2024-03-14, 11:08
Medlem
mariannejohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastartikel
Min tanke var ju att eftersom du är dömd för det att du kunde svara på det.
Är genuint intresserad av faktan.

Bara för att man är dömd för nånting betyder ju det inte automatiskt att man är skyldig till det. Och nu är det ju så att jag inte hade något med vare sig mordet eller styckningen att göra. Så svaret på din fråga är återigen: Jag vet inte.
Citera
2024-03-14, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Det låter ju som en bra tillvaro att göra det man gillar och få allt betalt inkl nöjen! En trea tom, ser ut som du är bättre på att städa numera Men kommunen borde ju vilja hjälpa dig att hitta en sysselsättning kan man tycka.

Vad skulle du vilja jobba med om du fick drömma fritt? Och vad brukar du få för förklaring från arbetsgivarna som inte vill anställa dig?

Hur känns det annars att röra sig i Boden nuförtiden, du har väl blivit lite av en kändis gissar jag...?

Städningen får jag faktiskt hjälp med då min bostad ingår i en gruppbostad där två i personalen kommer upp och hjälper mig varje dag, de ringer även och väcker mig för att hjälpa till att jag ska kunna hålla dygnet (något sådär iaf), samt att de hjälper och påminner mig om att äta middag så att jag äter åtminstone en gång per dag 👍

Smide eller finsnickeri skulle nog vara drömmen men då är jag också utbildad som det när jag gick folkhögskola 😊

Jag kan faktiskt röra mig helt okej i Boden. Om man bortser från de enstaka fyllot så är det inte direkt någon som bryr sig.
Citera
2024-03-14, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Tack för svar,
Jag har inte följt denna tråd mer än att ha läst då och då så igår började jag läsa FUP för att bilda mig min egna mening. Jag har läst ca 1/4 av den (inte kommit in på förhören än)
Än så länge såg det inte bra ut för dig dock. Möjligt svar på mina frågor kommer i förhören sen men:
1: Hur hamnade ditt DNA på Vatchas underben? När det låg i det gula huset. Benet hade tvättats innan.
2: Hur hamnade Vatchas blod på dina arbetshandskar? Hur förklarade du allt blod i bagaget på bilen? Och på Coop påsen som hade både hennes blod och ditt DNA på sig? Tejpen i badrummet vs tejpen runt hennes hals?
3: Din 8 månaders lilla hundvalp (tragisk läsning) som rastades på balkongen så att avföring trilla ner till grannen under, som lämnades ensam på balkongen och skällde så att grannar klagade flera ggr.
Till hyresvärden sa du den avlivats, till tjejkompisen som frågade i SMS sa du att den hade bitit på en kabel och fått X antal volt i sig. Får man volt i sig, blöder man verkligen så mycket då så det lämnas blodspår från din dörr enda ut?
Min första känsla när jag läste det fick mig att åter tänka på mitt förra inlägg till dig, "Alla som skadar djur blir inte seriemördare, men många seriemördare har börjat med att skada djur." Det kan inte vara så att du styckade hunden och fick blodad tand så några månader senare ville testa på en människa?
(Just nu är jag faktiskt genuint orolig att du kommer göra det igen mot någon)

Jag ska fortsätta min FUP läsning idag så kommer säkert få flera funderingar!

OT: Jag har med Autism (Aspergers) och ADHD, jag brukar fascinera mig av fall där GM har samma eller liknande kombinationer. Jag sätter mig in i deras tankesätt och på många plan kan relatera.
Jag har dock överdriven empati (istället för avsaknad som kan vara vanligt) speciellt för mina barn, djur och gamla människor. (mitt hjärta blöder för just kaniner och hundar)

Många av de frågorna du ställer finns det svar på i min senaste resningsansökan, så ifall du inte har tillgång till den så kan jag maila den till dig 👍
Citera
2024-03-14, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mariannejohansson
Många av de frågorna du ställer finns det svar på i min senaste resningsansökan, så ifall du inte har tillgång till den så kan jag maila den till dig 👍
Kan du inte lägga en länk istället?
Citera
2024-03-14, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
På vilket sätt blev det inte utrett? Han var på restaurang i sällskap med sin fru, de tog en taxi hem - och var sedan hemma. Det kan väl knappast bli så mycket mer utrett än så.

Varför skulle man göra stambyte för att man styckat någon - oavsett om vi pratar restaurangkök eller annat?
Bevarar man att det sitter likdelar i rören är ju en spolning det adekvata - inte att ha dit folk som plockar isär rören och hanterar dem.
Är det blod du funderar på så är det inget som fastnar i stammen/går att spåra, och man brukar inte montera ner avloppsrören för att söka blodspår - så att det skulle ha en koppling är ju helt befängt.

Vad betyder "inte helt oskyldig"? Det finns väl bara ett av två alternativ - endera är han skyldig eller också är han inte det.

'

Man bör ju då också påpeka att medans ens partner kunde ge ett alibi på den tiden så är det inte godtagbart idag då man insett att den typen av alibi har alldeles för låg trovärdighet för att godkännas i en svensk domstol. Desamma gäller för hund markering (efter Qvick fiaskot) och floriserande vätskor så som BlueStar.
Citera
2024-03-14, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkinsuperstar
Kan du inte lägga en länk istället?

Ärligt talat så vet jag inte hur man gör 👎
Citera
2024-03-14, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
På vilket sätt blev det inte utrett? Han var på restaurang i sällskap med sin fru, de tog en taxi hem - och var sedan hemma. Det kan väl knappast bli så mycket mer utrett än så.

