2024-03-13, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Nu vet jag inte om det är rätt BO som är utpekad.
Det finns väl inget som pekar på att BO är gift eller ha varit gift med exet?
Han kanske körde dubbelt?

Nu minns jag inte, men hade utpekat BO och exet barn ihop eller inte?
De kanske bara var tidigare sambos?

Rätta mig gärna om jag har fel.

Nej ingen aning faktiskt, det verkar vara lite rörigt på just kvinnofronten.

Tror i vart fall det framgick att det var det här exets barn som anmälde honom försvunnen.

Då kan man undra var kvinnan han är gift med håller hus?
Senast redigerad av viperstyle 2024-03-13 kl. 19:16.
Citera
2024-03-13, 19:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det får inte plats en hel kropp i en väska stor som en kabinväska som det handlar om här.

Har det bekräftats från officiellt håll att det handlar om en kabinväska?
Citera
2024-03-13, 19:18
Medlem
snurresprettiss avatar
Är Värmdö ett relativt lugnt område?
Citera
2024-03-13, 19:23
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Är Värmdö ett relativt lugnt område?

Ja, det är i allra högsta grad ett lugnt område. Av naturliga skäl ett av få områden i Stockholm som är befriat från kriminella nätverk m.m. Med naturliga skäl syftar jag till des geografiska placering och få "flyktvägar", precis som Ekerö (fram tills dess att förbifarten är klar).
Citera
2024-03-13, 19:25
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Kvinnan kan ha gett sitt samtycke till sex flera gånger med BO men ångrat sig sista gången och "fått det" till våldtäkt och gjort anmälan om kontaktförbud först 2024 efter att hennes sambo kom på dem.

Sambon hotade att lämna henne och då kom de på idén att mörda BO.

Ja eller så är en kvinna som är benägen att döda någon och dumpa liket i en väska i skogen helt opålitlig. Jag försvarar inte BO på något sätt, men det finns inget som antyder att det skulle finnas grund för anmälningarna. Vi får vänta och se vad vittnen säger på förhören, det ger kanske en bättre bild. Men det förutsätter också att det blir några förhör.
Citera
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Ja, det är i allra högsta grad ett lugnt område. Av naturliga skäl ett av få områden i Stockholm som är befriat från kriminella nätverk m.m. Med naturliga skäl syftar jag till des geografiska placering och få "flyktvägar", precis som Ekerö (fram tills dess att förbifarten är klar).

Det var den känslan jag hade.
Citera
Medlem
Angående väskan:

– Den är inte jättestor. Det är ingen resväska, sade polisenspresstalesperson Ola Österling till TV4 under insatsen.”

https://www.mitti.se/nyheter/man-hittad-dod-pa-varmdo--efter-polisens-vaskfynd-6.3.209391.9ed6d52ba3
Citera
2024-03-13, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Booom!! Han var inte ens styckad!

Ska jag ge dig alla miljoner trådar här inne där ni har gissat/önskat fel på etniciteten? Klrt att ni får in mörkt hår nån gång så driftiga ni är att gissa etnicitet i VARENDA tråd året runt.

Då är det ju helt uppenbart koppmat till heder och skam. Annars gör man ju aldrig sådär. Du kan ju tänka dig hur kroppen see ut efter att ha legat i en väska
Citera
2024-03-13, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nej ingen aning faktiskt, det verkar vara lite rörigt på just kvinnofronten.

Tror i vart fall det framgick att det var det här exets barn som anmälde honom försvunnen.

Då kan man undra var kvinnan han är gift med håller hus?

Förmodligen utomlands. Se nedan gällande Ratsit.
Personen är listad som gift, med inte med vem.

Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Om personen man är gift med inte är folkbokförd i Sverige, t ex fortfarande bor utomlands så står det på det viset.
Utan makans/makens namn.
Citera
2024-03-13, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Men exet bort i Sverige, det var hon som anmälde honom försvunnen. Eller det är ytterligare något annat ex?
Exet bor i Sverige och det var hon som anmälde honom försvunnen. BO kan ju har gift sig igen efter att ha skiljt sig från exet. Gift sig med någon som inte är skriven i Sverige.
Citera
2024-03-13, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Då är det ju helt uppenbart koppmat till heder och skam. Annars gör man ju aldrig sådär. Du kan ju tänka dig hur kroppen see ut efter att ha legat i en väska

Hur många hedersmord känner du till som är kopplade till väskor?

Visst, det kan vara hedersmord, men ganska ovanligt MO i så fall.
Citera
2024-03-13, 19:35
Medlem
På brottsplats_stockholm på instagram så står det ”En 37-årig man från Upplands-Väsby hittades i söndags avliden…” Han verkar alltså vara från Upplands-Väsby och inte från Handen som den personen som diskuterats tidigare i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in