2024-03-12, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Men nu får ni bestämma er. Är platsen utvald för att gömma väskan eller för att hittas av slumpmässig medborgare? Vill man att den skall hittas kan man lika gärna dumpa den i vägrenen på valfri väg, då behöver man inte slänga den över ett viltstängsel eller gå hundratals meter in i en skog och gömma den i ett kärr.

Fast man vill ju inte bli påkommen när man dumpar? Hade jag gjort det hade jag valt ett sånt ställe där jag vet att jag kan få ett par timmar på mig att komma undan.
Vet man nåt om mordutredningar så är ju de närmaste timmarna viktiga som fan. Har man fått säg sex timmar på sig att komma undan så är chansen större.

Men... Jag spekulerar vilt åt alla håll nu. Fram tills vi vet vem offret är så vet vi ju egentligen ingenting förutom en man i 35årsåldern som hittats där.
Citera
2024-03-12, 12:12
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Fast man vill ju inte bli påkommen när man dumpar? Hade jag gjort det hade jag valt ett sånt ställe där jag vet att jag kan få ett par timmar på mig att komma undan.
Vet man nåt om mordutredningar så är ju de närmaste timmarna viktiga som fan. Har man fått säg sex timmar på sig att komma undan så är chansen större.

Men... Jag spekulerar vilt åt alla håll nu. Fram tills vi vet vem offret är så vet vi ju egentligen ingenting förutom en man i 35årsåldern som hittats där.

Det är större risk att bli på kommen om dumpningen tar tid, än om den tar sekunder. Även om de skulle kasta ut den genom rutan i farten finns det inte en chans att den skulle uppmärksammas innan de hinner komma därifrån. Men blir de påkomna av att traska i ett träsk ute i skogen, dvs att någon undrar varför det står en bil parkerad eller vart som helst under momentet. Så är chansen att upptäckas större. Vill man att väskan skall hittas är bron det helt klart bästa och enklaste stället, både med och utan lokalkännedom. Detta då den garanterat hittas, men att de samtidigt ges gott om tid att ta sig därifrån.
Citera
2024-03-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Sedan har du ju historien om han från Karlstad(?) som blev kidnappad och uppeldad.

Jag sätter 100 spänn på att jag har rätt. Sätter du emot?

Varför skulle jag sitta här och slå vad om ett mord? Är du sjuk i huvudet?

Karlstad? Länka gärna om du vill stärka din tes. Finns 1000% fler svenska styckmord än vad du kallar hedersmord, ändå sitter du och tror (och hoppas?) att detta ska handla om just ett "hedersstyckmord"? Hör du inte själv hur rubbad du låter?
Citera
2024-03-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Ja, alltså en höjdare inom gängkretsar som hamnat i onåd, men som också har lyckats hålla sig under polisens radar. Eller en polis som jobbat undercover som blivit avslöjad.

Vi är helt överens om att GM är ingen moppepojke som precis fått lära sig hur man hanterar en pistol...
Att mörda är en sak, att stycka en kropp krävs ett helt annat psyke.

Jag tänker amfetamin pundar psyke så brukar dom klara av styckningar
Citera
2024-03-12, 12:17
Medlem
notknapparens avatar
"Polisen har fått fram specifika spår i det fortsatta sökandet efter duon."

https://www.tv4.se/artikel/3HCWw6kx4C2iKxtZz4Axwq/uppgifter-nattliga-raeder-i-jakten-pa-misstaenkta-styckmoerdare
Citera
2024-03-12, 12:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajadu
https://www.tv4.se/artikel/3HCWw6kx4C2iKxtZz4Axwq/uppgifter-nattliga-raeder-i-jakten-pa-misstaenkta-styckmoerdare

Natten till tisdagen slog polisens insatsstyrka till mot flera adresser som kopplas till de misstänkta styckmördarna, bland annat mot en lägenhet i Lund. Husrannsakan genomfördes sedan på platsen.

Snabba ryck. Två GM, man o kvinna misstänks…

Fler förvirrade skolungar som förläst sig på true crime? Bonnie & Clyde…
Senast redigerad av Lonnrot 2024-03-12 kl. 12:29.
Citera
2024-03-12, 12:19
Medlem
Citat:
Här utgår ni från extrem lokalkännedom. Med sådan lokalkännedom är platsen rent utsagt idiotisk, då den med denna lokalkännedom även vet hur besökt området är. Det faller på sin egen rimlighet.
Inte alls. Det är sankmark i Björkdungen, det är inte en plats där folk normalt rör sig, utan man går runt, så om du skulle trycka ner en väska under vattnet / mossan och den skulle hålla sig där så är det inte sannolikt att någon skulle hitta den. Crossspåret från går på en höjd där man ser ner mot björkdungen, så jag antar att det är därifrån man har observerat väskan. Alternativ två är att man har kört ett annat spår som går vi skogsvägen / ledningsgatan från hålludden som slutar vid sankmarken.
Citera
2024-03-12, 12:22
Medlem
Ganska tungt att bära en sådan väska antar jag. Gick de från motorvägen på natten? Väskan släpptes väl inte från en flygfarkost?
Senast redigerad av Dagdrommaren 2024-03-12 kl. 12:29.
Citera
2024-03-12, 12:26
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenganLooben
Inte alls. Det är sankmark i Björkdungen, det är inte en plats där folk normalt rör sig, utan man går runt, så om du skulle trycka ner en väska under vattnet / mossan och den skulle hålla sig där så är det inte sannolikt att någon skulle hitta den. Crossspåret från går på en höjd där man ser ner mot björkdungen, så jag antar att det är därifrån man har observerat väskan. Alternativ två är att man har kört ett annat spår som går vi skogsvägen / ledningsgatan från hålludden som slutar vid sankmarken.

Så ett par från Lund skulle känna till sankmarken och ägna säkert en timme på att ta sig dit från att de parkerat bilen? Speciellt om det sker i mörkret nattetid. Allt för att inte upptäckas? Jag vågar påstå att ni överanalyserar detta å det grövsta. Men vi får se, det verkar ju som att det kan lösas snabbare än man anat.
Citera
2024-03-12, 12:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenganLooben

Kan man köra fram en bil dit? Eller måste dumparna ha kommit från v. 222?
Citera
2024-03-12, 12:34
Medlem
Citat:
Så ett par från Lund skulle känna till sankmarken och ägna säkert en timme på att ta sig dit från att de parkerat bilen? Speciellt om det sker i mörkret nattetid. Allt för att inte upptäckas? Jag vågar påstå att ni överanalyserar detta å det grövsta. Men vi får se, det verkar ju som att det kan lösas snabbare än man anat.

Det finns ju tre alternativ 1. Stannade bilen på motorvägen och dumpade väskan i diket. 2.Stannade bilen på motorvägen dumpade väskan i diket för att sedan kasta den över viltstängslet. 3. Stannade bilen efter Hålluddsvägen, tog ut väskan och drog den efter skogsvägen upp till sankmarken där man sedan försökte gömma den.
Citera
2024-03-12, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Ganska tungt att bära en sådan väska antar jag. Gick de från motorvägen på natten? Väskan släpptes väl inte från en flygfarkost?

Beror väl på om hela kroppen ligger i väskan eller bara lite delar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in