyOpsad.
Citera
2024-03-15, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Sista 15 åren så har jag varit rätt intresserad att titta på nyheterna. Men jag skulle säga att väldigt abrupt, sista månaderna..ca ett halvår max, så har jag blivit helt ointresserad. I mitt fall så är det väl 2 orsaker. Det ena är att nästan alla nyheter numer, bevisar att vi börjar gå tillbaks i apstadiet dvs degenereras som art. Det andra skälet är all glättighet i övrigt; matprogram, efter 5, berget, farmen, över Atlanten osv. Det är liksom nä nu kör vi lite tunnelseende över världsläget och kör lite blajtv.

Hursomhelst har ert mediaintresse försvunnit också? Eller tycker ni det är värt hänga med?
Måste faktiskt säga att det blivit klart skönare att ge katten i det mesta av media, även om det krymper ens världsbild, en världsbild som i o försig inte är mycket att ha.

Slutade titta strax efter 30 års ålder. Hade börjat att titta vid cirka 10. tyckte det var kul att titta på "nyheterna" när jag var barn. I tonåren tyckte jag Anita Jekander på Aktuellt var djävligt snygg också

Det jag på senare år verkligen kräkts över är hjärntvätten och propagandan, allt det där som förvandlat svenskarna till att vara klimatmuppar, vaccinpundare, Trumphatande imbeciller och rysshatande NATO-hjon.. Dessutom fångar "nyheterna" alltid in det skitnödiga och det otroligt fåniga och trista som utgör dagens Sverige, EU och västvärld. Fy satan! Och det där ska jag knarka varje dag??? I helvete heller.
Citera
2024-03-15, 21:19
Medlem
Kollar aldrig på en nyhetssändning sedan 10-15 år tillbaka. Hatar nämligen att bli ljugen för.

Klimatpropagandan är värst. Agendan är uppenbar.

Journalisterna är aktivister.
Citera
2024-03-15, 21:20
Medlem
Sedan man slutade kolla på SVT, Aftonbladet, TV4 m.fl gick blodtrycket ner en hel del kan jag säga. Bästa beslutet i mitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in