2024-03-13, 18:36
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Upphittad väska misstänks innehålla kroppsdelar - Värmdö (2024-03-10)

Ny rubrik: 37-årig man hittad mördad på Värmdö (2024-03-10)

/Mod
Citera
2024-03-13, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Varsågod. Lycka till.

Invandrare är grovt överrepresenterade i brottsstatistiken, speciellt i grov brottslighet. inte ens SCB håller inne på den infon.

Stämmer inte överhuvudtaget, men ni ska in och förstöra varenda tråd med erat tjat om att det känns så. Inte ett enda styckmord genomfört i Sverige av andra än blekfeta svennar och det var vad denna diskussion handlade om. Åter hade ni fel men önskade och gissade er till att dessa gärningsmän i detta fall var "invandrare", och nu är även rubriken ändrade till att detta är ett vanligt mord så diskussionen är över. Hej då
Citera
2024-03-13, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha
Ju mer jag tänker på det så kan det även vara så ,det menas att de hittat hela kroppen dvs alla delar .
Men det står väl i fup sen och ev bilder .
I mittnytt står det hela kroppen hittades i del men den var svårt skadad .?
Citera
2024-03-13, 18:52
Medlem
Zloths avatar
Har mannen våldtagit samma kvinna 3 gånger? Har de haft ett förhållande?
Citera
2024-03-13, 18:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Förmodligen har det skett i kvinnans lägenhet eller i hennes killes. Borde vara avspärrningar vid detta laget.

Den yngre mannen bodde hemma med familjen i Lund så den är utesluten. Polisen leta väl efter barnen där gissar jag.

Nej Småland (Alvesta antar jag)

”Natten mot tisdagen var polisen i 19-åringens och hans mammas hem i Småland på jakt efter det efterlysta paret.
Greps på väg till Tyskland
Efter polisbesöket satte 19-åringen sig på ett tåg och försökte ta sig ut ur landet. Han greps ombord på tåget i Lund, utan resväska. Han var enligt uppgift till Expressen på väg till Tyskland.”

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/unga-paret-jagas-for-mord-vet-inte-var-barnen-ar/
Citera
2024-03-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Men exet bort i Sverige, det var hon som anmälde honom försvunnen. Eller det är ytterligare något annat ex?

Nu vet jag inte om det är rätt BO som är utpekad.
Det finns väl inget som pekar på att BO är gift eller ha varit gift med exet?
Han kanske körde dubbelt?

Nu minns jag inte, men hade utpekat BO och exet barn ihop eller inte?
De kanske bara var tidigare sambos?

Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2024-03-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Stämmer inte överhuvudtaget, men ni ska in och förstöra varenda tråd med erat tjat om att det känns så. Inte ett enda styckmord genomfört i Sverige av andra än blekfeta svennar och det var vad denna diskussion handlade om. Åter hade ni fel men önskade och gissade er till att dessa gärningsmän i detta fall var "invandrare", och nu är även rubriken ändrade till att detta är ett vanligt mord så diskussionen är över. Hej då

(Och vem mördade Wilma? Vem sitter i fängelse dömd för det?)

En kan ju undra varför BO blivit lämnad på denna plats?
Har det framkommit var morder skedde? Är det en trådsanning att barn kan ha bevittnat detta?
Motiv?

Mycket oroväckande att barnen inte hittats!
Senast redigerad av DEF1 2024-03-13 kl. 19:04.
Citera
2024-03-13, 19:00
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

”Natten mot tisdagen var polisen i 19-åringens och hans mammas hem i Småland på jakt efter det efterlysta paret.
Efter polisbesöket satte 19-åringen sig på ett tåg och försökte ta sig ut ur landet. Han greps ombord på tåget i Lund, utan resväska. Han var enligt uppgift till Expressen på väg till Tyskland.”

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/unga-paret-jagas-for-mord-vet-inte-var-barnen-ar/

Undra varför inte hade någon väska?
Citera
2024-03-13, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
(Och vem mördade Wilma? Vem sitter i fängelse dömd för det?)

Ja ni har ETT fall ni håller fast vid och rör till tråden med. Detta var ingen styckning.

Det räcker nu.
Citera
2024-03-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag håller med, men man kan bara gissa. Flygresan kanske blev bokad i efterhand när man fick kalla fötter.

Det finns ändå något slafsigt över själva mordet, med dels planerat möte som slutar i styckmord, och sedan dumpning på ett ställe som kunde varit bättre utvalt med tanke på omgivningarna. Mobiler verkar ha funnits med. Barn i lgh.

Men gm är unga, oerfarna och kanske även våghalsiga, risktagare och inte har lika mycket att förlora som andra.

Vet man att huvudet var avskiljt?

Ja, all fakta kommer snart komma fram, jag tror kanske inte att man planerat att mörda utan snarare att situationen har urartat, nog för att man kan vara korkad i planering men hur är man skapt om man planerar att mörda någon hemma i sin egen lgh framför ögonen på sina egna barn, det känns för mycket även för den här begåvningsreserven. Så man råkar ha ihjäl BO, första åtgärden är att få ut honom ur lgh, man tar fram en resväska, kanske bryter ben, armar och nacke så att han ska få plats, sedan tar man offrets bil plus egen bil och beger sig ut mot Värmdö och dumpar väskan på första bästa ödsliga plats och en av dom hoppar ner och drar in väskan i skogen medan dom andra två åker och parkerar offrets bil för att sedan vända tillbaks och plocka upp den som tog hand om väskan, man har tagit med offrets mobil för att det ska framstå som att han har lämnat parets lgh för egen maskin och åkt ut till Värmdö, alt man är så korkade att man inte förstår att mobilen lämnar digitala spår, sedan åker man hem tar det man behöver, packar in barnen i bilen och åker söderut, alternativt tar tåget. Om paret har fyra dagars försprång så kan dom ha hunnit ta sig till säker mark.
Citera
2024-03-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Ja men såklart var det tåget i Lund och familjen i Småland! Vad bra du uppmärksamma det.
Citera
2024-03-13, 19:09
Medlem
exoticspices avatar
Kvinnan kan ha gett sitt samtycke till sex flera gånger med BO men ångrat sig sista gången och "fått det" till våldtäkt och gjort anmälan om kontaktförbud först 2024 efter att hennes sambo kom på dem.

Sambon hotade att lämna henne och då kom de på idén att mörda BO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in