Varför skulle man göra stambyte för att man styckat någon - oavsett om vi pratar restaurangkök eller annat?
Bevarar man att det sitter likdelar i rören är ju en spolning det adekvata - inte att ha dit folk som plockar isär rören och hanterar dem.
Är det blod du funderar på så är det inget som fastnar i stammen/går att spåra, och man brukar inte montera ner avloppsrören för att söka blodspår - så att det skulle ha en koppling är ju helt befängt.

Vad betyder "inte helt oskyldig"? Det finns väl bara ett av två alternativ - endera är han skyldig eller också är han inte det.

'
Du kan ju inte tänka längre än max 1 steg framåt så srr ingen ide i att fortsätra svara dig. Du tror på fup och att det sköts enlingt regelboken, det får du göra.
Citera
2024-03-14, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det så du tänkte, att du ville prova att mörda och stycka?

Vad var det du gjorde den där natten när grannen hörde oljud från din lägenhet, lät som hammarslag eller liknande, dunkande i golvet?

En granne såg dig och en person till bära ut ett stort avlångt föremål genom trapphuset, vad var det och vem hjälpte dig att bära?

Noterar att du gått över till Mariestads på flaska, pup!

Du kan väl åtminstone ställa nå originella frågor istället för att härma andra?

Menar du de som hörde helt olika saker vid samma tid, där en såg en enorm blodpöl på morgonen under postlådorna medan ingen av de andra gjorde det? Menar du de grannarna?
Ja för de är ju väldigt trovärdiga😅

Ja varför inte, de är ju super goda👍🍺
Citera
2024-03-14, 12:15
Medlem
Finurlig34s avatar
Usch obehagligt att mördaren är i tråden och skriver. Så fegt att inte stå för vad HAN gjort. Ynkligt. Jag tycker han borde sitta inne på livstid, det tycker troligen också 99,9 procent av Sveriges befolkning. Bara i Sverige som det daltas på detta vis med mördare och brottslingar. I USA hade han aldrig mer satt sin fot på fri mark = rättvisa. Stackars offrets familj, det är ett hån mot dem att han går ute fri och dessutom skyller ifrån sig, usch. Dråp? Jo tjena. Han mördade och styckade henne och är sen ute efter några år, jag skäms över svenskt rättssystem. Vila i frid lär väl den stackars flickan inte få göra när hennes mördare går lös och fri att mörda nästa person. Jag hörde flickans mamma i rättegång, hennes förtvivlade röst skar i mitt mammahjärta, fy skäms på den ynkrygg som inte ens kan stå för vad han gjort och ta sitt straff.
Citera
2024-03-14, 12:24
Medlem
Finurlig34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariannejohansson
Jag säljer lite tavlor här och då, dock måste jag uppvisa alla mina inkomster till socialtjänsten då jag får allt betalt via dem.
Har försökt att få ett jobb eller åtminstone en praktikplats men ingen har velat ge mig något sedan jag muckade. Det som jag tycker är lite små komiskt är ju att de tror ju att de (företagen) jävlas med mig på de sättet men jag kan ju jättegärna fortsätta leva på deras skattepengar om de vill det.
Jag har ju ett väldigt ostressit liv då jag kan måla, umgås med vänner, se film och serier hur och när jag vill. Alla mina kostnader så som min 3:a i stan, mat och underhållning är ju betalat av Bodens kommuns invånare, och så kan jag spendera hela sommaren med ett fiskespö i handen.
Visst hade det också varit lite kul med några fler saker man kan göra via någon daglig verksamhet men jag är faktiskt rätt nöjd med hur mitt liv ser ut idag 🙂

Jag har ju faktist lite bilder av min lägenhet på min instagram om du vill se hur jag har det 👍

Jag kräks så vidrigt. Tror du Vatchareeyas familj är nöjda med hur deras liv ser ut idag? Du tog henne ifrån dem och sitter här och skriver om att du är nöjd med ditt liv. Vilket hån mot dem och mot Vatchareeya.
Citera
2024-03-14, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34
Usch obehagligt att mördaren är i tråden och skriver. Så fegt att inte stå för vad HAN gjort. Ynkligt. Jag tycker han borde sitta inne på livstid, det tycker troligen också 99,9 procent av Sveriges befolkning. Bara i Sverige som det daltas på detta vis med mördare och brottslingar. I USA hade han aldrig mer satt sin fot på fri mark = rättvisa. Stackars offrets familj, det är ett hån mot dem att han går ute fri och dessutom skyller ifrån sig, usch. Dråp? Jo tjena. Han mördade och styckade henne och är sen ute efter några år, jag skäms över svenskt rättssystem. Vila i frid lär väl den stackars flickan inte få göra när hennes mördare går lös och fri att mörda nästa person. Jag hörde flickans mamma i rättegång, hennes förtvivlade röst skar i mitt mammahjärta, fy skäms på den ynkrygg som inte ens kan stå för vad han gjort och ta sitt straff.

Se det är de här som är de intressanta och det är ju att indicierättegångar är förbjudna i länder som England, USA, Frankrike mm.
Så hade förundersökningen presenterats så som det ser ut just nu för en amerikansk domstol så hade det inte ens blivit ett åtal.
Citera
2024-03-14, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34
Jag kräks så vidrigt. Tror du Vatchareeyas familj är nöjda med hur deras liv ser ut idag? Du tog henne ifrån dem och sitter här och skriver om att du är nöjd med ditt liv. Vilket hån mot dem och mot Vatchareeya.

Jag vet ju absolut inte hur de tänker eller hur de har det idag, dock tvivlar jag starkt på att du är ens vet det så jag tycker att det är en dum fråga att ställa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in