2024-03-13, 08:03
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai
Känns det bra för dig? Är det mysigt? Det är så viktigt att det ska vara mysigt i Sverige och alla människor hålla med varandra. Och det är alltid någon enstaka som skiljer sig från gruppen. Sådana ska skambeläggas. Nu är det populärt att kalla dessa för att vara incel.

Säkert nära 100% uppslutning att göda kriget med tiotals svenska miljarder och det är ingenting som är bra med det. Svenskarna är ju alltid ena muppar eftersom deras åsikter styrs av SVT och av Bonnier. Därför är de klimat-muppar och vaccin-pundare också. Den här svenska flockmentaliteten är inte helt unik och återigen är det inget vidare bra med det heller. Flockmentaliteten delas av en massa europeer också och i synnerhet polacker och balter. Det här gagnar inte svenskarna, polackerna eller några europeer alls som folk. För människorna i Ukraina är det katastrof.
Personer som stöder Ryssland i det här kriget är uppenbart misslyckade individer som incels.
De hatar sitt misslyckade liv och skyller på samhället, judar och USA. Att hålla på Ryssland är bara en protest mot sin egen omgivningen
Citera
2024-03-13, 08:09
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Video från en annan vinkel

https://twitter.com/FriaUkraina/status/1767773697065058709

Ser ut som en Ukrainatillverkad Lyutyy

http://www.hisutton.com/Ukraine-OWA-UAVs.html
Spännande! Det ser dystert ut för Ryssland nu med denna enorma produktion av drönare Ukraina lyckats få fart på. Ryssland kan knappast skydda hela sit enorma land mot dessa attacker.
Citera
2024-03-13, 08:11
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Här en film när en drönare träffar oljerafenaderiet.

https://twitter.com/Tendar/status/1767784223065141625?t=a72ECSPzuzm6RviP9x21_Q&s=19

Vad jag kan utläsa av morgonens twitterflöde det är att Ukraina skickade 3 drönare och alla tre träffade en och samma destillationskolumn (Sista är min syn på saken) Senare under dagen så kan man förvänta sig geolokaliserade bilder på vilken del exakt av raffinaderiet som nu verkar vara utslagen det tillsammans med industrikällor (Se Reuters) om hur mycket produktion som är utslagen, men spontant och av det jag sett så skulle jag tro att det är 50% igen.

Så om det är sant, så är det det andra raffinaderiet som får produktionen utslagen med 50% Kan det tänkas vara en medveten strategi från Ukrainas sida, eller ska man förvänta sig att dom återkommer en senare dag och slår ut all produktion?
Citera
2024-03-13, 08:16
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Spännande! Det ser dystert ut för Ryssland nu med denna enorma produktion av drönare Ukraina lyckats få fart på. Ryssland kan knappast skydda hela sit enorma land mot dessa attacker.

Jag håller med, jag sitter också och väntar på att Ukraina ska ta till kärnvapenalternativet, det vill säga använda denna drönarresurs och ge sig på elnätet. Jag har inte orkat googla på saken men jag antar att Ryssarna har ett stamnät, en ryggrad av elledningar, om Ukraina skulle ge sig på transformatorstationerna i det stamnätet så borde dom kunna släcka ner hela landet på mycket kort tid.
Citera
2024-03-13, 08:27
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Vad är lögn?

Ukraina har utfört ett mycket stort antal attacker och terrorist attentat mot civila, sen att kan inte erkänner dessa (precis på samma sätt som Ryssland gör) är en annan sak. Upprepade attacker mot civila i Belgogrod, terrorist attacken mot Northstream med miljökatastrof till följd, lika så attacker mot oljeraffinaderer, också de med med katastrofala miljökonsekvenser, café bomber och mord av bloggare, järnvägs sabotage osv.

Ukraina sysslar med självförsvar enligt folkrätten.
Ryssland sysslar med krigsbrott genom olagligt anfallskrig.
Ukraina har som mål, rysk militär och infrastruktur.
Ryssland har som mål, bostadshus, sjukhus, dagis och skolor.

Putin är efterlyst för krigsbrott.
Zelensky är inte efterlyst.

Frågor på det?
Citera
2024-03-13, 08:29
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej där har du fel. Putin var inte någon "underhuggare och uppkomling" vid den tiden. Putin tog dessutom upp Nato-frågan vid fler tillfällen, bl.a. med den dåvarande Brittiske Nato-ordföranden. Jag har det bekräftat på en av mina mängdvis genom sekler sparade dokumentärer.

