2024-03-12, 22:56
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Undrar jag också? Vet man varför deras namn är maskade?
Namnen är maskerade för att åkl begärde att häktningsframställan skulle sekretessmarkeras.
Detta skedde i samband med häktningsförhandlingen där de två tilltalade afghanska medborgarna var utevarande.
Ytterligare detaljer i frågan har inte redovisats vad jag känner till.
Senast redigerad av PreciousStones 2024-03-12 kl. 23:02. Anledning: Stavfel.
Citera
2024-03-12, 23:02
Medlem
Ytterligare ett brutalt dåd politikerna och tjänstemännen som gav dessa djur uppehållstillstånd och medborgarskap bär ansvaret för.

Hur många miljoner har dessa individer kostat svenskarna under sina år i landet? Åtskilliga miljoner, och nu blir det ytterligare miljoner i kostnader för utredning, rättegång och sedan fängelse. Pengar som aldrig hade behövt spenderas om det inte vore för landsförrädare till politiker.

Mannen kom hit 2017 och fick redan 2022 medborgarskap och dessutom hade han sökt under fejkad identitet men fick ändå stanna - vilket skämt. Resterande verkar vara afghaner.

Det verkar som mannen mördats i en bostad där små barn fanns närvarande så vilket fantastiskt arbete Migrationsverket gjorde när man lät dessa djur få stanna i landet. Mönstermedborgare, sannerligen! Och det bästa är att Sverige nu får dras med dessa avskum i 50-60 år till då man tyckte det var en god idé att dela ut medborgarskap till hela världens patrask och det nu inte går utvisa.

Sverige måste börja riva upp medborgarskap i ofantliga mängder... innan det är för sent.
Senast redigerad av Reiwa 2024-03-12 kl. 23:55.
Citera
2024-03-12, 23:10
Medlem
mitutoyos avatar
[/quote]

Utveckla gärna, du kan i alla fall säga vilka specialkunskaper som gett dig bokstaven A.

Edit: Du vet att "Afghanistan" inte är ett namn va?
Senast redigerad av mitutoyo 2024-03-12 kl. 23:13.
Citera
2024-03-12, 23:15
Medlem
Nu är det dags att namnen på de inblandade kommer fram. Trodde vi flashbackare alltid var snabbare än media!
Citera
2024-03-12, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det ligger säkert ngt i det. Och det framtonar ett hedersmotiv…

Sambos anger en källa.

Det här med hedersmotiv känns lite halvstadigt. I mellanöstern är det män som bestämmer och kvinnor som ska ta hand om sina män - att skilja sig är inte ett val, om en kvinna inte längre är oskuld är hon inte värd att inleda relation med, och det är ofta just det som leder till hedersmord: Kvinnan har skämt ut familjen och måste därför dödas. Familjen kontrolleras av mannen; kanske make, bror, pappa eller något annat, och de är de som behöver se till att familjen inte är skamlig för de är dom som bestämmer, och även de som straffar den som skämt ut familjen.
Jag har aldrig i hela mitt liv hört talas om att en man blir dräpt för att han har skämt ut sin tidigare kvinna, så jag tror inte alls det är ett hedersmord. Män bestämmer, kvinnor lyder - om den regeln inte följs så sker ett hedersmord och det är alltid den svaga som får ta smällen.

VIKTIGT! Islam och hederskulturen är inte samma sak
Senast redigerad av Global.nedkylning 2024-03-12 kl. 23:20.
Citera
2024-03-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrubber
Tycker fortfarande det är konstigt att BO identitet gick så oerhört snabbt att få fram. Samt alla dess kopplingar till div misstänkta.
Det måste finnas hundratals irakier som är spårlöst försvunna i Sverige, men just denna Irakier snappar polisen upp, nästan direkt och går till botten med.
Styckad dessutom.
ÄR BO irakier eller afghan? & vad var BO misstänkt för, för brott mot MGM? Har dom haft någon typ av kärleksrelation eller VAD gäller saken?
Citera
2024-03-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanb
Nu är det dags att namnen på de inblandade kommer fram. Trodde vi flashbackare alltid var snabbare än media!
jag vet inte hur det ska gå till.
men du får äran att fixa fram det. Du verkar ha rätt tåga..
jag hade förväntat mig att polisen släpper fotona på de eftersökta mördarna.
Eller åtminstone att de två plockas in i Europols lista av mest eftersökta...
Citera
2024-03-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrubber
Tycker fortfarande det är konstigt att BO identitet gick så oerhört snabbt att få fram. Samt alla dess kopplingar till div misstänkta.
Det måste finnas hundratals irakier som är spårlöst försvunna i Sverige, men just denna Irakier snappar polisen upp, nästan direkt och går till botten med.
Styckad dessutom.

