Citat:
Ursprungligen postat av
blandband1
Det kan även baseras på ex.vis. vilken våning du bor på (längre upp -> högre avgift), huruvida du har balkong etc.
Kan säkert vara så i vissa brf. I våra stadgar står det att avgiften ska sättas efter andelstalet.
Oftast i förhållandena du nämner så är det samma slags stadgar men att man har satt andelstalen baserat på det du säger. Man kan ha olika system för det men i slutändan så är det ett andelstal som avgör.