2024-03-12, 16:53
Medlem
Återigen har vi ett fall där svenska domstolar daltar med kriminella och släpper dom lösa på våra gator och torg, till slut tar folk saken i egna händer och skipar egen rättvisa.

Vi kan nog utgå ifrån att BO utsatt kvinnan för någon form utav övergrepp och spontant lider man i sådanafall inte med honom - om så är fallet vilket vi kan anta...
Citera
2024-03-12, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenganLooben
Tog en promenad utefter cross-spåret, det enda ställe där det gick att se att det har varit polisaktivitet var strax efter betong-fundamenten där det fanns avspärrningsband och där polisen klippt upp viltstängslet, är nu helt övertygad om att man har dumpat kroppen från 222:an, det är omöjligt att kasta en väska från vägen över viltstängslet men stängslet var trasigt i nederkant så förmodligen har man krupit under, om det här skedde på natten så lär man inte kommit långt i den här terrängen. Vattnet i björkdungarna är fortfarande bottenfruset så man dumpade förmodligen väskan i någon mindre pöl i närheten av staketet.

Spännande!
En fråga dock, eller två.
Du skriver ”att man dumpar kroppen från 222” men att ”det är omöjligt att kasta en väska över stängslet”
Hur menar du?

Sen också har väl polisen lokaliserat dessa via master. Stannar man någon minut/minuter vid vägkanten tror jag polisen får svårt att spåra de som vart i området då i min mening det skulle vara svårt att hitta något avvikande från master/gps.
Såklart om inte polisen redan vet vems GPS man letar efter i masterna.
Eller?

Jag har inte fördjupat mig i detta men men teori är att man vart dit via terrängen med cykel scooter eller liknande.

Alt att de tagit sig genom stängslet/kastat över stängslet och inte vetat om att det finns en väg/spår i skogen. Man borde ha gömt väskan bättre eller längre ifrån spåret tycker jag.
Senast redigerad av Sierra.Leone 2024-03-12 kl. 16:58.
Citera
2024-03-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Något som har hänt tidigare i år, runt 35 år, misstänkt för brott mot kvinna, släppt, nära Lund.

Källa:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/man-misshandlade-kvinna-och-tande-eld-pa-bostaden
Hässleholm skulle aldrig kallas "nära Lund". Dels för att det är en egen kommun och tillräckligt stort och känt för att inte kallas något annat än Hässleholm, dels att det faktiskt inte är särskilt nära Lund med skånska mått mätt.
Citera
2024-03-12, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Susgos
Hände ju något i Tyresö för ett par månader sen. Dom kallade att en man blev påhoppad av ett medborgargarde efter en påstådd våldtäkt. Poliser kom till platsen, kommer inte ihåg men han blev väl tagen och förhörd. Får en känsla att det kan höra ihop kanske.
ja-men han offret i Tyresö är nog en annan historia.
Det är hämnd-aktioner som sker överallt.
Alla som begått t kvinnofrids-brott, eller skambrott verkar utsättas för hämnd-attacker,
blir alltmer sådant i dessa tider.
Ingen kan gå säker för bestraffning.
Det är öga för öga o tand för tand som tycks gälla.
Citera
2024-03-12, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Har inte hunnit läsa ikapp hela tråden än så möjligt att detta redan skrivits.

Kan 19 åringen vara son till en (eller båda) av dom andra misstänkta? 35-årsåldern skulle kunna vara typ 37, inte omöjligt åldersmässigt. Tänker iom att man vet (?) att det varit små barn närvarande i bostaden vid mordet, kanske hel familj samlad. 19-åringen tvingad att hjälpa till (eller helt oskyldig).

Väskan syntes redan i fredags. Vart kommer den uppgiften ifrån, privatperson eller polis? Kan det vara så att polisen redan vetat om mordet och haft span på platsen med väskan (i hopp om att någon skulle komma och flytta den till en bättre plats) och crossåkarna råkar ”förstöra”.

Man fick ju väldigt snabbt fram identitet, misstänkta, misstänkt plats för själva mordet, man vet el tror att det varit barn på plats vid mordet, man vet redan att en av mgm bokat flygbiljett i torsdags osv. Känns som det gått otroligt fort? I Tovefallet tog det ju extremt lång tid i jämförelse att genom mobiltelefoner få fram platsen för hennes kropp. Här verkar man fått fram massor på knappt ett dygn. Avlyssnade sen innan?

Barnen lär vara en eller bådas barn, har man bara övergett dom för att fly? Eller har barnen sagt något på dagis/skola, soc akut omhändertagit, mgm inser att dom kanske är påkomna och drar? Och istället för det planerade flyget så får man panik och sticker mot bron?