Hade alla andra försvunna också blivit hittade uppdelade hade de nog arbetat snabbt då också.
Jag förstår inte varför det är så konstigt att polisen jobbar snabbt med det här ärendet? En eller flera styckmördare går lösa, klart som fan det får högsta prio? Det är skillnad på ett brott där offret fortfarande lever och ett där de är uppenbart mördare, ännu större skillnad när det är ett styckmord; om någon är kapabel att stycka någon så vetefan vad de är villiga att göra när de fortsätter på fri fot. Polisen måste jobba snabbt med sånt för att hålla allmänheten säker.
Citera
2024-03-12, 23:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Global.nedkylning
Det här med hedersmotiv känns lite halvstadigt. I mellanöstern är det män som bestämmer och kvinnor som ska ta hand om sina män - att skilja sig är inte ett val, om en kvinna inte längre är oskuld är hon inte värd att inleda relation med, och det är ofta just det som leder till hedersmord: Kvinnan har skämt ut familjen och måste därför dödas. Familjen kontrolleras av mannen; kanske make, bror, pappa eller något annat, och de är de som behöver se till att familjen inte är skamlig för de är dom som bestämmer, och även de som straffar den som skämt ut familjen.
Jag har aldrig i hela mitt liv hört talas om att en man blir dräpt för att han har skämt ut sin tidigare kvinna, så jag tror inte alls det är ett hedersmord. Män bestämmer, kvinnor lyder - om den regeln inte följs så sker ett hedersmord och det är alltid den svaga som får ta smällen.

VIKTIGT! Islam och hederskulturen är inte samma sak

Jag tänkte på att alla tre verkar ha känt varann…

Sen ja så kan det behövas en ”vals” för att det ska bli saker gjorda. Och då är lögner ofta bättre än verkligheten.
Citera
2024-03-12, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
jag vet inte hur det ska gå till.
men du får äran att fixa fram det. Du verkar ha rätt tåga..
jag hade förväntat mig att polisen släpper fotona på de eftersökta mördarna.
Eller åtminstone att de två plockas in i Europols lista av mest eftersökta...

Det är i exakt såna här fall som polisen och myndigheterna borde gå ut med namn och bild på de båda misstänkta, inte bara för att få in tips och hjälp att hitta dom, men även så att allmänheten kan se hur de ser ut och hålla sig på avstånd för att inte själva bli utsatta för brott.
Citera
2024-03-12, 23:33
Medlem
Hur kan man få medborgarskap när man saknar idhandlingar? Kan man inte bara skicka tillbaka individen?
Citera
2024-03-12, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Global.nedkylning
Hade alla andra försvunna också blivit hittade uppdelade hade de nog arbetat snabbt då också.
Jag förstår inte varför det är så konstigt att polisen jobbar snabbt med det här ärendet? En eller flera styckmördare går lösa, klart som fan det får högsta prio? Det är skillnad på ett brott där offret fortfarande lever och ett där de är uppenbart mördare, ännu större skillnad när det är ett styckmord; om någon är kapabel att stycka någon så vetefan vad de är villiga att göra när de fortsätter på fri fot. Polisen måste jobba snabbt med sånt för att hålla allmänheten säker.

19åringen försökte ta sig till Tyskland,och anar att de andra två lyckades ta sig dit först.
Eller Kanske finns de i Turkiet
det brukar va lätt att försvinna där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in