2024-03-13, 16:48
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, vi är några här i tråden som har försökt förklara att det är en möjlighet.

Kul ett polletten trillade ner.

Det får inte plats en hel kropp i en väska stor som en kabinväska som det handlar om här.
Citera
2024-03-13, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Jag hittade en person på fb jag tror är 19 åringen. Men ser mycket äldre ut. Namnet stämmer inte helt men har kommenterat på fb hos den kampsportsklubb han har tävlat för.
Ok, jag har inte hittat 19 åringen. Kan du länka till hans fb ?
Citera
2024-03-13, 17:04
Medlem
PKSubbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Tror alla här inne mår bra av en liten paus. Se detta klipp och få perspektiv som kan vara bra att ha med sig i detta ärende:

https://youtu.be/SeXMN7USaek?si=AxIBaqRI1vAgyU7_

Hahaha! Ja och tänkt då vilken stor gubbe man kan få plats med i en väska som många tar med sig för en vecka på Mallis 😆
Citera
2024-03-13, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrubber
Identiteten på BO var klarlagd ca 5 timmar efter det att en radiobil från Nackapolisen anlänt till fyndplatsen.
Ca 1430 anlände radiobilen. Typ vid 19 tiden basunerades det ut att det var en man i 35 års ålder.
Måste vara någon form av rekord på snabbt polisarbete.
Normalt sätt tar det ju dagar att fastställa identiteten på ett offer, oavsett skick.

Som sagt, otroligt jobb av polisen att snabbt som attan fastställa identiteten samt att man därefter griper en afghan på ett tåg 60 mil därifrån.

Ja det var väldigt snabbt agerat men de hade redan en anmälan om en saknad man från hans ex samt leads om vilka han skulle träffa. Men det bevisar att polisen glädjande jobbar rätt och effektivt!

Killen de grep, undrar om det var via hans mobil eller kanske ett biljettköp?

Vilken historia..
Senast redigerad av viperstyle 2024-03-13 kl. 17:17.
Citera
2024-03-13, 17:33
Medlem
exoticspices avatar
Det har inte framkommit vad det är för väska. Väskor som det finns hur många som helst modeller av.
Kan vara en karbinväska, väska på hjul eller en större sportbag t.ex.
Citera
2024-03-13, 17:39
Medlem
Schaefers avatar
Enl- "Efter Fem" så ska den efterlysta kvinnan gjort en anmälan på BO för bla. flertalet våldtäkter i närtid och han ska ha anhållits för det men släpptes ganska omgående.

Vet det stod ngn länkning om ngt liknande i denna tråden för en herrans massa inlägg sedan och kan det då vara just det fallet som då länkades så har vi rätt BO.
Citera
2024-03-13, 17:42
Medlem
Hela kroppen hittades i en del, men den är allvarligt skadad, skriver Åklagarmyndigheten i ett pressmeddelande.

https://www.mitti.se/nyheter/bekraftar-mannen-hittades-dod-i-en-vaska-6.3.210040.cf31069ed1
Citera
2024-03-13, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det får inte plats en hel kropp i en väska stor som en kabinväska som det handlar om här.

Nu ska ju enligt uppgift kroppen varit hel, men kroppsdelar i en kabinväska ger ju en helt ny mening till ordet "handbagage".
Citera
2024-03-13, 17:48
Medlem
– Jag skulle inte använda mig av begreppet styckmord. Vi har en kropp och den är hyfsat intakt. Det finns allvarliga skador på kroppen men det är en hel kropp, säger hon till DN.

Inget styckmord alltså
Citera
2024-03-13, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, eller så var väskan helt enkelt tillräckligt stor för att rymma kroppen.

Nej, ingen aning om vems barnen är eller var de sannolikt befinner sig.

En gissning är att de är tillsammans med det efterlysta paret.
Ju mer jag tänker på det så kan det även vara så ,det menas att de hittat hela kroppen dvs alla delar .
Men det står väl i fup sen och ev bilder .
Citera
2024-03-13, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha
Ju mer jag tänker på det så kan det även vara så ,det menas att de hittat hela kroppen dvs alla delar .
Men det står väl i fup sen och ev bilder .

Kroppen är hel
Citera
2024-03-13, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Enl- "Efter Fem" så ska den efterlysta kvinnan gjort en anmälan på BO för bla. flertalet våldtäkter i närtid och han ska ha anhållits för det men släpptes ganska omgående.

Vet det stod ngn länkning om ngt liknande i denna tråden för en herrans massa inlägg sedan och kan det då vara just det fallet som då länkades så har vi rätt BO.

Om det stämmer att han anmäldes för våldtäkter men inget hände kan detta vara i stil med mordet på den här taximannen som hängdes efter han också våldtog en tjej och gick fri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in