Det fanns inte på kartan.
Vilka av kraven för medlemskap , skulle Ryssland klara?
Citera
2024-03-13, 08:33
Medlem
donald12s avatar
The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 13.03.24 were approximately:

of personnel / personnel ‒ about 426870 (+980) persons / persons,
tanks ‒ 6752 (+5) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 12921 (+20) units,
artillery systems – 10554 (+32) units,
RSZV / MLRS – 1017 (+1) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 715 (+2) units,
aircraft – 347 (+0) units,
helicopters – 325 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 8205 (+22),
cruise missiles ‒ 1919 (+1),
ships / boats / warships / boats ‒ 26 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 13,932 (+62) units,
special equipment / special equipment ‒ 1699 (+8)

*WARNING! Because of the constant updated of refined intelligence data, there was a need to adjust some positions of the enemy's total losses - cruise missiles and UAVs OTR cruise missiles and UAV operational-tactical level

Data are being updated.

Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!
Citera
2024-03-13, 08:33
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag förstår inte varför Ukraina framställs som så underbara och fantastiska humanister bara för att Ryssland gick in i östra Ukraina.
Folk gråter för att Ukrainare är så ‘fina’ människor bara för att de attackerats av Ryssland.

Ukrainska regeringen är mer eller mindre totala korrupta sv*n. Att man överhuvudtaget backar Ukraina och tycker att Ukrainska regeringen är så fina människor är ett totalt mysterium.

Det är ingen skillnad att Södertäljenätverket attackerar Vårbynätverket.

Antagligen har det att göra med hur media manipulerar.

Nej, det är ganska genomgående att du inte fattar en mängd saker.

Ex varför moralkompassen bör säga att anfall på granne inte är ok.
Kidnappa barn.
Attackera dagis, sjukhus, skolor.
Attackera bostadhus, järnvägsstationer.
Mörda oliktänkande inom och utom egna gränser.

Misstänker att listan kan bli för lång, för dig att orka läsa. Så jag stannar där.
Citera
2024-03-13, 08:35
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Om de "vill ha" hela Baltikum, Gotland och 100% av Ukraina, som de flesta Ukraina-fanatiker gär menar, så får de vid ett fredsaavtal inte alls "allt dom vill". eller hur tänker du?

Det fetade.
Sedan när var det FB i Sverige som avgjorde vad Putin tänker?

Bättre att konstatera vad Putin gör istället.
Ex anfalla grannar.
"Whos next?"
Citera
2024-03-13, 08:40
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Fast då glömmer du helt hur j-la många miljarder, vapen och man Ukraina pumpat in för att trots det gå back -0.028%, och då har vi inte ens räknat lån, Eus stinkande ekonomiutveckling, energipriser etc.
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Stödet till Ukraina har ju kollapsat. Så det är nog bäst du skickar dit dina sparpengar nu för dom behöver allt dom kan få.
Ännu en dag.
Stödet till Ukraina är både ohållbart stort och obefintligt på samma gång.
Citera
2024-03-13, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ännu en dag.
Stödet till Ukraina är både ohållbart stort och obefintligt på samma gång.

Rysk gas var både gratis för Europa samt gav enorma pengar till Putin.

Ukrainare är både judar och nazister.

Sanktionerna är både lönande för Ryssland och måste tas bort omedelbart.
Citera
2024-03-13, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Klart det är en katastrof för Ukraina som vill leva i fred, att ha en psykotisk diktator som granne. Ryssland är inget att älska, har inget att tillföra världen mer än död och korruption, inget är bättre i Ryssland än i Väst. Ja tyvärr kommer Ukrainarna att kämpa till siste man om det behövs och ryssen bryr sig inte, det är ju någon annans fel. Verkar vara helt IQ befriat i Moskva och de som ändå förstår lite är satta i fängelse. Wow, vilket framtidsland.

Man ska inte heller glömma att Ryssland faktiskt på många sätt var inne i värmen innan

Man fick sälja gas, folk lyssnade på Hardbass, mycket internethumor med gopniks,csgo rush B, bald and bankrupts populära youtube resor, Khabib alla andra ufcs fighters, turism(läste nånstans att turismbesöken hade fallit med mer än 90%), den goodwillen man hade speciellt bland en yngre generation är liksom en våt mörk filt dragen över nu bara för banka på sitt egentligen i sammanhanget ganska meningslösa grannland vid ur ett psykologiskt perspektiv det allra sämsta tillfället när corona psykosen precis hade börjat släppa och folk längtade att återvända till en normalitet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in