Insatsstyrkan har slagit till i Alvesta och Lund. Det är ju igen jättelogisk väg via Alvesta ner mot bron. Om man inte vill undvika motorväg. Men känns som man borde ta snabbast väg ut ur landet om man ska fly? Inte köra in på mindre vägar med fartkameror i Småland… Även adresserna i Lund och Alvesta fick man fram snabbt.

Instämmer. Allt detta har gått oerhört fort, alldeles för fort för att svensk polis skall kunnat få framdrift. Det finns i min värld bara 2 scenarier för detta snabba resultat.
Antingen har polisen haft järnkoll på vad som händer och har hänt, medelst långvarig spaning och kännedom om vad som är i görningen.
Eller har dom haft en osannoliktur med fullständiga klappmongon till GM som mer eller mindre gödslat brottsplatsen med tillhörigheter, såsom legitimation och fullständig beskrivning om vad dom gjort och vilka dom är.
Citera
2024-03-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norea
Citat inlägg#560 En 19 åring nu anhållen enligt detta pressmeddelande från Åklagarmyndigheten.

Målnummer i Nacka tingsrätt: B 1951-24.

https://via.tt.se/pressmeddelande/3427539/en-person-anhallen-for-mord-i-varmdo?publisherId=3235540&lang=sv%3Cbr%20%2F%3E

:::

Det borde finnas en målnummer på BO i februari 2024 enligt detta som skrivs här:

"Den mördade mannen ska tidigare i år ha suttit gripen, misstänkt för att ha utfört ett brott mot kvinnan.

Han släpptes dock på fri fot.

...
Bara några veckor senare, i början av mars, ska paret ha stämt träff med offret i en bostad i Stockholm för att ”prata”. Men i stället för att prata misstänks paret ha mördat honom där, enligt uppgifter till Aftonbladet."
Källa:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O8Gwe3/styckmordet-pa-varmdo-paret-stamde-traff-med-offret

Får uppfattningen att BO är/var boendes i ett (Rad)hus och inte flerbostadshus?

Med tankae på var BO dumpades tänker jag Orminge, Lännersta, Nacka kanske Fisksätra?
Afghaner: Om inte har MGM viss koppling sedan tidigare där ute där BO dumpades, alltså har det funnits flyktingförläggning där ute eller ensamkommande som fått hjälp av svenskar och kanske bott hos någon familj därikring?
Arbete som gjort att det finns kännedom?

Frågan är om BO är etnisk svensk eller inte?
Citera
2024-03-12, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Kan man få ut handlingarna digitalt eller behöver man besöka dem fysiskt?

Jag gick ut dom via mejl skickade in förfrågan vid typ 15 tiden fick ut dom vid 16
Citera
2024-03-12, 17:14
Medlem
Wohoo jag tror att jag lyckades ladda upp häktningsframställan säg gärna till om de inte funkar så försöker jag hitta en lösning

https://gofile.io/d/UICHmJ
Citera
2024-03-12, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silliz
Wohoo jag tror att jag lyckades ladda upp häktningsframställan säg gärna till om de inte funkar så försöker jag hitta en lösning

Snyggt! Tack.
Citera
2024-03-12, 17:20
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silliz

tack! maskade namn heh, typiskt
Citera
2024-03-12, 17:21
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrubber
Instämmer. Allt detta har gått oerhört fort, alldeles för fort för att svensk polis skall kunnat få framdrift. Det finns i min värld bara 2 scenarier för detta snabba resultat.
Antingen har polisen haft järnkoll på vad som händer och har hänt, medelst långvarig spaning och kännedom om vad som är i görningen.
Eller har dom haft en osannoliktur med fullständiga klappmongon till GM som mer eller mindre gödslat brottsplatsen med tillhörigheter, såsom legitimation och fullständig beskrivning om vad dom gjort och vilka dom är.
Klappmongon, eller (som påpekats tidigare i tråden) en å de närmast sörjande tydligt kommunicerad rättrådighet.
Citera
2024-03-12, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
Spännande!
En fråga dock, eller två.
Du skriver ”att man dumpar kroppen från 222” men att ”det är omöjligt att kasta en väska över stängslet”
Hur menar du?

Sen också har väl polisen lokaliserat dessa via master. Stannar man någon minut/minuter vid vägkanten tror jag polisen får svårt att spåra de som vart i området då i min mening det skulle vara svårt att hitta något avvikande från master/gps.
Såklart om inte polisen redan vet vems GPS man letar efter i masterna.
Eller?

Jag har inte fördjupat mig i detta men men teori är att man vart dit via terrängen med cykel scooter eller liknande.

Alt att de tagit sig genom stängslet/kastat över stängslet och inte vetat om att det finns en väg/spår i skogen. Man borde ha gömt väskan bättre eller längre ifrån spåret tycker jag.
Viltstängslet som står bredvid vägen är väldigt högt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in