2024-03-12, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Han borde slippa att sitta i fängelse så hans barn inte bli lidande (enligt gäddl....)
Viss är det så. Missriktad medkänsla till en gärningsman.
Citera
2024-03-12, 13:34
Medlem
Citat:
Gäddorna är för fega och svaga för att ge sej på några andra än barn och unga.
Kanske kan komma med hot men knappast mer.
Vilka betryggande ord. Undrar om Sanna håller med dig?
Citera
2024-03-12, 13:34
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Absolut och det är min åsikt också. Om jag förtydligar vad jag menade så var det att gäddorna nog inte tycker dom begår något fel. Dom tror benhårt att en 14 åring tycker en 50 åring lönnfet gubbe är het. Det gäddorna vet är att det är fel enligt lagen men inte moraliskt.

Så verkar det onekligen vara. Åtskilliga gäddor uttrycker tveksamhet enbart på grund av att det är olagligt. De vet att det är fel enligt lagen, och därmed enligt samhällsmoralen - vad folkmajoriteten anser i frågan - men deras egen moral bereder inga betänkligheter.
Citera
2024-03-12, 13:55
Medlem
Citat:
Jag kände att det var det enklaste sättet att påvisa hur korkad din fråga var. Har fått intrycket att du inte är den vassaste av knivarna i lådan. Därför valde jag att schematisera mitt svar så att även du förstod.
Du är riktigt frikostig med dina förolämpningar. Underbygger din seriositet väldigt väl.
För att få bekräftat min uppfattning av ditt svar: Du svarar Nej.
Du kan inte känna avsky för en handling, och känna empati.
Då r det uppfattat.
Citera
2024-03-12, 13:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Vilka betryggande ord. Undrar om Sanna håller med dig?
Även tomma hot är skrämmande eftersom man inte kan känna sej helt säker. Finns det barn med i bilden så är man extra försiktigt.
Vilket även gäddor med barn borde vara.
Citera
2024-03-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du är riktigt frikostig med dina förolämpningar. Underbygger din seriositet väldigt väl.
För att få bekräftat min uppfattning av ditt svar: Du svarar Nej.
Du kan inte känna avsky för en handling, och känna empati.
Då r det uppfattat.
Att du tolkar mitt svar på det viset påvisar bra att min antydan om att du inte är den vassaste kniven i lådan verkar vara spot on!
Citera
2024-03-12, 15:58
Medlem
Citat:
Även tomma hot är skrämmande eftersom man inte kan känna sej helt säker. Finns det barn med i bilden så är man extra försiktigt.
Vilket även gäddor med barn borde vara.
Nu konstaterar du det självklara, vilket går emot vad du skrev tidigare.
Nog om det.
Citera
2024-03-12, 16:10
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Men nu var det ju gäddans hämnd mot fiskarna det talades om. Det är fan inte första gången du citerar någon utan att ens förstå vad du svarar på.

Och jag säger att dumpen gör inte det här för att jävlas utan dom gör detta för barnens skull och det förstår nog även gäddorna själva

Och sen säger jag oxo att gäddorna drabbas olika hårt vilket innebär att intresset av att vilja skada är nog mindre än man skulle kunna tro, dom flesta vill bara jobba med sig själva och komma vidare och lägga det hela bakom sig

Iaf utifrån dom gäddor som uttalat sig

Men det är väll klart, det finns även våldsbrottslingar som vill hämnas på polisen eller föräldrar som fått sina barn omhändertagna som vill hämnas på socialtjänsten så även om risken är liten så är det klart den finns hur liten den än är
Citera
2024-03-12, 16:22
Medlem
Citat:
Att du tolkar mitt svar på det viset påvisar bra att min antydan om att du inte är den vassaste kniven i lådan verkar vara spot on!
Vad är sitt svar då? Jo, möjligt eller Nej, inte möjligt?
Så jävla svår fråga var det väl inte?
Citera
2024-03-12, 16:36
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Ja det är väldigt svårt att förstå om man är normal.
Om jag har betett mig som ett svin så är det ju därför jag får en smäll, visst att man skulle freda sig.
Men inte fan hämnas man för att man med all rätt har fått en smäll.
Bra att din religiösa sida vill vända andra kinden till, men Pat-Sar skulle aldrig vända andra kinden till, så varför skulle någon göra det angående dem. Varken religiositet eller samvete finns hos dem.
Citera
2024-03-12, 17:29
Medlem
killyourlocalpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Kan du bevisa för Pussy och oss andra som tycker du är helt fixerad vid din egen feltolkning, att Sanna inte erhöll et arvode för sitt hantverk? Jag får definitivt alltid betalt för både debattinlägg och utlåtanden i alla olika slags media. Passa också på att förklara varför du dels anser det vara så fult och dåligt att få betalt och fortsätt gärna med att faktiskt bevisa att Sanna inte fick det. Kan du det? Nej.

Fråga användaren Radhuslivet själv.

Du svamlar.
Citera
2024-03-12, 18:09
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Ja polariseringen känns ofta påtvingad och det från båda poler. Men jag måste understryka att den ena polen är ett ställe vars invånare jag har svårt att tänka mig samexistera med och gärna skulle se förlora sina medborgeliga rättigheter. Jag är självklart åt andra sidan, trots att varje chat och konfrontation spär på känslan av hopplöshet över hur vissa behandlar andra som förbrukningsvaror. Trots det är det är svårt att smälta de brutala konsekvenser exponeringarna får på individnivå när gäddans handlingar abrupt når deras anhöriga och närmiljö. Jag tror ändå det är bättre för dem att veta naturligtvis. Men när man ser delar av telegram-drevets beteende är det lätt att konstatera att sadism inte riktigt går att maskera ens med "sexbrottsmotståndare". Äkta empati för anhöriga går att ifrågasätta när vissa inte drar sig för att håna anhörigas utseenden, skriva på minnessidor eller ringa partners och gotta sig.

Dumpen har iaf inte mandat i vårat samhälle att göra som de gör här: https://www.instagram.com/reel/C4YOLceCpsG/?igsh=NnVyc3E5dzQ0d2Ru där mannen tvingas ringa upp sin fru på plats.

Jag tror inte att det är någon vidare bra utveckling med avhumanisering, vilket emellanåt framskymtar i både denna tråd och gäddtråden (på tal om förlust av medborgerliga rättigheter). Det är ändå människor vi har att göra med. De ska ta ansvar som människor de är när de begår moraliskt fel och/eller lagbrott. De ska klandras för sina gärningar som människor de är. Jag har vidare mycket svårt för uppfattningen att det är moraliskt rätt att misshandla gäddor. Polisens och övriga rättsväsendets legitima våldsmonopol är trots allt en vettig grej i ett civiliserat, lagstyrt samhälle.

Empati för anhörigas lidande är lätt att känna och jag har inget till övers för gottandet/hånandet/trakasserandet av anhöriga.

Angående klippet, nej, det har verkligen inte Dumpen mandat att göra. Det skulle kunna bli fråga om olaga tvång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in