Citat:
Ursprungligen postat av
BenganLooben
Tog en promenad utefter cross-spåret, det enda ställe där det gick att se att det har varit polisaktivitet var strax efter betong-fundamenten där det fanns avspärrningsband och där polisen klippt upp viltstängslet, är nu helt övertygad om att man har dumpat kroppen från 222:an, det är omöjligt att kasta en väska från vägen över viltstängslet men stängslet var trasigt i nederkant så förmodligen har man krupit under, om det här skedde på natten så lär man inte kommit långt i den här terrängen. Vattnet i björkdungarna är fortfarande bottenfruset så man dumpade förmodligen väskan i någon mindre pöl i närheten av staketet.
Spännande!
En fråga dock, eller två.
Du skriver ”att man dumpar kroppen från 222” men att ”det är omöjligt att kasta en väska över stängslet”
Hur menar du?
Sen också har väl polisen lokaliserat dessa via master. Stannar man någon minut/minuter vid vägkanten
tror jag polisen får svårt att spåra de som vart i området då i min mening det skulle vara svårt att hitta något avvikande från master/gps.
Såklart om inte polisen redan vet vems GPS man letar efter i masterna.
Eller?
Jag har inte fördjupat mig i detta men men teori är att man vart dit via terrängen med cykel scooter eller liknande.
Alt att de tagit sig genom stängslet/kastat över stängslet och inte vetat om att det finns en väg/spår i skogen. Man borde ha gömt väskan bättre eller längre ifrån spåret tycker jag.