2024-03-14, 22:09
Medlem
Varför inte?

Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Det är han inte.

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_personal_info.php?order_id=4297766&s et_site_id=2&cat=home&sign=91fbddce128161a22e3bb80 740647533
Citera
2024-03-14, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Jag har varit otydlig. Denna KA är alltså INTE BO men det är mycket troligt att AA är BO. Båda namnen har cirkulerat i tråden och jag har blandat ihop dem. KA som du pratar om här har figurerat i de företag som MGM 1 figurerat i och därför spekulerades det i om han var BO, men det är han alltså INTE vilket du mycket tydligt har utrett här. Stort tack!
Vad är det som gör AA mycket trolig? Utöver det datum han dog? Tar det fortfarande för väldigt otroligt, att Ratsit fått uppgifter om BOs död, innan BO ens hittats.
Citera
2024-03-14, 22:10
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Vi måste sluta kalla KA eventuell BO, utan mer belägg. Han verkar ej stämma in. Visst, kan inte uteslutas, men verkar ej som rätt person.

Det var jag som först nämnde honom
, pga olika bolags-engagemang. Efter det har det framkommit uppgifter som talar emot honom som BO.

Var hittar du att han kom till Sverige 2016? BO ska ha kommit 2017, enligt artikel på Expressen.

Tror hen refererar till KA's CV, om man läser under Education står det: (men det känns som man kan höfta när man skriver CV)

2016 - 2020
SFI
Swedish Language
High school
CNC operator with Lernia AB
Citera
2024-03-14, 22:12
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Det PIL syftar på är att det datum som står på ratsit inte brukar vara det datum personen dog utan datumet det rapporterats in. Vilket PIL också har exempel på och det stämmer. AHA har isf, om det alltid är samma rutin på ratsit, rapporterats död redan den 7e mars, men BO blev anmäld försvunnen först 9e mars. Lite oklart allt detta…
RatsIt får infon (precis som MrKoll o MerInfo) ifrån betalda batchkörningar ifrån myndigheterna.
RatsIt är snabba (1-2 dgr) men ibland lite långsammare.
RatsIt brukar ange att info om någon avliden kvarstår i deras system under 6 månaders tid.
Senast redigerad av PreciousStones 2024-03-14 kl. 22:43.
Citera
2024-03-14, 22:14
Medlem
Lasslys avatar
Tror vi kan avfärda KA som BO. Har gjort inlägg på Facebook att han är i Märsta den 10:e Mars

https://www.facebook.com/haz7cr10
Citera
2024-03-14, 22:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Läs inläggen angående registrering på Ratsit.

Det går oftast mkt snabbt.

Min mors registrerade dödsdag (Ratsit) var samma som hon avled, jag var närvarande. Dock det tog flera dagar innan läkarens dödsfallsintyg registrerades trots att hon redan hämtats av begravningsbyrån.

”Skatteverket registrerar dödsfallet så snart ett dödsbevis har kommit in från läkare eller sjukhus, eller när Skatteverket har beslutat om dödförklaring

Det tar normalt någon dag för uppgiften att registreras hos Skatteverket. Därefter meddelar Skatteverket att en person avlidit via ett speciellt informationssystem som andra myndigheter och många privata företag, banker och försäkringsbolag är kopplade till. Ofta sker detta automatiskt. ”
Citera
2024-03-14, 22:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Sluta tjafsa.

/Moderator
Citera
2024-03-14, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det går oftast mkt snabbt.

Min mors registrerade dödsdag (Ratsit) var samma som hon avled, jag var närvarande. Dock det tog flera dagar innan läkarens dödsfallsintyg registrerades trots att hon redan hämtats av begravningsbyrån.

”Skatteverket registrerar dödsfallet så snart ett dödsbevis har kommit in från läkare eller sjukhus, eller när Skatteverket har beslutat om dödförklaring

Det tar normalt någon dag för uppgiften att registreras hos Skatteverket. Därefter meddelar Skatteverket att en person avlidit via ett speciellt informationssystem som andra myndigheter och många privata företag, banker och försäkringsbolag är kopplade till. Ofta sker detta automatiskt. ”

Ja, eftersom hon dog på ett "normalt" sätt. Se exempel bland mina tidigare inlägg.
Citera
2024-03-14, 22:20
Medlem
Jag reagerade också på att de på Efterlyst sa att kvinnan har barn med bröderna. Så barnen är både syskon och kusiner?
Citera
2024-03-14, 22:20
Medlem
Citat:
Vad är det som gör AA mycket trolig? Utöver det datum han dog? Tar det fortfarande för väldigt otroligt, att Ratsit fått uppgifter om BOs död, innan BO ens hittats.

Ja, många har kritiserat mig då jag inte ansett varken AA eller KA trolig tidigare, men då det kan stämma att AA blivit mördad redan på kvällen på torsdag (den 7/3) och det märkliga att han verkar ha kommit till Sverige långt tidigare och sökt uppehållstillstånd under annat namn och därefter återkommit 2017 och sökt tillstånd i nytt namn och det verkar kunna stämma med hans Facebook så är det väl inte längre så otroligt. Det blev dock en trådsanning baserat på att han var mest eftersökt i Upplands Väsby och någon påstår att det finns koppling.
Citera
2024-03-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Alltså, lillebrorsan kanske har obestridliga bevis (filmat/fotat m datum) att polisen är 100% att han mördades den 7:e.
Jag tror det är han! Ganska säker. Och han ser ut att skryta runt med parfymer, bilar och sin kropp…. Gift tidigare med en svensk äldre och foton med hennes barn.

Dog den dagen som anhöriga inte fått tag på honom. Han är kurd från Irak (inte kurd från Kurdistan för det finns inte ett sådant land).

Magkänslan säger han!
Citera
2024-03-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Ja, många har kritiserat mig då jag inte ansett varken AA eller KA trolig tidigare, men då det kan stämma att AA blivit mördad redan på kvällen på torsdag (den 7/3) och det märkliga att han verkar ha kommit till Sverige långt tidigare och sökt uppehållstillstånd under annat namn och därefter återkommit 2017 och sökt tillstånd i nytt namn och det verkar kunna stämma med hans Facebook så är det väl inte längre så otroligt. Det blev dock en trådsanning baserat på att han var mest eftersökt i Upplands Väsby och någon påstår att det finns koppling.

Jag är fortfarande mycket tveksam, men hoppas att vi snart får svar på frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in