2024-03-09, 09:48
Medlem
Mittpunkts avatar
Hur fungerar det vilka Brynäs och Södertälje får möta? Så långt förstår jag att de får möta vinnarna mellan BIK Karlskoga - Kalmar HC och Nybro Vikings IF - Almtuna IS.

Det är så att Brynäs får välja motståndare först och Södertälje får den som blir över? Om Brynäs väljer BIK Karlskoga (ifall de vinner) så får Södertälje Almtuna (om Almtuna) vinner?

Vilka får AIK och Djurgården möta då? Får AIK välja mellan Björklöven och Mora och Djurgården får det lag som AIK inte väljer?

Såg förresten att Djurgårdens matcher i kvartsfinalserien spelas i Mälarhöjdens Ishall och AIK får spela på Hovet.

Spännande också att det kan bli AIK-Djurgården i semifinal.
Citera
2024-03-09, 22:22
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Hur fungerar det vilka Brynäs och Södertälje får möta? Så långt förstår jag att de får möta vinnarna mellan BIK Karlskoga - Kalmar HC och Nybro Vikings IF - Almtuna IS.

Det är så att Brynäs får välja motståndare först och Södertälje får den som blir över? Om Brynäs väljer BIK Karlskoga (ifall de vinner) så får Södertälje Almtuna (om Almtuna) vinner?

Vilka får AIK och Djurgården möta då? Får AIK välja mellan Björklöven och Mora och Djurgården får det lag som AIK inte väljer?

Såg förresten att Djurgårdens matcher i kvartsfinalserien spelas i Mälarhöjdens Ishall och AIK får spela på Hovet.

Spännande också att det kan bli AIK-Djurgården i semifinal.
De fyra första lagen får välja i turordning efter hur de placerat sig bland de fyra övriga. Bäst placerad har hemmafördel och serierna är i bäst av 7 matcher. Semifinalerna spelas efter samma upplägg.
https://www.hockeyallsvenskan.se/slutspelet2024

Så iom detta upplägg kunde det heller inte bli tal om några läggmatcher i sista omgången som jag befarade skedde Smart upplägg!
Senast redigerad av kubun 2024-03-09 kl. 22:29.
Citera
2024-03-10, 18:41
Medlem
AIK bäst i stan 😊
Citera
2024-03-11, 22:04
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
AIK bäst i stan 😊
Ja om man inte räknar med SSK så visst
Citera
2024-03-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja om man inte räknar med SSK så visst
Södertälje är 08 men inte Stockholm
Citera
2024-03-11, 22:17
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Södertälje är 08 men inte Stockholm
Inte Solna heller
Citera
2024-03-11, 22:25
Medlem
Citat:
Inte Solna heller
Riktiga AIK är ifrån Stockholm 😊

Att Karlskoga skulle få torsk idag överraskade mig.
Trodde även på Östersund.
Citera
2024-03-13, 17:39
Medlem
kubuns avatar
Hur spelas åttondelsfinalerna - kan de avgöras redan idag om något lag vinner igen? Alltså att de spelas i bäst av tre matcher....
Citera
2024-03-13, 17:43
Medlem
Citat:
Hur spelas åttondelsfinalerna - kan de avgöras redan idag om något lag vinner igen? Alltså att de spelas i bäst av tre matcher....

Ja stämmer!
Citera
2024-03-13, 17:49
Medlem
karlsoons avatar
Nästa år lär ju bli spännande vilka som tar sig upp eftersom Oskarshamn lär ju inte ta sig tillbaka upp igen.
Citera
2024-03-13, 21:10
Medlem
kubuns avatar
Sticker ut hakan och menar att Nybro nu är klart för kvarten då de leder med 3-0 med bara 6 minuter kvar - Karlskoga lyckades få till en tredje match och Östersund kvitterar nerkvalmatchserien med vinnande mål i sista minuten
Senast redigerad av kubun 2024-03-13 kl. 21:12.
Citera
2024-03-13, 21:31
Medlem
perry2s avatar
Undrar om Brynäs vågar välja Nybro i kvarten....

Bra gjort Tommy Samuelsson o Nybban

Vikings.... o klacken 3-400 står kvar o sjunger 10 min efter matchslut- fint
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in