2024-03-13, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
Stackars barn 😱❤️

Har du begärt FUP också?

Jag tror inte de skickar FUP digitalt, utan man måste gå dit och få den fysiskt och betala för varje kopia.
Citera
2024-03-13, 11:58
Medlem
mik1820s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GH1789
Jag tror inte de skickar FUP digitalt, utan man måste gå dit och få den fysiskt och betala för varje kopia.

Du ska kunna få den skickad till dig i fysisk form men det kan hända att du får betala för kopiorna.
Citera
2024-03-13, 12:01
Medlem
versalers avatar
Jag chansade och mailade tingsrätten om de kan maila fup.

Håll tummarna!
Citera
2024-03-13, 12:07
Medlem
PoljeXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran78
"Åtalet ska väckas vid tingsrätten senast den 14 december 2023, kl. 11.00", står det i häktningsframställan. Ett par till några dagar kan det ju skilja, men knappast några 5-6 månader.

Så står det eftersom häktningstiden bara är en vecka. Sen behöver tingsrätten ta ställning till om hon ska häktas en vecka till. Och en vecka till. Och en vecka till. Eller släppas.
Brasklappen senaste datum för åtal flyttas framåt i samma takt.
Om fallet inte läggs ner. I så fall kan den häktade begära skadestånd för tiden som oskyldigt frihetsberövad.
Läsa på lite om hur det funkar?
Citera
2024-03-13, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mik1820
Du ska kunna få den skickad till dig i fysisk form men det kan hända att du får betala för kopiorna.
På grund av sekretesskäl skickas inte handlingar digitalt, du kan välja att hämta ut dem på närmaste polisstation eller få dem skickade till din folkbokföringsadress.
Citera
2024-03-13, 12:13
Medlem
Förlorad vårdnad om barnen är väl givet hoppas man? Vilket sjukt djur till människa. Stackars barn. Föräldraskap borde vara villkorat med något slags lämpnadstest först..
Citera
2024-03-13, 12:18
Medlem
Hoppas att de lämnar ut fup och att ljudupptagningar läggs upp på Prime Crime. Starkt av maken att vittna emot frugan. Undrar om han fick skyddad identitet p.g.a detta eller p.g.a. nåt annat…
Citera
2024-03-13, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Så står det eftersom häktningstiden bara är en vecka. Sen behöver tingsrätten ta ställning till om hon ska häktas en vecka till. Och en vecka till. Och en vecka till. Eller släppas.
Brasklappen senaste datum för åtal flyttas framåt i samma takt.
Om fallet inte läggs ner. I så fall kan den häktade begära skadestånd för tiden som oskyldigt frihetsberövad.
Läsa på lite om hur det funkar?

Jo ja, jag har förstått det nu, du är inte den första som skriver det.

Åtal väcktes idag, se längst ner på sida 10 för stämningsansökan.
Citera
2024-03-13, 12:19
Avstängd
Fyfan vilken sjuk individ. Hon råkar vara en kvinna så tror inte hon får mer än 6år.

Bara en slump att barnet inte dog.
Citera
2024-03-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Hoppas att de lämnar ut fup och att ljudupptagningar läggs upp på Prime Crime. Starkt av maken att vittna emot frugan. Undrar om han fick skyddad identitet p.g.a detta eller p.g.a. nåt annat…

Även H*nnahs mamma verkar ju ska vittna också mot henne. Och systrar eller? De som heter Hellberg är ju släkt åtminstone.
Citera
2024-03-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GH1789

Citat:
Stackars barn 😱❤️

Har du begärt FUP också?

Jag jobbar på det!
Citera
2024-03-13, 12:27
Medlem
Citat:
Jag chansade och mailade tingsrätten om de kan maila fup.

Håll tummarna!

Lyckas du med det från Ångermanlands tingsrätt så är jag den första att gratulera! 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in