2024-03-15, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Förmodligen en felsägning/ihopblandning av fakta och ingen sanning.
Ja det verkar så
Citera
2024-03-15, 15:06
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Man bör sätta vittnens hälsa mkt högt i en mordutredning…
Absolut är det så, och det sker lyckligtvis också!

En annan sak (rent spekulativt av mig) är ju att de båda MGM skulle ju t.ex. kunna ha sagt till BO vid ankomsten att "vi håller en dämpad dialog för att barnen sover" el. ngt likn.
Strax innan situationen urartade så kanske det var relativt dämpad ton i rummet samtidigt som t.ex. ett slag i bakhuvudet på BO följt utav en strypning ledde till avsvimnande eller död!
OBS! Ren spekulation.
Citera
2024-03-15, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saphiri
Man börjar ju fundera på om mannen och kvinnan är syskon och har en incestrelation med varandra.. på hennes Facebook har hon lagt upp detta;

” En fantastisk prestation idag AMB studenter är verkligen bästa. utfört en kärlekshistoria "flicka och pojke" älskar varandra och i slutet de fick reda på att de var riktiga syster och bror. Det var verkligen känslomässigt, men de gjorde ett bra jobb i alla fall. fick mig att gråta i slutet men jag verkligen haft det...
KOLLA 🤘🏻❤️❤️💑😍💁🏻‍♂️🙋🏻”
Skilda världar hade väl också ett par som var syskon och blev kära…. De fick reda på slutet av pjäsen att de var syskon, de visste alltså inte det.

Tror inte de är syskon. Händer ofta att man gifter sig med sina kusiner men inte syskon. Kanske styvsyskon. Men inte syskon!?
Citera
2024-03-15, 15:18
Medlem
Hur kunde polisen spåra 19 åringen till Lund? Mobilspår, skuggning eller vad

Tågbiljetter är väl ej spårbara
Citera
2024-03-15, 15:22
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hur kunde polisen spåra 19 åringen till Lund? Mobilspår, skuggning eller vad

Tågbiljetter är väl ej spårbara

Polisen hade ju nyss vart hemma hos morsan, där även 19-åringen var och haft nån typ av "förhör/förfrågning". Han var nog hyfsat nervös då. Poliserna satte såklart nån typ av mobilspårning/span på honom. Så plockade kollegorna honom på tåget i Lund.
Citera
2024-03-15, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Stämmer inte överhuvudtaget, men ni ska in och förstöra varenda tråd med erat tjat om att det känns så. Inte ett enda styckmord genomfört i Sverige av andra än blekfeta svennar och det var vad denna diskussion handlade om. Åter hade ni fel men önskade och gissade er till att dessa gärningsmän i detta fall var "invandrare", och nu är även rubriken ändrade till att detta är ett vanligt mord så diskussionen är över. Hej då

Inte ett enda styckmord genomfört av andra än blekfeta svenskar? Är rätt hundra på att Tischko som mördade och styckade Wilma INTE är en blekfet svenne…
Citera
2024-03-15, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eftersom 19- åringeninte är häktad för mordet men inte för gravfridsbrottet, kanske han hävdar att han ombetts vara barnvakt. Typ promenerat med barnen under tiden för mordet. Han kan därför ha uppkoppling till bostaden under tiden för dumpningen.

Barnvagnen är kvar, lämpar sig inte på flygresor kanske. Finns ju bättre som är lätta och ihopfällbara. Så åkte man tillbka till lgh efterår för att hämta barnen, eller möttes man kanske upp på vägen, överlämnade barnen...Hade han egen bil?

Att han häktas på sannolika skäl betyder att de har något på honom ändå under denna tid för mordet. Kanske är han uppkopplad till platsen under rätt tidsspann.

Ja det lättaste och snabbaste underlaget idag är nog att kolla mobiluppkopplingarna för att avgöra var en person initialt kan befinna sig.

Det ser ut som 19-åringen kopplas till lägenheten BP men ej till fyndplatsen. Så hans uppgift har nog varit dels barnvakt och uppstädare.
Undrar förresten när de har soptömning i huset?

Sen är paret sannolikt även med till dumpningsplatsen då de har lokalkännedomen + 25-åringen då alla dessa 3 är häktade för mord och gravfridsbrott.

Misstänker de sen återvänt till BP efteråt pratat ihop sig, packat ihop sig och bommat igen och dragit i samband med att telefonspåren i Mjölby (?) upphör. När nu det var?

Det är relativt små barn vad jag förstår så tror de måste fått med en annan vagn, typ någon hopfällbar dubbelvagn eller stå-vagns modell.

Man undrar om ens paret har körkort? Eller om de åkt med i 25-åringens bil? Och iså fall gick färden först till Tingsryd och sen vidare därifrån?
Han har 2 bilar reggade på sig.
Senast redigerad av viperstyle 2024-03-15 kl. 16:03.
Citera
2024-03-15, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones

En annan sak (rent spekulativt av mig) är ju att de båda MGM skulle ju t.ex. kunna ha sagt till BO vid ankomsten att "vi håller en dämpad dialog för att barnen sover" el. ngt likn.
Strax innan situationen urartade så kanske det var relativt dämpad ton i rummet samtidigt som t.ex. ett slag i bakhuvudet på BO följt utav en strypning ledde till avsvimnande eller död!
OBS! Ren spekulation.

Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Polisen hade ju nyss vart hemma hos morsan, där även 19-åringen var och haft nån typ av "förhör/förfrågning". Han var nog hyfsat nervös då. Poliserna satte såklart nån typ av mobilspårning/span på honom. Så plockade kollegorna honom på tåget i Lund.
Jag har sett två olika uppgifter, dels att 19 åringen var hemma hos mamman när polisen var där och stack därefter. Dels att 19 åringen inte var där och att man då spårade honom till tåget mot Lund. Någon som vet vad som stämmer?
Citera
2024-03-15, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det finns även en möjlighet att de har pass från annat land, Iran Europa osv, alt har uppehållstillstånd i andra identiteter i tex Tyskland eller Turkiet.

Sätt sådant i flera förundersökningar där immigranter förekommer.

Ganska vanligt förekommande och jag tror de är kvar i Sverige eller något EU land, möjligen Turkiet utanför EU. Spåret till latinamerika är nog ett villospår om de inte har "fett" med pengar till resa över atlanten och det är inte gratis att gömma sig i latinamerika. Har de dessutom flygit från Arlanda vilket jag tror mest sannolikt så är nog redan länsman klar med vilket land/flygplats de rest till om de tagit flyg.
Att mobilspåren slutar i området kring Mjölby är nog snarare den nu häktade 19-åringen som fixat det, släkt ner deras mobbar i det området och dumpat dem... sannolikt ett villospår. Latinamerika tas bort genom "Ockhams rakkniv" för jag tror inte detta är så komplicerat som man kan tro, precis som du skriver, fler än en identitet rent historiskt efter 2015-invasionen av asylanter till EU.
Däremot så verkar det vara flera inblandade på olika nivåer vilket är vanligt i liknande dåd som sannolikt har med "heder" att göra. Att BO skulle vara stenrik och man därigenom tagit honom av daga för att komma åt betydande belopp är mindre sannolikt, tror allt bottnar i tidigare umgänge (BO) och nuvarande umgänge (MGM1) hos kvinnan (MGM2) ifråga. Visst jag kan ha fel men ofta brukar just Ockhams rakkniv passa in i liknande fall.
Citera
2024-03-15, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones

OBS! Ren spekulation.
utgår ifrån att det har använts mycket våld, tre primitiva manliga afghaner
därtill en vildsint kvinna
de har nog alla utövat rejält mycket våld mot brottsoffret.
Att småttingar fanns på plats-togs nog ingen notis om..
Citera
2024-03-15, 15:37
Medlem
Sam.Boyds avatar
Nu framkommer det att paret beställt flygresa innan mordet.
Tyder på att mordet var planerat.
Citera
2024-03-15, 15:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Jag har sett två olika uppgifter, dels att 19 åringen var hemma hos mamman när polisen var där och stack därefter. Dels att 19 åringen inte var där och att man då spårade honom till tåget mot Lund. Någon som vet vad som stämmer?

Jag har bara sett att de slog till i Alvesta och fann 19-åringen där. De var då primärt ute efter paret. Sen pep grabben iväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in